  • 1. Data: 2002-01-26 07:36:15
    Temat: Algorytm NRB/IBAN
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy ktoś nie ma przypadkiem jakiegoś programiku (albo linka) do wyliczenia
    liczby kontrolnej wg. algorytmu NRB? Jestem ciekawy jak będzie wyglądał mój
    numer konta w nowym formacie :-) Zakładając, że mój bank doda zera po numerze
    oddziału, a przed resztą cyferek w numerze - tak aby były w sumie 24 znaki.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 2. Data: 2002-01-26 08:19:29
    Temat: Re: Algorytm NRB/IBAN
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > liczby kontrolnej wg. algorytmu NRB? Jestem ciekawy jak będzie wyglądał

    http://www.netforia.pl/~m_m/

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 3. Data: 2002-01-26 10:57:29
    Od: <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > oddziału, a przed resztą cyferek w numerze - tak aby były w sumie 24 znaki.

    Cześć,

    Sprawdź mój program; liczy IBAN (standard, PKO: osoby prywatne i firmy,
    Inteligo), posiada bazę banków NBP, a wkrótce w nowej wersji będzie sprawdzał
    numery kart płatniczych, liczył cyfry kontrolne w Peselu, Nipie, regonie.

    http://www.ttom.obywatel.pl
    http://ttom5.republika.pl (w razie, gdyby powyzszy nie działał)

    pozdrawiam
    Tomasz Trela

  • 4. Data: 2002-01-26 12:14:14
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Sat, 26 Jan 2002 09:19:29 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >mój
    >
    >http://www.netforia.pl/~m_m/
    >
    >Maciej

    cos Macku ten twoj program klamie.
    mam takie pytanko - dla mbanku to co mam wybrac wedlug Ciebie: NRB czy
    IBAN???
    Zreszta w obu przypadkach podaje zle wyniki - potestuj sobie.

    PGR

  • 5. Data: 2002-01-26 12:40:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@i...com> napisał w wiadomości

    > cos Macku ten twoj program klamie.
    > mam takie pytanko - dla mbanku to co mam wybrac wedlug Ciebie: NRB czy
    > IBAN???
    > Zreszta w obu przypadkach podaje zle wyniki - potestuj sobie.

    Testowalem juz jakis czas temu i zawsze bylo ok. Teraz tez przetestowalem na
    mumerach mBanku i wychodza takie same wyniki.

    Wybor NRB lub IBAN ma wplyw tylko na to czy numer rachunku jest dopelniany
    wiodacymi zerami :). Jak wiesz numery PKO sa krotsze [brak zer przed numerem
    rachunku] dlatego zeby pokazywal wynik zgodny w tym co wylicza PKO trzeba
    wybrac IBAN. Dla mBanku, Inteligo, BZWBK i innych trzeba wybrac NRB.

    Czy jeszcze komus sie zdarzylo, ze podany przez skrypt wynik byl bledny?
    Podczas pisania skryptu [kilka m-cy temu] testowalem go na MSIE5.5 i na NN4,
    W obu wypadkach wyniki byly poprawne :). I mam nadzieje, ze wciaz sa, jesli
    nie prosz o sprowadzenie na dobra droge ;) i podanie informacji dla rachunku
    jakiego banku sa bledne wyniki i jaka przegladarka byla wykorzystywana.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 6. Data: 2002-01-26 13:19:44
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Sat, 26 Jan 2002 13:40:08 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Testowalem juz jakis czas temu i zawsze bylo ok. Teraz tez przetestowalem na
    >mumerach mBanku i wychodza takie same wyniki.

    No tak, jak zwykle wychodzi na to, ze moja wina, bo uzywam
    niewlasciwej przegladarki.
    Otoz w IE 5.00 lze jak pies :-)
    Po wybraniu NRB dodaje jeszcze jedno zero z przodu :-) tak wiec numer
    rachunku ma 17 cyfr, po wybraniu IBAN nic nie dodaje, ale liczy zle
    (wynik jest rozny od tego z jednym zerem wiecej z NRB i zaden z tych
    wynikow nie jest prawidlowy).

    W NN 4.61 wszystko jest OK.

    ATSD czy niedlugo wynik dzialania 2+2 bedzie wygladal roznie w
    zaleznosci od uzytej przegladarki? Swiat schodzi na psy...

    PGR

  • 7. Data: 2002-01-26 14:06:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Piotr Gralak" <g...@i...com> napisal w wiadomosci

    > No tak, jak zwykle wychodzi na to, ze moja wina, bo uzywam
    > niewlasciwej przegladarki.
    > Otoz w IE 5.00 lze jak pies :-)

    Hehe... no to trzeba zrobic specjalna obsluge dla MSIE5.0 ;). Ciekawe czy
    tylko z 5.0 taka indywidualistka czy wczesniejsze tez tak smiesznie reaguja.
    Najlepiej by bylo zrobis obsluge na serwerze, ale nie chce zeby ktos mnie
    podejrzewal o zbieranie danych o numerach rachunkow ;).

    Wniosek jest taki, ze zeby w chwili obecnej podawalo poprawnie NRB pod
    MSIE5.0 nalezy:
    1/ wybrac standard IBAN
    2/ wpisac numer rachunku poprzedzony wiodacymi zerami [ma byc 16 cyfr]

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 8. Data: 2002-01-26 14:30:44
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    On Sat, 26 Jan 2002 15:06:17 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Wniosek jest taki, ze zeby w chwili obecnej podawalo poprawnie NRB pod
    >MSIE5.0 nalezy:
    >1/ wybrac standard IBAN
    >2/ wpisac numer rachunku poprzedzony wiodacymi zerami [ma byc 16 cyfr]

    Nie, to nic nie daje. Dla mbanku i multibanku wciaz liczy zle.
    Moze po prostu napisz na stronie, zeby nie uzywac IE 5.0 :-)

    PGR

  • 9. Data: 2002-01-26 17:58:25
    Od: "Wanias" <w...@t...pl>

    > Moze po prostu napisz na stronie, zeby nie uzywac IE 5.0 :-)

    Ja chcialbym zauwazyc, ze ze statystyk kilku prowadzonych przeze mnie witryn
    wynika, ze IE 5.0 to najpopularniejsza wersja przegladarki :) (standard w
    Win98SE i ME)

    --
    Wanias

  • 10. Data: 2002-01-26 18:34:08
    Od: greg <g...@b...gliwice.pl>

> [...]
    > oddziału, a przed resztą cyferek w numerze - tak aby były w sumie 24 znaki.

    w druga strone to np. http://www.batnet.gliwice.pl/grzegorz/sprawdz.php

    pozdr,

    Grzegorz