eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie... › Re: BPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.s
    ileman.pl!not-for-mail
    From: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BPHahahah, bilet lotniczy, przewalutowanie i podp*rdolenie...
    Date: Sat, 03 Mar 2007 13:48:27 +0100
    Organization: TVK Elsat news server (test)
    Lines: 27
    Message-ID: <esbqmh$4us$1@kushnir.sileman>
    References: <esbcvf$ol8$4@news.task.gda.pl> <2...@n...onet.pl>
    <esbdtm$d90$1@news.task.gda.pl> <esbkgh$1p5$1@kushnir.sileman>
    NNTP-Posting-Host: host-d9ada387.elsat.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: kushnir.sileman 1172925969 5084 217.173.163.135 (3 Mar 2007 12:46:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@k...sileman
    NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Mar 2007 12:46:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.10 (Windows/20070221)
    In-Reply-To: <esbkgh$1p5$1@kushnir.sileman>
    X-Antivirus: avast! (VPS 000721-1, 2007-03-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:409317
    [ ukryj nagłówki ]

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Wygląda więc na to, że jest podobnie jak w przypadku inteligo.

    Za szybko wysłałem. :-)

    Ważna jest też kwestia tego, jak FAKTYCZNIE obciążył sprzedawca. Jeżeli
    obciążył w PLN, dokładnie tyle ile pokazane na stronie - to jest OK i
    nic mu zarzucić nie można.

    Jednak istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, iż kwota w PLN była
    jedynie przeliczeniem kwoty obciążenia w innej walucie na PLN - ale
    wtedy sprzedawca winien to wykazać przy sprzedaży.

    Bank powinien umożliwić dla transakcji kartowej sprawdzenie przynajmniej
    dwóch wartości - 1. oryginalnej kwoty TRANSAKCJI i 2. kwoty
    ZAKSIĘGOWANEJ na rachunku. Przy transakcjach w PL obie kwoty są sobie
    równe, przy transakcjach zagranicznych pierwsza kwota wykazuje na jaką
    wysokość i w jakiej walucie sprzedawca dokonał OBCIĄŻENIA. I teraz tak -
    jeżeli jest to kwota wyrażona w PLN i w dodatku w wysokości 597.33
    (czyli tyle ile wynosiła cena biletu zaprezentowana na stronie przy
    zakupie), to znaczy, że ze strony sprzedawcy jest OK i "wina" (o ile
    można tu w ogóle mówić o "winie") leży po stronie centrum
    autoryzacyjnego/organizacji płatniczej/banku.

    Jednak jeżeli tak nie jest, to znaczy, że sprzedawca poleciał w kulki i
    obciążył inaczej, niż pokazał, że obciąża.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1