  • 1. Data: 2003-04-16 14:49:12
    Temat: Atrakcyjne oprocentowanie KH w mBanku - to tylko REKLAMA
    Od: t...@p...onet.pl

    Jak pewno wszyscy wiecie w dniu 7 kwietnia 2003 na stronie mBanku pojawiła się
    informacja (dla mnie szokująca), że oprocentowanie złotowych kredytów
    hipotecznych w planach finansowych od dnia 8 kwietnia 2003 będzie wahać się w
    przedziale 5,95% - 9,95%. Jednak dopiero teraz pojawił się aktualny kalkulator
    kredytowy

    https://form.mbank.com.pl/cgi-bin/mplan/formularz.pl

    Postanowiłem przeprowadzić kilka testów. Wybrałem dwóch klientów: (1) młody
    klient, jak na nasze realia dość dobrze zarabiający oraz (2) klient super dla
    banku o dochodach bardzo dużych. W obydwu przypadkach przyjąłem, że
    zatrudnienie, mieszkanie i lokalizacja jest taka sama, od urodzenia mieszkają w
    miejscu inwestycji, są żonaci, bez dzieci, wykształcenie wyższe ,
    zabezpieczeniem jest inwestycja, na którą biorą kredyt oraz aktualnie nie
    spłacają żadnego kredytu.

    DANE szczegółowe (1):
    Cel finansowania: zakup pierwszego lokum
    Kredyt 100 000 zł na 25 lat
    Wartość nieruchomości 150 000zł (wkład własny ponad 30%)
    Wiek 28 lat
    Zatrudnienie: Umowa o pracę w firmie prywatnej
    Dochów netto mies: 6 000 zł
    STałe wydatki mies: 3 000 zł
    Wartość nieobciązonego majątku: 20 000zł (np. stary samochód)
    OTRZYMANE OPROCENTOWANIE: 8,75%

    DANE szczegółowe (2):
    Cel finansowania: zakup kolejnego lokum
    Kredyt 100 000 zł na 5 lat
    Wartość nieruchomości 500 000zł (wkład własny 80%)
    Wiek 40 lat
    Zatrudnienie: Wyższe stanowisko w administracji państwowej
    Dochów netto mies: 30 000 zł
    STałe wydatki mies: 10 000 zł
    Wartość nieobciązonego majątku: 500 000zł
    OTRZYMANE OPROCENTOWANIE: 7,95%

    ********
    Reasumując, kredyt typowy 8,75%, kredyt wyjątkowy 7,95% i jak to się ma do
    dolnej granicy 5,95%. Ktoś tu OSZUKUJE. Może znajdziecie lepszego klienta
    (parametry) dla mBanku niż mój klient 2. Może uda Wam się określić takie
    parametry dla których oprocentowanie jest poniżej 7%. Zapraszam. Mi się nie
    udało.

    I jeszcze jedno, jak to oprocentowanie ma się do oprocentowania (opartego na
    WIBORze) na poziomie 7,11- 7,61 w miesiącu kwietniu oraz 7,00-7,50% w maju
    (prognoza) w jednym z często wymienianych przeze mnie banku; podobne
    oprocentowanie jest także w innym bardzo dużym marmurku. Czy mBank w tym
    produkcie jest atrakcyjniejszy?
    Pozdrowienia Tensor1

    PS. Nie obraź się Amra ale jak na drugi raz będziesz inicjował wątek w
    rodzaju "Teorie Tensora są tylko teoriami", to trochę poczekaj.

  • 2. Data: 2003-04-16 14:58:11
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > PS. Nie obraź się Amra ale jak na drugi raz będziesz inicjował
    > wątek w
    > rodzaju "Teorie Tensora są tylko teoriami", to trochę poczekaj.

    No czekaj :) Teoria sie nie sprawdzila - prezes ustalil orpocentowanie
    nizej niz ty to w ogole dopuszczales :)
    A ze Ty nie mozesz znalezc takiego klienta- to juz inna sprawa.
    Niedlugo bedzie armia mBankowych agentow - i oni sami dotra z
    pewnoscia z takimi kredytami do osob, ktore dostane takowe
    oprocentowanie.

    Moim zdaniem to ten kalkulator mBanku jest zdeka glupi - bo wlasnie
    jak to pokazales latwo moze zniechecic do wizecia tam kredytu - coz
    taka maja polityke i Sz. M. jakby sie nie staral na to wplywu nie
    bedzie mial.

  • 3. Data: 2003-04-16 15:06:15
    Od: t...@p...onet.pl

    > No czekaj :) Teoria sie nie sprawdzila - prezes ustalil orpocentowanie
    > nizej niz ty to w ogole dopuszczales :)

    Własnie dopuszczałem, że oprocentowanie będzie o ponad 1,0% WYŻSZE niż w
    znanych marmurkach i tak się stało.

> [...]
    > Niedlugo bedzie armia mBankowych agentow - i oni sami dotra z
    > pewnoscia z takimi kredytami do osob, ktore dostane takowe

    I Ty w to wierzysz. Agent zaproponuje oprocentowanie niższe o ponad 1,0-1,5%!!!
    On może ewentualnie obniżyć prowizję (ale i tak mają dużą) i coś tam jeszcze.

