    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Awantura o pożyczkomaty w metrze....
    Date: Tue, 31 May 2016 21:45:28 +0900
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@p...waw.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@p...waw.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@p...waw.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nigjk2$1asb$1@gioia.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <nihe5f$ovb$1@gioia.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <nihu31$1jrh$1@gioia.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <nij1qi$11ik$1@gioia.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>

    On 05/31/2016 09:00 PM, Budzik wrote:

    > Cały czas pada tutaj argumentacja ze banki nei wiedziały.
    > Rozumiem, ze Ty sugerujesz, ze co prawda banki mogły nie wiedziec, ale
    > Kowalski powinien wiedziec, rozumiec, polaczyc kropki etc.
    > Magia...

    Myślę, że ta niewiedza była dość niesymetryczna:

    - banki wiedziały, że CHF notuje swoje historyczne minima (1 CHF = 2
    zł), i że pewnie za jakiś czas odbije, do 2.2 zł, może 2.50 zł, pewnie
    za 10 lat do 3 zł

    - sądząc po wypowiedziach grupowiczów - niektórzy "Kowalscy" też
    potrafili połączyć kropki i mieli świadomość, że kurs może być
    nieprzewidywalny, czy po prostu potrafili wejść na dowolną stronę z
    kursami walut i zobaczyć, jak zachowuje się kurs w okresie 10 lat - i z
    tego powodu nie zdecydowali się na kredyt w CHF; choć mam świadomość, że
    takich było pewnie niewielu (ilu naprawdę - trzeba by porównać, ilu
    ludzi wzięło kredyt w CHF w stosunku do kredytów PLN w każdym roku; nie
    wiem, gdzie znaleźć takie dane)

    I myślę, że obie strony (i banki, i "Kowalski"), nie wiedziały, że
    nastąpi to w tak gwałtownym stopniu.

    W dalszym ciągu nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji, jaki jest
    rozkład osób ludzi z kredytami w CHF w zależności od kursu (czyli ile
    osób wzięło ten kredyt przy CHF za 2.1 zł, ile przy CHF za 2.2 zł, 3 zł
    itd.).

    > Od straty pracy banki proponowały ubezpeiczenie.

    I co to ubezpieczenie daje, poza dodatkowym zyskiem dla banku?

    Współmałżonek straci pracę i bah! Ubezpieczenie działa i kredyt z na
    drugi dzień w całości spłacony?

    Tak więc moje pytanie dalej pozostaje zasadne - czy jak jeden ze
    współmałżonków straci pracę, to wina banku, że nie straszył?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com