  • Data: 2007-03-09 19:46:50
    Temat: Re: BPH - moi ulubieńcy
    Od: "mrbravo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jeszcze raz sobie przeczytaj formularz który dostałeś przy dokonywaniu
    > przekazu i zobacz z kim zawarłes umowę. Pomocne również będzie:
    > http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/rozliczeni
    a/m_przek_pieniezne

    No wlasnie proszę spojrzeć co powinno znaleźć się na formularzu odbioru:
    a.. przedłożenia dokumentu tożsamości,
    b.. podania wymaganych do wypłaty danych w formie ustnej lub pisemnej tj.
    swoje imię i nazwisko, imię i nazwisko nadawcy, spodziewaną kwotę przekazu,
    miejsce nadania przekazu oraz ewentualnie numer kontrolny przekazu (MTCN).
    a dane zawarte na formularzu ktory uzyskalem z reklamacji (tzn informacja co
    napisala osoba wyplacajaca pieniadze) byly niepelne, tzn nie uprawnialy do
    wyplaty.
    Dowód tożsamości również byl pomylony ponieaż jak ustaliła policja nie ma
    takiego obywatela, tzn dokument albo sfalszowany albo wymyslony.

    > http://www.bph.pl/res/docs/det/wu_warunki.pdf
    Pieknie napisane ale niestety zawierajace niedozwolone klauzule, stanowisko
    rzecznika konsumenta.

    > IMO jest to WU a BPH jest tu pośrednikiem (przy czym pewnie obsługuje
    > najwięcej przekazów w Polsce).
    > Są kantory w Polsce które obsługują WU - do kogo wtedy wg. ciebie trzeba
    > składać reklamację.
    No wlasnie, dobre pytanie. Po wyplacie zlozylem reklamacje do biura WU w
    Warszawie, czemu wiec odpowiada mi BPH (chyba nie do nich sie zwrocilem z
    reklamacja). Jak prokuratura prowadzila sprawe to nie WU przeslalo druk z
    wyplata z anglii ale wlasnie Centrala BPH w Krakowie, znowu przypadek?
    Moim zdaniem BPH wlace nie jest zwyklym posrednikiem i nie mozna wylaczyc
    odpowiedzialnosci BPH za dzialania WU.

    > Spytam jeszcze raz - co zawinił BPH (tu mógł być również inny bank
    > obsługujący WU) w przypadku realizacji twojej transakcji????
    Bank BPH wybierajac sobie za partnera WU dopuscil sie zaniechania przy
    sprawdzaniu jego wiarygodnosci. Jesli istnieja przeslanki by sadzic iz
    wyplaty sa dokonywane w sposob nieodpowiedni to BPH nie powinni sprzedawac
    przekazow WU. Ja przyszedlem do mojego banku przoszac o zrobienie transferu
    i otrzymalem produkt ktory spowodowal utrate pieniedzy. To jest wlasnie wina
    BPH.

    Co do samego WU, znany jest mi przypadek Polki ktora wybierajac sie do Wloch
    wyslala jeszcze w Polsce pieniadze by po przylocie moc je odebrac.
    Zlozyla zatem zlecenie transferu, wsiadla w samolot i kiedy jeszcze byla
    miedzy Polska a Wlochami na wysokosci 10000m ktos (wg dokumentow ona sama)
    wyplacil pieniadze na dowod na podstawie ktorego wsiadla na poklad samolotu
    i ktory cala droge miala ze soba w torebce!?

    Jesli jestes pracownikiem BPH to chyba nie warto cie przekonywac o
    czyjejkolwiek winie.
    Przestrzegam jednak przed wysylaniem pieniedzy WU i propagowaniem ich oferty
    w jakimkowliek polskim banku, bo to sie odwroci przeciw nim samym.

    pozdr