> [...]
    > jak to pokazales latwo moze zniechecic do wizecia tam kredytu - coz
    > taka maja polityke i Sz. M. jakby sie nie staral na to wplywu nie

    Tak taką mają politykę jeżeli chodzi o wielkość oprocentowania KH. Reklama mówi
    jednak coś innego a rzeczywistość jest inna.

    PS. Nie znaczy to oczywiście, że inne produkty mBanku są nie atrakcyjne. Wręcz
    odwrotnie. Ten produkt jednak nie i co gorsze KŁAMIĄ w reklamie.

  • 4. Data: 2003-04-16 15:20:56
    Od: t...@p...onet.pl

    I jeszcze jedno. Dziwię się, że bank o tak wyrobionej renomie jak mBank,
    pozwala sobie na tego typu (anty)reklamę w obszarze Kredytów Mieszkaniowych w
    PLN. Czy oni myślą, że nikt tego nie sprawdzi jak zamieszczają kalkulatory.
    Przecież da im to więcej złego niż dobrego. Czy oni uważają, że informacja w
    rodzaju od 5,95% do niczego nie zobowiązuje.
    Idąc ich śladem każdy bank może napisać np. od 4% a w rzeczywistości około 8
    lub grubo powyżej. Gdzie są odpowiednie organizacje zabezpieczające konsumenta.
    Nie mam słów.

    Tensor1.

  • 5. Data: 2003-04-16 16:31:39
    Od: "Marek Dul" <d...@k...net.pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
    > Przecież da im to więcej złego niż dobrego. Czy oni uważają, że
    informacja w
    > rodzaju od 5,95% do niczego nie zobowiązuje.

    Probowalem tego kalkulatorka, faktycznie nawet wpisujac totalne
    bzdury, np. kredyt mniejszy od dochodow, nie bylem w stanie
    osiagnac mniej niz 7,95%. Ale moze jak sie zna osobiscie Prezesa to
    daja 5,95%, wiec nie klamia? Notabene w marmurkach np. dyrektor
    oddzialu moze podjac decyzje o obnizeniu marzy banku - moze tu jest
    podobnie: dla krewnych i znaomych krolika oraz osob zaufania
    publicznego oprocentowanie na podstawie indywidualnej decyzji
    jakiegos bossa wynosi 5,95. A kalkulator jest obiektywny i wali
    7,95.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2003-04-17 06:35:35
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:b7jqt8$i9o$1@news.onet.pl...
> [...]
    > jak to pokazales latwo moze zniechecic do wizecia tam kredytu - coz
    > taka maja polityke i Sz. M. jakby sie nie staral na to wplywu nie

    obawiam się, że tensor ma rację

    testowałem w praktyce multibank i mbank pod względem kredytu mieszkaniowego
    i niestety ich warunki rzeczywiście nie są zbyt korzystne jeśli chodzi o
    oprocentowanie dla klientów oraz prowizje itp...

    a potencjalnym klientem raczej złym nie jestem - bliżej pierwszego
    przykładowego klienta

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2003-04-17 07:36:56
    Od: t...@w...pl

    > obawiam się, że tensor ma rację

    ja też myślę że ma rację, choć niczego się nie obawiam:)))

    test na moim przypadku - procent w tym duuuuużym marmurku o którym pisał tensor
    to 7.22 :))), a kalkulator wypluł 8.75 :(((

    tom

  • 8. Data: 2003-04-17 09:33:43
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    tensor
    > to 7.22 :))), a kalkulator wypluł 8.75 :(((

    Zauważ także, że w tym bardzo duuuuzym marmurku od lipca będzie mniej (zmiana
    co kwartał) a w tym mniejszym marmurku juz od maja (zmiana co miesiąc). Ale
    moze mBank za miesiąc znowu "obniży" z 5,95%-9.95% z typowym 8,75% na 4,95-
    8,95% z typowym 8,20%.

    Jeszcze raz zastanawiałem się dlaczego mBank tak postępuje. Chyba już wiem. Za
    miesiąc lub dwa będą przeprowadzane rankingi kredytów mieszkaniowych. Wtedy
    mBank ze swoim 5,95% bedzie LIDEREM i ludzie będą walić i wypełniać wnioski. To
    że potem okaże się, że dostaną 8,75% to juz drobiazg, tylko część się wycofa.
    Podobną ale innego typu praktykę uprawia BZWBK oraz ostatnio 'LEW': promocja
    na rok a potem oprocentowanie znacznie wyższe niz standardowe. Ludzie niestety
    na to się łapią.
    Pozdrowienia Tensor1.

  • 9. Data: 2003-04-18 08:53:22
    Od: z...@p...onet.pl

    Piętnując praktyki tego typu nie sposób pominąć Fortis Banku
    PLN od 6,45% na zachętę po roku 8,81%,
    CHF od 1,90% na zachętę po roku 4,35%.

    Pozdrawiam
    zarafiq

  • 10. Data: 2003-04-18 09:39:26
    Od: t...@p...onet.pl

    > Piętnując praktyki tego typu nie sposób pominąć Fortis Banku
    > PLN od 6,45% na zachętę po roku 8,81%,
    > CHF od 1,90% na zachętę po roku 4,35%.
    >
    > Pozdrawiam zarafiq

    Bardzo dziękuje Ci za te przyklady. Zapraszam także innych dyskutantów. Może
    działając wspólnie uda nam się choć odrobinkę ucywilizować ten obszar rynku
    bankowego. Pozdrowienia Tensor1.