  • 1. Data: 2023-08-10 21:49:27
    Temat: ALIOR i przelewy podatkowe
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Nie wiem, jak w innych bankach to działa, ale ALIOR BANK uparł się na
    osobną formatkę na przelewy podatkowe. Chciałem zapłacić podatek od
    spadku, ale w trzeciej grupie podatkowej, czyli formularz SD-3. Takiego
    formularza nie ma wśród formularzy wybieranych z listy wyboru w systemie
    tego banku. Próbowałem zrobić normalny przelew, bo w decyzji
    wyznaczającej, ale nie da się, bo system twierdzi, ze można tylko tym
    podatkowym. W końcu - za podpowiedzią - wysłałem wpisując inny
    formularz, zaś do Urzędu napisałem pismo, by sobie to odpowiednio
    zaksięgował. System bankowy domagał się podania jakiś dziwnych danych
    absolutnie nieadekwatnych do zaistniałej sytuacji, więc podałem cokolwiek.

    W sumie zadziałałem, ale uznałem, ze może warto, by bank o problemie
    wiedział. Więc napisałem do nich przez ten wewnętrzny system. Napisałem
    im, że nie mają formularza SD-3 na liście wyboru, a konsultant
    telefoniczny twierdzi, że nie mogą dodać, bo listę dostają od jakiegoś
    zewnętrznego podmiotu, więc niech temu zaradzą.

    Dostałem pisemną odpowiedź, z której wynika, że mojej reklamacji nie
    uznają - i nic więcej tam nie ma. Piszę to raczej jako ciekawostkę i
    powód do śmieszkowania. No bo nie wiem,, czy nie uznają, bo uważają, ze
    nie ma takiego formularza. Czy nie uznają, bo uważają, że klient banku
    nie ma obowiązku opłacania takiego podatku. A może coś innego. Bo na
    liście wyboru formularza takiego nie ma, a normalnego przelewu nie da
    się zrobić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 2. Data: 2023-08-10 22:06:11
    Temat: Re: ALIOR i przelewy podatkowe
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Aug 2023 21:49:27 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > tego banku. Próbowałem zrobić normalny przelew, bo w decyzji
    > wyznaczającej, ale nie da się, bo system twierdzi, ze można tylko tym

    Ale tak to chyba ma byc - ten formularz podatkowy zapisuje dane w
    tytule przelewu odpowiednio sformatowane.

    Potem wprowadzili te mikrorachunki, ale z formatowania nie
    zrezygnowali.

> [...]
    > zaksięgował. System bankowy domagał się podania jakiś dziwnych danych
    > absolutnie nieadekwatnych do zaistniałej sytuacji, więc podałem cokolwiek.

    Bo dane sa zalezne od formularza.

> [...]
    > zewnętrznego podmiotu, więc niech temu zaradzą.
    >
    > Dostałem pisemną odpowiedź, z której wynika, że mojej reklamacji nie

    No bo co reklamowales ? Nic, wiec to zadna reklamacja :-)

    Było sie domagac 500zl tytulem kary za spóźnienie, z winy banku :-)

    J.

  • 3. Data: 2023-08-10 23:45:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.08.2023 o 22:06, J.F pisze:

    > Ale tak to chyba ma byc - ten formularz podatkowy zapisuje dane w
    > tytule przelewu odpowiednio sformatowane.
    >
    > Potem wprowadzili te mikrorachunki, ale z formatowania nie
    > zrezygnowali.

    No ale formularz SD-3 istnieje. Po prostu trzeba go do formatki
    doprowadzić.

    > Bo dane sa zalezne od formularza.

    Wiem.

    > No bo co reklamowales ? Nic, wiec to zadna reklamacja :-)

    Też tak uważa i tym bardziej odrzucenie reklamacji nie dziwi.

    > Było sie domagac 500zl tytulem kary za spóźnienie, z winy banku :-)

    Obszedłem ich i tyle.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-08-11 00:18:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Aug 2023 23:45:41 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 10.08.2023 o 22:06, J.F pisze:
    > No ale formularz SD-3 istnieje. Po prostu trzeba go do formatki
    > doprowadzić.

    W mbanku jest SD, SD2, SD-2, ale nie SD-3.
    Ciekawe

    > Też tak uważa i tym bardziej odrzucenie reklamacji nie dziwi.

    > Obszedłem ich i tyle.

