  • 11. Data: 2003-02-28 12:27:21
    Temat: Re: BRE - strata 380 mln w 2002
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Inne dane patrz np:

    http://www.rzeczpospolita.pl/teksty/wydanie_021115/e
    konomia_a_18-1.F.g
    if
    > Tensor1.
    > PS. Jednym z parametrów mierzących wielkość banku jest suma
    > bilansowa.

    Roczny zysk netto KB (2002 do 98)
    -331,806.00 73,360.00 216,045.00 150,730.00 135,034.00

    Roczny zysk netto BRE (2001 do 97)
    Zysk netto: 336,180.00 355,828.00 665,047.00 205,087.00 146,275.00
    (no i w tym roku wspomniana 380 mln strata).

    to tak na sam zysk netto mozna sobie popatrzec jak to bylo...

    No i patrzac na koszty dzialania obu bankow...

    Zwracam tez delikatnie uwage, ze BRE jest bankiem inwestycyjnym (czy
    raczej do tej pory bylo ;) a KB uniwersalnym, dlatego mozna popatrzec
    np. na zysk netto na akcje... ;)

    Reasumujac - jesli juz tak bardzo chcesz poazywac wyzszosc KB nad
    innymi popatrz na dane historyczne, bo bez tego, to...

  • 12. Data: 2003-02-28 13:54:58
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > mBank OCZYWISCIE ma strate, zgodnie z planem. Od poczatku ja mial, jak kazde
    > przedsiewziecie w fazie uruchamiania. Juz dawno mowili, ze dodatki wynik
    > bedzie mozliwy dopiero w 2003 lub 2004r.

    To teraz należy te plany urealnić, bo jak widać (dla BRE) mijały
    się z wykonaniem.

    A dodatkowo: z bilansu widać, że by poprawić wynik muszą
    zwiększyć wynik działalności bankowej lub przychody
    z prowizji. To pierwsze jest mało wykonalne na kredytach
    - wiadomo dlaczego. Mozna więc (i jest z czego) zwiększać
    na depozytach. Sporo można dołożyc zwiększając
    przychody z prowizji (i też jest z czego). Oj, czuję, będzie
    ostre zamiatanie w mBanku.

  • 13. Data: 2003-02-28 14:02:45
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    jo44 wrote:
    > A dodatkowo: z bilansu widać, że by poprawić wynik muszą
    > zwiększyć wynik działalności bankowej lub przychody
    > z prowizji. To pierwsze jest mało wykonalne na kredytach
    > - wiadomo dlaczego. Mozna więc (i jest z czego)

    Dlaczego?
    Juz wprowdzaja przenosiny linii kredytowej, a jeszcze jak doloza KK w
    mBanku...

  • 14. Data: 2003-02-28 14:59:24
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Reasumujac - jesli juz tak bardzo chcesz poazywac wyzszosc KB nad
    > innymi popatrz na dane historyczne, bo bez tego, to...

    W żadnym wypadku nie chcę pokazywać wyższości KB nad innymi bankami. Skąd Ci to
    przyszło do głowy. Rozpocząłem tą dyskusję bo wydawało mi się, że to KB będzie
    miał NAJWYŻSZĄ stratę za 2002. Okazało się jednak, że nie.
    Powtarzam jeszcze raz, nic mnie nie łączy z KB. Tylko jestem ich klientem
    (Ekstrakonto i kredyt mieszkaniowy, z którego jestem - jak na razie - bardzo
    zadowolony). Czy na tej liście nie można mówić PRAWDY o BRE? Przecież ja
    podałem wynik finansowy powszechnie dostępny w Internecie. Zauważ, że znalazła
    się nawet osoba (patrz kilka postów wyżej), która zanegowała prawdziwość tych
    danych. Tensor1.

    PS1. Chciałbym jeszcze dodać, że przewidywania co do straty BRE były na
    poziomie 200-230 mln. Rzeczywistość okazała się inna.

    PS2. Dziwi mnie trochę, że rozpoczynając dzisiaj temat pt" 2 miliardy zł w
    mBanku" nie wspomniałeś o informacji dnia, jaką jest niewątpliwie tak duża
    strata BRE. Ale może o niej nie wiedziałeś.

