    From: V <f...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BFG a ewentualna plajta RP
    Date: Sat, 12 Jan 2013 15:35:16 +0100

    > Czy ewentualna plajta państwa polskiego == niewypłacalność BFG?
    >
    > Pytam, bo TV Rydzyka ostrzega, że wkrótce zadłużenie
    > RP może przekroczyć jeden bilion złotych, zatem (IMO)
    > niewypłacalność (upadłość) państwa polskiego nie jest
    > wizją rodem z baśni.
    >
    > [duchowni KRK ani chybi ponownie zaproponują mi wówczas
    > lizanie cipki Stalenczykowej czy innej podstarzałej
    > Korterianki -- być może będzie to nawet (niegdyś
    > prześliczna) bratanica owej teolog -- Sylwia, której
    > nazwiska (parafrazując Imię Róży) nie dane mi było poznać...]

> [...]

    BFG nie jest instytucją zaprojektowaną na wytrzymanie armagedonu. BFG
    ratuje jeden, dwa źle zarządzane przez menedżerów banki, a nie kaskadę
    upadków, wynikającą z niewydolności całego systemu. dziś nie mamy do
    czynienia z sytuacją gdzie BFG jest ratunkiem. odrób lekcje, sprawdź
    jakie są aktywa w dyspozycji BFG, a jakie kwoty ubezpieczonych w nim
    depo. wróć i pokaż nam tu te wartości, a odpowiesz nie tylko sobie.
    ogólnie, gdy w systemie nie ma pieniędzy, nie można również skutecznie
    chronić tych, które jeszcze są. dziś potrzebujemy rozwiązań dla
    kontrolowanego upadania banków, takie kontrolowane wyburzanie, żeby nie
    wywołać paniki. Czyli marketingowo..., bank nie upada, a nazywamy go
    tym, który ma złe aktywa, otaczamy go więc profesjonalnym nazewnictwem i
    opieką najlepiej jakiegoś specjalnie na ten cel, gdzieś daleko
    utworzonego funduszu :)

    V.