  • 1. Data: 2004-08-05 07:37:06
    Temat: BPH - kredyt hipoteczny a ROR
    Od: "Wozik " <w...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    mam w BPH zaciągnięty kredyt hipoteczny. Z umowy kredytowej wynika, że jestem
    zobowiązany do utrzymywania ROR-u w tymże banku. Taki ROR kosztuje mnie 5,45
    miesięcznie, czyli 65,40 zł rocznie. Jakoś nie uśmiecha mi się utrzymywanie
    tego rachunku, bo wcale z niego nie korzystam.

    Mógłbym np. ustalić polecenie zapłatay z innego, darmowego, banku.
    Czy ktoś z Was dogadał się w ten sposób z BPH?

    --
    Wozik

  • 2. Data: 2004-08-05 08:42:26
    Temat: Re: BPH - kredyt hipoteczny a ROR
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    Wozik z adresu: <w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Czy ktoś z Was dogadał się w ten sposób z BPH?

    Z tego co pamiętam, dawali za ROR zniżkę w oprocentowaniu kredytu. Ja mimo
    wszystko podziękowałem :)
    Jeżeli miałeś z tego tytułu zniżkę, to chyba będzie ciężko bez zmiany
    oprocentowania. Aneks do umowy zawsze można sporządzić ale jak przekonasz do
    tego bank?
    No i pamiętaj o prowizji za sporządzenie aneksu. Nie chce mi się sprawdzać
    ale było chyba 150 PLN.

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 3. Data: 2004-08-05 14:55:27
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Wozik " <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesięcznie, czyli 65,40 zł rocznie. Jakoś nie uśmiecha mi się
    utrzymywanie
    > tego rachunku, bo wcale z niego nie korzystam.

    Moim zdaniem taki zapis jest niezgodny z art. 385(3) pkt 7 Kc (W razie
    wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi są te,
    które w szczególności uzależniają zawarcie, treść lub wykonanie umowy od
    zawarcia innej umowy, nie mającej bezpośredniego związku z umową zawierającą
    oceniane postanowienie) i w zasadzie mógłbyś dochodzić zwrotu zapłaconych
    prowizji. Aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że zapewne musiałbyś w związku z
    tym przenieść się z kredytem gdzie indziej.
    Oczywiście, zawsze możesz próbować negocjować z bankiem zwolnienie z tego
    obowiązku (i to bez robienia jakichkolwiek aneksów).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-08-06 08:40:04
    Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>

    On Thu, 5 Aug 2004 07:37:06 +0000 (UTC)
    "Wozik " <w...@N...gazeta.pl> wrote:

    > mam w BPH zaciągnięty kredyt hipoteczny. Z umowy kredytowej wynika, że jestem
    > zobowiązany do utrzymywania ROR-u w tymże banku.

    gdzie to jest w umowie?
    czytalem swoja i nie znalazlem takiego zapisu, a umowe podpisalem jakis
    miesiac temu... (takze zalozylem ROR, z tego tytulu mialem mniejsza prowizje)

    Sierp

  • 5. Data: 2004-08-06 13:30:56
    Od: "Wozik " <w...@g...pl>

    Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> napisał(a):

    > gdzie to jest w umowie?
    > czytalem swoja i nie znalazlem takiego zapisu, a umowe podpisalem jakis
    > miesiac temu... (takze zalozylem ROR, z tego tytulu mialem mniejsza
    prowizje)

    Nie jest to napisane wprost, że _muszę_ mieć konto w BPH, a mniej więcej tak:
    "rata będzie pobierana z rachunku nr bla bla", który to rachunek jest właśnie
    ROR-em w BPH.

    Przejdę się do nich i spróbuję z tego zrezygnować. Sądzę, że polecenie zapłaty
    z innego banku zadziała dokładnie tak samo.

    --
    Wozik

  • 6. Data: 2004-08-06 19:20:06
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Wozik wrote:

    > Nie jest to napisane wprost, że _muszę_ mieć konto w BPH, a mniej więcej tak:
    > "rata będzie pobierana z rachunku nr bla bla", który to rachunek jest właśnie
    > ROR-em w BPH.

    to samo probowali zrobic ze mna, ale "na szczescie" nie dostalem u nich
    kredytu.

    > Przejdę się do nich i spróbuję z tego zrezygnować. Sądzę, że polecenie zapłaty
    > z innego banku zadziała dokładnie tak samo.

    probowac zawsze mozna...

    jacek