    PS3. Jeżeli wiadomość o stracie BRE i podanie jej na tej liście kogoś uraziło,
    to bardzo przepraszam. Dostosuję się w przyszłości do wymogów CENZURY

  • 15. Data: 2003-02-28 17:12:51
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał

    Ja w tym komunikacie widze:

    "Banku 200.077 tys. zł, Ujemny wynik finansowy Grupy wyniósł po IV kw. 2002 r.
    381.102 tys."

    albo ja niedowidze ;-)), albo BRE _Bank_ mial 200 mln straty.

  • 16. Data: 2003-02-28 17:29:49
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > 381.102 tys."
    >
    > albo ja niedowidze ;-)), albo BRE _Bank_ mial 200 mln straty.

    Oczywiście mówimy o grupie BRE Banku. Tak samo jak w przypadku grupy KB; sam KB
    też miał znacznie mniejszą stratę. Tensor1
    PS. Grupa jest ściśle powiązana i mówienie o zysku poszczególnych jej elementów
    nie ma aż tak dużego znaczenia (choć może być ciekawe). Poza tym CENTRALA może
    zawsze odpowiednio manipulować aby jeden element grupy wypadał lepiej niż drugi.

  • 17. Data: 2003-02-28 19:02:28
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    tensor1 napisal:
    > Oczywiście mówimy o grupie BRE Banku. Tak samo jak w przypadku grupy KB; sam KB
    > też miał znacznie mniejszą stratę. Tensor1
    > [...]

    A ile wg Ciebie wynosi to "znacznie" - moze posluzysz sie liczbami z
    "CENTRALI" ;)

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 18. Data: 2003-03-01 07:09:27
    Od: t...@p...onet.pl

    > A ile wg Ciebie wynosi to "znacznie" - moze posluzysz sie liczbami z
    > "CENTRALI" ;)
    >
    > Pozdrawiam, Grzegorz

    Możma o tym poczytać w raporcie kwartalnym:
    http://www.kredytbank.pl/o_banku/relacje_z_inwestora
    mi/raporty_okresowe/raporty_
    okres
    O około 80 mln plus strata Prosper Banku (chyba co najmniej 40 mln).
    Miłej lektury. Tensor1
    PS. Oczywiście ja te dane otrzymałem bezpośrednio z CENTRALI!!!

  • 19. Data: 2003-03-01 08:29:03
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    tensor1 napisal:
    > sam KB też miał znacznie mniejszą stratę. Tensor1

    > Możma o tym poczytać w raporcie kwartalnym:
    > http://www.kredytbank.pl/o_banku/relacje_z_inwestora
    mi/raporty_okresowe/raporty_
    > okres

    no to czytamy:
    Wynik finansowy Grupy Kapitalowej za 12 miesiecy 2002 roku zamknal sie
    strata brutto w wysokosci 277.748 tys.zl. Strata netto w tym okresie
    wyniosla 328.304 tys zl. [...]
    Najistotniejszy wplyw na ksztaltowanie sie pozycji bilansu i rachunku
    zyskow i strat Grupy Kapitalowej KB S.A. miala sytuacja ekonomiczna
    jednostki dominujacej. [...]
    Kredyt Bank po raz pierwszy w calej swojej dotychczasowej historii
    zakonczyl rok obrotowy strata netto, ktora wyniosla -331.806 tys. zl.

    > PS. Oczywiście ja te dane otrzymałem bezpośrednio z CENTRALI!!!

    bez watpienia ;)

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 20. Data: 2003-03-01 15:08:03
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał

    > Sciemnial ;) Jakos w koncu musial...

    Oj, chyba nie ;PPP

    "Internetowe ramię BRE - mBank - powinno jego zdaniem zacząć przynosić zyski od
    2005 r. Na 435 tys. rachunków mBanku zdeponowanych jest obecnie ponad 2 mld zł,
    co daje mu pozycję zdecydowanego lidera wśród wirtualnych banków w naszym
    kraju. - Liczymy, iż pod koniec bieżącego roku mBank osiągnie zysk operacyjny, a
    nasz drugi pion detaliczny MultiBank rok później - powiedział Kostrzewa.
    Przyznał, że dotychczasowe inwestycje w bankowość detaliczną kosztowały bank 202
    mln zł.

    oraz:

    "Na czym chce zarobić BRE? Zgodnie ze słowami prezesa bank zamierza się skupić
    na podstawowej dla banków działalności, czyli przyjmowaniu depozytów i
    udzielaniu kredytów. Kostrzewa zapowiedział dalsze inwestycje w bankowość
    detaliczną."

    całość:
    http://www1.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,1351576.htm