  • 1. Data: 2004-03-24 11:09:13
    Temat: Re: Arbiter bankowy
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 24 Mar 2004 08:55:02 GMT, "David Sownicki"
    <d...@v...net> wrote:

    >Czy ktos skladal skarge na bank poprzez Arbitra bankowego? Jak dlugo trwa
    >rozpatzrenie wniosku od momentu wyslania do nich?

    Dwa tygodnie. I Z doświadczenia - Pani arbiter ma kłopoty ze
    zrozumieniem treści umów.
    --
    ___________ (R)

  • 2. Data: 2004-03-24 17:04:24
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...pulapka-org.pl> napisał w
    wiadomości news:32r2609k19u8ibj1pnp39bekajdjriitrv@4ax.com...

    > Dwa tygodnie. I Z doświadczenia - Pani arbiter ma kłopoty ze
    > zrozumieniem treści umów.

    Nie rozumie w ogóle czy z korzyścią dla jednej ze stron?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-03-24 17:28:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 24 Mar 2004 18:04:24 +0100, "Tomasz Waszczynski"
    <w...@w...org> wrote:

    >Nie rozumie w ogóle czy z korzyścią dla jednej ze stron?

    Z korzyscia dla banku.

    Mianowicie dla pani Arbiter zapis, że bank może zablokować debet jesli
    'z analizy wpływów na rachunek wynika zagrożenie dla spłaty pozyczki',
    oznacza, że jeśli komornik zablokuje rachunek, to można debet
    zablokowac, bo jest to 'zagrożenie spłaty'. Oczywiście, wpływy na
    rachunek sa takei same, jak były.
    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2004-03-24 18:44:22
    Temat: Odp: Arbiter bankowy
    Od: "k...@i...pl" <k...@i...pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych
> [...]
    > oznacza, że jeśli komornik zablokuje rachunek, to można debet
    > zablokowac, bo jest to 'zagrożenie spłaty'. Oczywiście, wpływy na
    No jelsi ktos aż tak nie płaci, zę komornik mu zjamuje konto, to ktoś taki
    staje sie mao wiarygodny. Skoro inni musza zajmować konto.. po co dawać
    osobie takiej debet? I co później jej zablokowac?

  • 5. Data: 2004-03-24 20:59:26
    Od: "dafor" <d...@w...pl>

    > Moja sprawa dotyczyla nieautoryzowanej przeze mnie transakcji karta
    > kredytowa, Bank mi nie uznal reklamacji, wiec zlozylem do arbitra.

    Przepraszam, że się wtrącę, ale mam podobną sprawę, bank nie uzał
    reklamacji, mam zamiar złożyć takową do arbitra, tylko czy w ogóle warto?
    Ciekawi mnie jak, skończyła się Twoja interwencja u arbitra? Pozdr. Magda

  • 6. Data: 2004-03-25 14:57:51
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    > Dwa tygodnie.  I Z doświadczenia - Pani arbiter ma kłopoty ze
    > zrozumieniem treści umów.

    Coś nie do końca masz rację: kilka dni mija na "dotarcie" (poczta) skargi do
    arbitra. Potem arbiter wysyła pismo o zajęcie stanowiska do banku, na co ten ma
    2 tygodnie, chyba że poprosi o przedłużenie terminu (a może).
    To już jest jakieś co najmniej 3 tygodnie!
    Rozmawiałem przed godziną z sekretariatem arbitra: czekanie 2-3 miesiące
    (średnio) :( Czasem szybciej, czasem wolniej - zależy od... chwili na jaką
    trafimy.
    Ale generalnie pozwoliłem sobie zauważyć, że jak dla mnie to 1) dobrze że
    powstała instytucja arbitra ale 2) arbiter jednak działa przy bankach, co może
    sugerować pewną nieobiektywność :(
    Pamiętam jak kiedyś na Panią Kowalską w ZUSie poskarżyłem się jej
    zwierzchniczce a na skargę odpisała mi... Pani Kowalska - że nie ma podstaw do
    skargi, wszystko było OK !!! ROTFL!!
    Podobnie kojarzy mi się z arbitrem: niezależny człowiek niby, ale w końcu kaskę
    zdaje się dostaje... od banków tak czy siak, prawda? To taka obiektywność może
    trochę sugerować nieobiektywność....
    Tak sobie tylko głośno myślę ;))

  • 7. Data: 2004-03-27 19:34:13
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    kredytobiorca wrote:
    > Ale generalnie pozwoliłem sobie zauważyć, że jak dla mnie to 1) dobrze że
    > powstała instytucja arbitra ale 2) arbiter jednak działa przy bankach, co może
    > sugerować pewną nieobiektywność :(

    Nie spodoba Ci się orzeczenie - sąd cywilny czeka.

    KG

  • 8. Data: 2004-06-02 17:28:32
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Nie spodoba Ci się orzeczenie - sąd cywilny czeka.

    no wlasnie, kolejna wada to brak kolejnej instancji.
    moja kolezanka pisze magisterke na temat arbitra i dochodzi do
    roznych dziwnych wnioskow :P
    pozdr.
    marcin