    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Date: Thu, 15 Aug 2019 12:18:15 +0200
    <8...@g...com>
    <b...@g...com>
    <8...@a...kjonca>
    <b...@g...com>
    <8...@g...com>

    W dniu 2019-08-15 o 11:47, Stiwi pisze:
    > Z IKA nie miałem nigdy problemów, ale nigdy też nie otrzymywałem tam przelewu od
    osób lub firm trzecich, tj. wpłaty i wypłaty zawsze z/na moje imie i nazwisko.
    Pytania mogą się jednak pojawić od wysokich wpływów od osób lub firm trzecich,
    podobnie jak w każdej instytucji finansowej.

    Sęk w tym, iż transfery z kantorów zawsze są "od osób trzecich". Po
    wymianie kantor wysyła pieniądze ze swojego konta przelewem wewnętrznym.
    Innymi słowy: klient posiada milion PLN w mBanku i wysyła np. do
    Rkantoru. Wymienia na EUR i zleca przelew do Aliora. Alior otrzymuje i z
    jego punktu widzenia to przelew z Rkantoru (nadawca) sp. z o.o. na konto
    Iksińskiego. Alior nie jest w stanie stwierdzić, iż to wymiana tego
    samego klienta.

    > Co do N26, pamiętaj że jeśli zbyt łatwo jest gdzieś założyć konto, to znaczy że KYC
    nie zostało poprawnie zweryfikowane i prędzej czy później bank się o to upomni, jeśli
    coś im się nie spodoba, albo wysokość transakcji wzbudzi podejrzenia. Co do zasady,
    obywatel Polski, operujący dużą gotówką w niemieckim banku, zwraca na siebie większą
    uwagę takiego banku, niż obywatel Niemiec, którego zasadność posiadania takiego konta
    jest bardziej oczywista. Analogicznie mogłoby być w odwrotnym przypadku, czyli np.
    obywatel Niemiec (ale nierezydent Polski), operujący dużymi depozytami/transferami w
    IKA.

    Podzielam to zdanie - swego czasu media rozpisywały się o rosyjskich
    oligarchach i ich kontach za granicą. Tego typu układy są oczywiście
    bardzo medialne, a tym samym narażone na nietypowe "procedury". Z tym,
    że mówimy o naprawdę duuuużych pieniądzach.

    W 2011 obiegła media informacja: Przez dwa lata wietnamska mafia
    przepuściła przez Alior Bank prawie 1,5 mld zł. Sprawę badają
    prokuratura i służby skarbowe - informuje "Rzeczpospolita".

    Jak widać trochę to trwało... Zwróć uwagę, że wszelkiej maści przekręty
    od mafii vatowskich po oszustwa na allegro też przechodzą przez konta na
    słupy. Mimo mniejszych/większy przekrętów na większe (vat) lub mniejsze
    (allegro) kwoty... i też różne ilości przelewów - ta blokada kont nie
    jest taka oczywista. Gdyby była - pieniądze byłoby łatwo odzyskać.
    Tymczasem jedynie ułamek kwoty udaje się - nawet przy wieloletnim
    "biznesie" w stylu Amber Gold - niewątpliwie opartym o banki.