  • Data: 2003-07-30 14:17:36
    Temat: Re: BPH PBK rozbój w białydzień
    Od: "Pablo" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Staram sie tylko uświadomić idealistom, że żadna firma (w tym również
    bank) nie
    > działa po to aby uszczęśliwić klientów - i nie ma w tym zakresioe żadnych
    > obowiązków, ale po to aby swoje usługi i towary sprzedac za cene możliwie
    > najwyższą do osiągnięcia na rynku.

    Nie masz racji. Jest to bledne podejscie. Niestety powszechnie obecne w
    Polsce. Zapomina sie o satysfakcji klienta, który jest najważniejszy. Czy to
    bedzie zwykly czlowiek czy firma. Mamy w tej dziedzinie bardzo wiele do
    zrobienia. I nie jest to idealizm, ale podjescie do prowadzenia biznesu.

    Dla przykladu PEKAO SA i wiosenna podwyzka oplat za eurokonta. Klasyczny
    przyklad Twojego rozumowania - wprowadzmy ceny mozliwie najwyzsze. Problem z
    tym, ze nie zadbali o satysfakcje (moze tez byc szczescie) klientow. Cel
    zysku ich zamroczyl. A zysk 20% ze 100, to mniej niż 10% z 250. Tak mi
    mignelo z w ktorejs Rzeczpospolitej - spory spadek liczby klientow,
    tlumaczony zreszta "czyszczeniem" nieaktywnych kont. Jakby ktos dotarl do
    tej tabelki to niech ja zapoda.

    Drugi przyklad jaki mi sie nasuwa. Maly sklepik na moim osiedlu. Naprawde
    maly. Ceny wyzsze niz w supermarkecie. Ale jakaz uprzejma obsluga!
    Wlasciciele tego sklepu wiedza, ze zeby przetrwac musza holubic swoich
    klientow. Za ulica wyrosly klika lat temu "drogie" bloki i trzeba myslec o
    wymagajacych klientach. Nie sam drogi towar, ale satysfakcja.

    > Jeżeli klient cos KUPUJE to trzeba go chołubić. Jeżeli chce mieć wszystko
    za
    > darmo, albo poniżej kosztów to niech jednak lepiej zawraca głowę
    konkurencji.

    Tu przynajmniej sie zgadzamy.

    Pablo