  • 31. Data: 2012-06-27 22:54:07
    Temat: Re: Aplikacja do odczytywania kart zbliżeniowych
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomek <t...@g...com> writes:

> [...]
    > to terminal podpięty do czytnika automatycznie generuje, a czytnik
    > wysyła do karty, pewien numeryczny kod. Czip na karcie przyjmuje kod i
    > na podstawie zdefiniowanego wcześniej algorytmu wykonuje kilka
    > obliczeń (wykorzystuje do nich kod przesłany z czytnika, numer karty i
    > licznik transakcji). Trzy ostatnie cyfry otrzymanej liczby czip karty
    > odsyła do czytnika sklepowego. Jeśli wszystko się zgadza, transakcja
    > jest zatwierdzana"

    > Ewidentnie widać tutaj zastosowanie modelu challenge-response, nic
    > natomiast nie jest wspomniane o przesyłaniu numeru karty.

    Tzn. wierzysz że można obciążyć kartę nie znając jej numeru? 3 cyfry
    (jakie by nie były) mają wystarczyć?

    No nie wiem :-)

    Chyba że miałbyś tych kart nie więcej niż 1000, to wtedy teoretycznie...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2012-06-27 23:02:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a) :

    > Tzn. wierzysz że można obciążyć kartę nie znając jej numeru? 3 cyfry
    > (jakie by nie były) mają wystarczyć?

    wot tiechnika ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 33. Data: 2012-06-27 23:02:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomek <t...@g...com> writes:

    > 1. Gdzie można zapłacić przez telefon?

    W wielu miejscach, np. często tam, gdzie można zapłacić w Internecie
    (ale np. ktoś woli zamówić coś telefonicznie).

    > 2. Z amazonem to nieprawna - oni nie wymagają CVC2, ale płatność i tak
    > nie przejdzie JEŻELI BANK TO SPRAWDZA.

    Jeśli bank zobaczy wadliwy CVC2, to rzeczywiście może odrzucić taką
    autoryzację. Ale jeśli w ogóle nie będzie CVC2? Który bank to odrzuci?

    > Kupowałem kiedyś coś i tam nie
    > ma miejsca na wpisanie CVC2, nie mogłem zapłacić żadną z posiadanych
    > kart. Kupił mi dopiero kumpel który miał "kartę wirtualną"

    Pewnie terminal udawał zwykłą transakcje z obecnością karty, a karty
    były płaskie i nie lubiły "card present keyed-in".

    > Druga sprawa to okazuje się, że sprzedawcy mają na paragonach pełne
    > numery kart, daty ważności itp. Skoro tak, to bardziej prawdopodobne
    > jest, że taki przestępca po prostu kupi sobie kopie tych paragonów,
    > niż będzie chodził po mieście i macał ludzi czytnikiem.

    Dużo bardziej ryzykowne, poza tym jest też bardzo duże ryzyko dla
    takiego "sprzedawcy paragonów" - wszystkie ślady będą prowadzić do
    niego. Bez sensu.

    Natomiast taki bezprzewodowy odczyt praktycznie nie niesie ze sobą
    żadnego ryzyka.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2012-06-27 23:03:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Moge podać pełny nr jednej z moich kart- MC debit- chce ktoś?
    > Co z nim zrobi?
    > Nic

    Np. podeśle bankowi link do postu z numerem, będzie jak znalazł
    w czasie reklamacji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2012-06-27 23:05:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysiek <k...@o...pl> writes:

    > co z przypadkiem gdy ktos zbuduje 'most posredniczacy' pomiedzy
    > wlascicielem karty platniczej a urzadzeniem w rekach zlodzieja ktory
    > przeprowadza transakcje w niczego nieswiadomym sklepie? Trudne do
    > wykonania ale nie niemozliwe?

    A co w tym trudnego?
    Trochę ryzykowne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2012-06-29 11:04:26
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MarcinF <m...@i...pl> wrote on 2012-06-24_19:37

    > Wydaje mi się że trudno to zastosować na masową skalę, metoda wymaga
    > odczytania karty w tym samym czasie co transakcja, a większość miejsc
    > gdzie można odczytać kartę w każdej chwili (markety, dworce, itp)
    > jest monitorowana.

    A policja ochoczo zajmie się przeglądaniem rejestratów z kilku
    dni, aby znaleźć powtarzające się gęby podejrzane o kradzież 50
    zł? :-))))

    witrak()

  • 37. Data: 2012-06-29 11:15:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2012 23:03:52 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Np. podeśle bankowi link do postu z numerem, będzie jak znalazł
    > w czasie reklamacji.
    Jakiej reklamacji?
    Żeby była reklamacja musi być najpierw np jakaś płatność którą bym reklamował.
    Do czego przydadzą sie komukolwiek takie np cyfry:
    5234 9876 3456 0034?