  • 1. Data: 2012-11-26 20:09:43
    Temat: A jak PayPal przelewa $ na konto w PLN?
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    ... bo mam trochę $ w PP, chcę do dostać do garści.
    Nie mam na razie konta w $.
    Mogę sobie założyć, zlać $ na moje konto w $, wypłacić w marmurku do
    garści te $ i podreptać do kantoru.
    Ale dziś PP na Konwerterze Walut przelicza (czyli kupuje ode mnie $) po
    3.08zł. Kantory w mojej wsi płacą 3.10-3.14. Powiedzmy, że nie warto mi
    dymać do marmurka i potem do kantoru i wolę dostać od PP złotówki na konto.
    Tylko, czy PP będzie wiedział, że ma wysłać złotówki?
    Bo nigdzie nie widzę checkboxa typu [*]-konwertuj. Obawiam się, że PP
    może wysłać $ na konto PLN i mój bank (powiedzmy jakiś BGŻ) przeliczy mi
    to po jakimś swoim, bandycko niekorzystnym kursie.

    Jak to działa?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 2. Data: 2012-11-26 20:18:14
    Temat: Re: A jak PayPal przelewa $ na konto w PLN?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:
> [...]
    > może wysłać $ na konto PLN i mój bank (powiedzmy jakiś BGŻ) przeliczy mi
    > to po jakimś swoim, bandycko niekorzystnym kursie.

    jedynej rzeczy ktorej nie jestem pewien to punkt w ktorym paypal mialby
    wiedziec, ze konto jest $ i ma nie konwertowac na zlotowki.

    Nie wiem czy nie ma gdzies zastrzezenia, ze wypłata jest zawsze w
    zlotowkach na konto zlowkowe.
    Inaczej paypal ci przerobi na zlotowki a bank pewnie zwroci.

    Zadzown do paypal, jest tego warte.

  • 3. Data: 2012-11-26 20:35:07
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-26 20:18, witek pisze:

> [...]
    > wiedziec, ze konto jest $ i ma nie konwertowac na zlotowki.
    >
    > Nie wiem czy nie ma gdzies zastrzezenia, ze wypłata jest zawsze w

    Tego też się nie doszukałem, ale jeśli przygotowuję przelew od PP, to
    mogę wybrać, że chcę lać z "salda w USD"

    > Inaczej paypal ci przerobi na zlotowki a bank pewnie zwroci.
    >
    > Zadzown do paypal, jest tego warte.

    Doczytałem, że konwertuje się "u nich na stronie",
    https://www.paypal.com/helpcenter/main.jsp?t=solutio
    nTab&ft=homeTab&ps=&solutionId=163155&locale=pl_PL&_
    dyncharset=UTF-8&countrycode=PL&cmd=_help&m=BT
    Kurs jest "jak najgorszy kantorowy", a dodatkowo biorą za to 2.5%, czyli
    "czy warto dymać do marmurka i kantoru" już jest rozmową o 3.8% kwoty.
    Jeszcze od "nadawcy" wzięli 4.2% (bo wolał płacić kartą, niż przelewem),
    więc summa-summarum wychodzi, że koszt przyjęcia drobnej kasy z USA
    przez PayPal, to ok. 8%.

    Nie wiem jak się to ma do Western Union.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 4. Data: 2012-11-26 20:50:55
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-26 20:18, witek pisze:

    > Nie wiem czy nie ma gdzies zastrzezenia, ze wypłata jest zawsze w
    > zlotowkach na konto zlowkowe.

    ... jest:
    "Aby wypłata mogła dojść do skutku, Twój rachunek bankowy musi być
    prowadzony w walucie lokalnej Twojego kraju."

    tutaj:
    https://www.paypal.com/helpcenter/main.jsp;jsessioni
    d=V5zQQzHBLYGm2yyGtx1NqmTGSsvTRcjHFCJL3L2LMX26vrjm8c
    wx!711342761?locale=pl_PL&_dyncharset=UTF-8&countryc
    ode=PL&cmd=_help&serverInstance=9018&t=solutionTab&f
    t=browseTab&ps=solutionPanels&solutionId=162981&isSr
    ch=Yes

    Czyli trzeba łyknąć to przeliczanie u PP i nie ma potrzeby robić sobie
    konta w $

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 5. Data: 2012-11-26 22:00:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:
    > Jeszcze od "nadawcy" wzięli 4.2% (bo wolał płacić kartą, niż przelewem),
    > więc summa-summarum wychodzi, że koszt przyjęcia drobnej kasy z USA
    > przez PayPal, to ok. 8%.

    a to on frajer jest.

    bo gdyby zlecil przelew z konta lub karty debetowej do tego konta to nie
    zapłaciłby nic.
    Dodatkowo jakby napisał, ze to gift, to prowizja jest rzedu 5 zl /1000
    zl wyslane.

