  • 1. Data: 2007-03-21 06:10:25
    Temat: BIK a poreczyciel
    Od: metka <m...@s...autograf.pl>

    Witam
    Pytanie do znawców zwyczajów bankowych. Jestem razem ze swoja panią, na
    etapie załatwiania kredytu hipotecznego na mieszkanko. Powstała własnie
    mała wątpliwość co do stanu zdolności kredytowej mojej pani - otóż
    kiedys w przypływie dobroci została poręczycielem jednego osobnika który
    okazał się jednak gnojkiem, podżyrowała mu kredyt w jednym ze SKOKów no
    i jak to w życiu, facet niestety nie spłacał i sie wypiął na nią. Doszło
    do windykacji tego długu i niestety musi go spłacać. Tyle dobrego, żę
    dogadała sie z windykatorem, że nie wszedł jej na pensje tylko sama
    dobrowolnie spłaca ustalona z nim kwote, do tej pory.
    Teraz zasadnicze pytanie. Czy jako poręczyciel trefnego kredytu sprzed
    kilku lat, mogła zostać wpisana z kiepska adnotacja do BIKU?. Wiem że
    można to sprawdzić samemu ale to potrwa nawet i miesiąc, a nam zależy na
    czasie - mamy już umowe przedwstepna. Czy jest sens składać papiery o
    kredyt na dwie osooby i za jakis czas odebrać negatywną decyzje?
    Czy poręczyciel, który jednak wywiązuje sie ze zobowiaązania jest tam
    traktowany jako niesolidny kredytobiorca ?
    Być moze bede musiał wziąść kredyt tylko na siebie ale niestety braknie
    pare tysięcy - zdolność nam oczywiście spadnie conajmniej o
    połowe.Trzeba bedzie kombinować koncówke bez hipoteki
    Czy ktoś może naświetlic mi to, od strony bankowej ?

    Z pozdrowieniami
    Bartek

  • 2. Data: 2007-03-21 06:56:40
    Temat: Re: BIK a poreczyciel
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Teraz zasadnicze pytanie. Czy jako poręczyciel trefnego kredytu sprzed
    > kilku lat, mogła zostać wpisana z kiepska adnotacja do BIKU?.
    jest b.duża szansa, że tak

    > Wiem że
    > można to sprawdzić samemu ale to potrwa nawet i miesiąc, a nam zależy na
    > czasie - mamy już umowe przedwstepna.
    mnie przesłali raport w 2 tygodnie więc warto wysłać zapytanie

    > Czy jest sens składać papiery o
    > kredyt na dwie osooby i za jakis czas odebrać negatywną decyzje?
    tak, będziecie wiedzieli na czym stoicie i w jaki sposób będą Was
    traktowały banki, poza tym pewnie nie macie wyboru

    > Czy poręczyciel, który jednak wywiązuje sie ze zobowiaązania jest tam
    > traktowany jako niesolidny kredytobiorca ?
    kredytobiorca i poręczyciel traktowani są na równi (zobowiązanie
    solidarne), a bank może ściągnąć należność od jednego lub drugiego,
    zwykle wybiera tego, od którego łatwiej uzyska kasę,

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-03-21 07:34:37
    Od: KrzysiekPP <jimi@_NOSPAM_ceti.pl>

    Coz ... mozna sprobowac zrobic drobną machlojke. Wziasc inny kredyt
    gotowkowy i spłacic ten. Wtedy bedzie dysponowac poswiadczeniem spłaty
    kredytu czyli jakby ... teoretycznie była na czysto. Tym niemniej jednak
    jesli jednak wasz bank dowie sie, ze nie złozyliscie "czystego" zeznania
    to bedzie mogl wypowiedziec kredyt, a wtedy oboje totalnie wtopicie
    swoją wiarygodnosc.

    Lepiej wiec poszukac takiego banku, ktory da wam kredyt na taka sytuacje
    jak macie teraz.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 4. Data: 2007-03-21 08:38:06
    Od: "helmar.pl" <m...@h...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
> [...]
    > swoją wiarygodnosc.
    >
    > Lepiej wiec poszukac takiego banku, ktory da wam kredyt na taka sytuacje

    a takich nie brakuje....