    No ale tu by sie musieli jakos ustosunkowac, a tak stwierdzili,
    ze reklamacja nie jest reklamacją ..

    J.

  • 5. Data: 2023-08-11 01:19:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2023 o 00:18, J.F pisze:
    > W mbanku jest SD, SD2, SD-2, ale nie SD-3.
    > Ciekawe

    A da się zdefiniować po prostu przelew na ten rachunek podatkowy?

    > No ale tu by sie musieli jakos ustosunkowac, a tak stwierdzili,
    > ze reklamacja nie jest reklamacją ..
    Jakby tak stwierdzili, to byłoby OK. Ale oni stwierdzili, że4 "nie
    uznają" ojej reklamacji.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-08-11 01:23:54
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 sie 2023 o 21:49, Robert Tomasik pisze:

    > Nie wiem, jak w innych bankach to działa, ale ALIOR BANK

    Może warto sprawdzić? Zaspokoić swą ciekawość...
    Jeśli nie masz kont w innych bankach -- bank raczej Ci
    zapłaci za takie sprawdzenie...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 7. Data: 2023-08-11 06:12:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > zaksięgował. System bankowy domagał się podania jakiś dziwnych danych
    > absolutnie nieadekwatnych do zaistniałej sytuacji, więc podałem
    Jeśli dobrze widzę to ten podatek płaci się po decyzji więc może trzeba
    wybrać "INNY" i w identyfikatorze zobowiązania wpisać numer decyzji (bo
    pewnie taka będzie)

> [...]
    > konsultant telefoniczny twierdzi, że nie mogą dodać, bo listę dostają
    > od jakiegoś zewnętrznego podmiotu, więc niech temu zaradzą.

    OIDP to tak właśnie jest.

    KJ

    PS. W Nest,ING i mBanku tez tego formularza nie ma i patrząc po liście
    rozwijanej to faktycznie można odnieść wrażenie, że jest "wspólna" czyli
    skądś ją mają.

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 8. Data: 2023-08-11 07:55:45
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > nie ma obowiązku opłacania takiego podatku. A może coś innego. Bo na
    > liście wyboru formularza takiego nie ma, a normalnego przelewu nie da

    A zapytałeś w banku jaki formularz kliknąć, żeby zapłacić zobowiazanie
    wynikające z SD-3? Bo może obsługuje to ogólna formatka SD?

  • 9. Data: 2023-08-11 08:38:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Aug 2023 06:12:54 +0200, Kamil Jońca wrote:

    > OIDP to tak właśnie jest.
    > PS. W Nest,ING i mBanku tez tego formularza nie ma i patrząc po liście
    > rozwijanej to faktycznie można odnieść wrażenie, że jest "wspólna" czyli
    > skądś ją mają.

    Listę mają od urzedu skarbowego, czy tam ministra, ktory okresla co na
    niej ma byc :-)

    system bankowy chyba czesto od zewnetrznej firmy, aczkolwiek
    informatykow banki zatrudniają.

    Bo jakos sobie nie wyobrazam, aby zewnętrzna firma przygotowywała
    jeden program do tej listy, ktory by pasował do systemu wszystkich
    banków.

    Chyba, ze w XML, a banki np mialy by obowiązek ten xml obslugiwac i na
    jego podstawie przelewy przygotowywać.

    J.

  • 10. Data: 2023-08-11 08:51:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2023 o 06:12, Kamil Jońca pisze:

    > Jeśli dobrze widzę to ten podatek płaci się po decyzji więc może trzeba
    > wybrać "INNY" i w identyfikatorze zobowiązania wpisać numer decyzji (bo
    > pewnie taka będzie)

    No właśnie nie ma "inny". Dzwoniłem nawet na infolinię. To tam mi
    pracownik podpowiedział taki sposób, by wpisać cokolwiek i poinformować
    o tym urząd.

    > OIDP to tak właśnie jest.
    > PS. W Nest,ING i mBanku tez tego formularza nie ma i patrząc po liście
    > rozwijanej to faktycznie można odnieść wrażenie, że jest "wspólna" czyli
    > skądś ją mają.

    No właśnie bez jakiejkolwiek złośliwości chciałem "naprawić skrawek
    świata". No przecież można napisać do dostawcy tej listy, że brakuje.
    Dlatego napisałem, a nie po to, by składać reklamację. Dlatego jej
    odrzucenie mnie śmieszy po prostu.

    --
    (~) Robert Tomasik