  • 11. Data: 2023-08-11 08:52:19
    Temat: Re: ALIOR i przelewy podatkowe
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Może warto sprawdzić? Zaspokoić swą ciekawość...
    > Jeśli nie masz kont w innych bankach -- bank raczej Ci
    > zapłaci za takie sprawdzenie...

    Co i w jaki sposób niby miałbym sprawdzać? Przecież nie mam dostępu do
    systemów transakcyjnych w innych bankach.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 12. Data: 2023-08-11 08:54:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2023 o 08:38, J.F pisze:
    > Chyba, ze w XML, a banki np mialy by obowiązek ten xml obslugiwac i na
    > jego podstawie przelewy przygotowywać.
    Wydaje mi się, że tak to działa i moim celem było zwrócenie za
    pośrednictwem banku uwagi twórcy listy, że brakuje formularza. Przecież
    ktoś tę listę przygotowuje, więc może zmienić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 13. Data: 2023-08-11 08:57:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2023 o 07:55, cef pisze:
    > A zapytałeś w banku jaki formularz kliknąć, żeby zapłacić zobowiazanie
    > wynikające z SD-3? Bo może obsługuje to ogólna formatka SD?

    Masz nie za idiotę? Oczywiście, że zapytałem. Najpierw tego bota, potem
    konsultanta, który odpytywał wewnętrznie kogoś. To on mi podpowiedział,
    by wpisać cokolwiek. Problemem było to, że miałem 14 dni na wpłacenie i
    nie mogłem czekać, aż sobie bank to naprawi. To konsultant potwierdził,
    ze nie ma tego na jakiejś "tajnej" liście i by wpisać cokolwiek, bo
    wszyscy tak robią. No i chciałem właśnie to "naprawić", a wyszło jak
    zwykle.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 14. Data: 2023-08-11 09:04:21
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > No właśnie nie ma "inny". Dzwoniłem nawet na infolinię. To tam mi
    > pracownik podpowiedział taki sposób, by wpisać cokolwiek i
    > poinformować o tym urząd.

    Przepraszam. Jest INNE. Tak, w Aliorze. Sprawdzone przed chwilą.

    [...]
    > No właśnie bez jakiejkolwiek złośliwości chciałem "naprawić skrawek
    > świata". No przecież można napisać do dostawcy tej listy, że
    > brakuje. Dlatego napisałem, a nie po to, by składać
    > reklamację. Dlatego jej odrzucenie mnie śmieszy po prostu.
    Nie wiem co dokładnie Ci Alior odpisał, ale gdy ja dawno temu burzyłem
    sie o przelewy podatku od nieruchomości, to bank odesłał mnie do
    konkretnej instytucji (chyba jakiś wydział w NBP, ale nie dam sobie
    głowy uciąć) i dalszą korespondencję prowadziłem z tą instytucją.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 15. Data: 2023-08-11 09:23:47
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > ze nie ma tego na jakiejś "tajnej" liście i by wpisać cokolwiek, bo
    > wszyscy tak robią. No i chciałem właśnie to "naprawić", a wyszło jak

    Czy poczucie praworządności się w Tobie obudziło?
    I już wysyłasz monity do US/MF, żeby naprawili to niedopatrzenie i dali inną
    listę dla banków?

  • 16. Data: 2023-08-11 11:33:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Aug 2023 09:23:47 +0200, cef wrote:

    > Czy poczucie praworządności się w Tobie obudziło?
    > I już wysyłasz monity do US/MF, żeby naprawili to niedopatrzenie i dali inną
    > listę dla banków?

    https://www.gov.pl/web/gov/zloz-zeznanie-podatkowe-o
    -nabyciu-rzeczy-lub-praw-majatkowych-formularz-podat
    kowy-sd-3

    a) podatek US wylicza w decyzji,
    b) jak zaplacic - nie podali,
    c) Jeśli masz wątpliwości, jak załatwić sprawę:
    zadzwoń pod numer Krajowej Informacji Skarbowej:
    801 055 055 - z telefonu stacjonarnego,
    22 330 03 30 - z telefonu komórkowego,

    :-)

    J.

  • 17. Data: 2023-08-11 12:02:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2023 o 09:04, Kamil Jońca pisze:

    > Przepraszam. Jest INNE. Tak, w Aliorze. Sprawdzone przed chwilą.

    To dwa-trzy tygodnie temu nie było.

> [...]
    > konkretnej instytucji (chyba jakiś wydział w NBP, ale nie dam sobie
    > głowy uciąć) i dalszą korespondencję prowadziłem z tą instytucją.

    Napisali jedno zdanie, że nie uznają reklamacji.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2023-08-11 12:04:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2023 o 11:33, J.F pisze:
    > https://www.gov.pl/web/gov/zloz-zeznanie-podatkowe-o
    -nabyciu-rzeczy-lub-praw-majatkowych-formularz-podat
    kowy-sd-3
    > a) podatek US wylicza w decyzji,

    Wyliczył.

    > b) jak zaplacic - nie podali,

    Podają w decyzji wskazując numer rachunku bankowego

    > c) Jeśli masz wątpliwości, jak załatwić sprawę:
    > zadzwoń pod numer Krajowej Informacji Skarbowej:
    > 801 055 055 - z telefonu stacjonarnego,
    > 22 330 03 30 - z telefonu komórkowego,

    Szkoda mi było czasu na pajacowanie. Po prostu w Banku brakowało "inne"
    na liście, albo braku wymuszenia realizacji tego przelewu przez zakładkę
    "podatkowy".

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2023-08-11 12:13:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2023 o 09:23, cef pisze:
    > Czy poczucie praworządności się w Tobie obudziło? I już wysyłasz
    > monity do US/MF, żeby naprawili to niedopatrzenie i dali inną listę
    > dla banków?

    Uznałem za właściwe załatwienie tego za pośrednictwem banku. Trzeba znać
    swoje miejsce w szeregu. Bank - jak Kamil zaraportował - zadziałał
    prawidłowo dodając "inne". Czyli sposób okazał się właściwy.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2023-08-11 13:12:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Uznałem za właściwe załatwienie tego za pośrednictwem banku. Trzeba znać
    > swoje miejsce w szeregu. Bank - jak Kamil zaraportował - zadziałał
    > prawidłowo dodając "inne". Czyli sposób okazał się właściwy.

    Nie miejsce tylko realizacja swoich uprawnień.
    Jak mam zrobić przelew realizujący zobowiązanie z SD-3
    to ma być formularz. Dlaczego do PIT czy VAT nie proponują
    "inne" tylko zrobili/przewidzieli formatki?
    Tak się buduje państwo z kartonu.