  • Data: 2006-09-10 12:03:04
    Temat: Re: AmEx bez limitu??
    Od: "vp23" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Przeciez prowizja od duzych i malych kwot jest (procentowo) taka sama, wiec
    > co za roznica czy ktos kupi na karte nowe wycieraczki czy nowy samochod? W
    > pierwszym przypadku prowizja bedzie mala (kwotowo) ale i sprzedawca zarobi
    > malo, w drugim przypadku prowizja bedzie duza (kwotowo), ale i sprzedawca
    > zarobi duzo.

    Ale otrzymując przelew (zamiast płatności kartą) zarobi to samo, a nie zapłaci
    potem prowizji. Tyle, że po prostu przelewy za samochód praktykuje się, a za
    wycieraczki nie.
    Myślę, że taki standardowy, niezbyt duży dealer to nie wyrabia bardzo dużych
    przepływów via karty. Za co możesz tam płacić kartą? Za gadżety, za drobne
    naprawy. To nie są w skali miesiąca olbrzymie kwoty. Zresztą, na takich
    drobiazgach dealer ma narzut i na swoje wyjdzie nawet po zapłaceniu prowizji. A
    samochód musi sprzedać jak najtaniej, bo o klienta trudno...