    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Alior podwyższa prowizje
    Date: Thu, 17 Dec 2009 15:31:51 +0100

    "pmlb" <p...@d...com> wrote in message
    news:GwqWm.60649$O74.45675@newsfe25.ams2...

    > "IYIS" <m...@o...SRAM.SPAM.pl> wrote in message

    > Bosko:))
    > Domyslam sie, ze pies z kulawa noga tam konta nie ma:))) No chyba ze same
    > bossy:)
    > 9zl miesiecznie za to, ze moge wyciagnosc sobie kase z bankomatu czy
    > zaplacic w sklepie bezgotowkowo???:)))
    > Nizli sa, nie dosc, ze sklep plci prowizje to jeszcze klient banku sie
    > doklada:) Czy w polsce wogole ktos uzywa kart? W polsce 90% obrotu powinno
    > odbywac sie gotowka, przy takich kosztach obrotu karta!!!!
    > Niezle...
> [...]
    Najprawdopodobnie jakis spec przemnozyl ilosc kart x kilka zl podwyzki i sie
    glupi cieszy. Ludzie zaczna masowo zamykac te karty i za pare miesiecy
    bedzie obnizka oplat. Generalnie klienci tego banku to nie emeryci z BKOBP,
    sa mobilni i 'wyjadaja bankowe wisienki', szybko sie pojawili i szybko
    znikna jak oferta bedzie slaba i niekonkurencyjna. Nawet 5zl to juz sporo,
    gdyz mozna juz znalezc lepsze oferty szczegolnie, jak nie robi sie tych
    wyplat ogromna ilosc na miesiac.
    W UK to inna sprawa, podstawowe rzeczy bedac tam masz bezplatne, bankomaty,
    karty, przelewy elektr., ale banki odbijaja to sobie na kursach wymiany
    walut, prowizjach za platnosci bezgotowkowe w innych krajach poza UK,
    wyplatach z bankomatow poza UK. Nie ma tam w standardowej ofercie dla
    pospolstwa rachunkow w roznych walutach ani kart do tych rachunkow, ktore
    omijalyby rozliczanie przez GBP. Wszystko zalezy od punktu widzenia i od
    tego z jakich produktow korzystasz.