    Mogl wyslac ci od razu w zlotowkach.
    Jedyna rzecz na ktora nie mial wplywu to przelicznik usd/pln.
    Na stronie paypala jest napisany skad go biorą. To jest jakichs
    ichniejszy bank plus jakis %. Zmieniaja sie dwa razy dziennie.
    I wcale nie jest taki najgorszy, po tamtej stronie.

    A ty tez bys wyplacil na konto bez prowizji.

    wtopiliscie z wlasnej nieprzymuszonej woli.

  • 6. Data: 2012-11-26 22:01:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:

> [...]
    ch=Yes

    > Czyli trzeba łyknąć to przeliczanie u PP i nie ma potrzeby robić sobie

    no własnie tak sie spodziewałem.

  • 7. Data: 2012-11-26 22:22:51
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-11-26 22:00, witek pisze:

    > a to on frajer jest.
    >
    > bo gdyby zlecil przelew z konta

    A to może trwać parę dni

    lub karty debetowej do tego konta to nie
    > zapłaciłby nic.

    Chyba nie...
    Zerknij:
    https://cms.paypal.com/pl/cgi-bin/marketingweb?cmd=_
    render-content&content_ID=ua/UserAgreement_full&loca
    le.x=pl_PL#8.%20Fees%20and%20Currency%20Conversion
    , a dokładniej na "Załącznik 1", czyli:
    https://cms.paypal.com/pl/cgi-bin/marketingweb?cmd=_
    render-content&content_ID=ua/UserAgreement_full&loca
    le.x=pl_PL#Schedule%201.%20Table%20of%20Fees
    , a tam -> międzynarodowe transakcje prywatne.

    > Dodatkowo jakby napisał, ze to gift, to prowizja jest rzedu 5 zl /1000
    > zl wyslane.
    >
    > Mogl wyslac ci od razu w zlotowkach.

    Czyli miałem "zażądać zapłaty w złotówkach"?

    Nadal nie widzę jaka jest optymalna, najtańsza droga.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 8. Data: 2012-11-26 22:36:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SQLwiel wrote:

    > A to może trwać parę dni

    to nie Polska

    nie zleca przelewu na swoje konto paypal, tylo zleca platnosc tobie
    wskazujac swoje konto bankowe jako zrodlo.

    Ty dostajesz kase od razu, a jemu sciagna z konta za 2 -3 dni.

> [...]
    render-content&content_ID=ua/UserAgreement_full&loca
    le.x=pl_PL#Schedule%201.%20Table%20of%20Fees

    > , a tam -> międzynarodowe transakcje prywatne.

    uwierz mi.
    Nie zapłaciby nic.
    po za ta prowizja 5 zl za kazde rozpoczete 1000 zl.

    wyzsza prowizja jest tylko w przypadku podania kart kredytowcyh jako zrodla

    > Czyli miałem "zażądać zapłaty w złotówkach"?

    tak,

    > Nadal nie widzę jaka jest optymalna, najtańsza droga.

    https://www.paypal.com/webapps/mpp/send-money-online

    wybierz poland wpisz cokolwiek i kliknij continue.

    na drugiej stronie jeszcze raz musisz podac dane.

    w "my payment is for" wybierz friends and family.

    wpisalem 1000 zl. Wyszlo mi 324.72 USD plus prowizja 3.43 w przypadku
    sciagniecia kasy z konta bankowego i 13.11 USD w przypadku karty kredytowej.

    po jego stronie to jedyne koszta.

    po twojej jesli wypłacasz wiecej niz 500 zl tez wyplata jest za darmo.

  • 9. Data: 2012-11-28 16:16:56
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

> [...]

    może w koncu jakiś polski kantor internetowy
    weźmie się za wymiany wewnątrz paypala

    erator/