  • 51. Data: 2004-10-07 19:53:40
    Temat: Re: 700 tys. klientów mBanku
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Glenn <g...@b...pl> wrote:
    > Że gdzie? Oni jeszcze Inteligo nie przetrawili ;-)

    No 20% to na bank. Pekao Sa mial swego czasu 2,5 mln kont - teraz ma nagle
    jakos kolo 2 mln (po wprowadzeniu nowego systemu) :)
    Poza tym pelno osob ma tez konta ale nic na nich nie robi - niby tam jakies
    grosze sa, ale nic wiecej.
    Z konta lokacyjnego teraz mBank jest kontem do codziennego uzytku - do
    "lokowania" sa fundusze.

    Mimo wszytko jednak - liczba zdobytych klientow - wzbudza szacunek.
    Kasa pojawi sie za chwile.

    mBank ma juz mase krytyczna i zaczyna zarabiac na siebie. Caly czas bedzie
    tez tanszy niz konkurenci - bo ma mniejsze zatrudnienie, a nowe "placowki"
    sa znacznie tansze w utrzmaniu - bo brak tam normalnej obslugi kasowej.

    Mnie natomiast marwi co innego - mianowicie czym wiekszy mBank jest - tym
    gorzej ze zmiana oferty.

    Przykladowo karty kredytowe. Wiadomo, ze teraz to zaden rarytas (moze
    pomijajac dobra obsluge przez inet). Mysla tam o zmianach w ofercie - ale to
    schodzi nad wyraz wolno. Jak sie okazuje - oprocentowanie mozna dac jak w
    przypadku Raiffeisena czy Invest i BISE calkiem niskie. Mnie dziwi, dlaczego
    oni OD RAZU takiego czegos nie przywalili? A tak - wyniki maja malo
    imponujace. Skoro ida w masowke - mogli tez tak zrobic z KK. Jesli sprzedaz
    przez internet tego produktu jest do bani (a trudnosci przeciez sa spore) to
    szkoda bylo calej tej pary. Inteligo wprowadzilo oferte, ktora moze nam sie
    nie podoba (w zciu bym nie skorzystal ;), ale ma niezaprzelna zaleta dla
    zainteresowanych kredytem osob - w teorii (nie wiem jak w praktyce) jest
    latwo dostepna i calkiem tania.

    Podobnie jest z innymi produktami. Kredyt hipoteczny - sami zobaczcie ile
    czasu zajelo wprowadzenie konkurencyjnego oprocentowania.
    To samo z podwyzszaniem depozytow - konkurencja jest tutaj znacznie szybsza.

    Z innymi produktami jest podobnie. Ja zaczynam to odbierac tak, ze
    pootwierali sporo nowych frontow i nie daja sobie z nimi wszystkimi rady.
    Liczba klientow i produktow jest bardzo duza, a liczba pracownikow w banku w
    centrali - ciagle na poziomie "banku wirtualnego". To daje o sobie wlasnie
    znac.

    No ale mam nadzieje, ze sobie jakos poradza. :) chociaz konkurencja na
    polskim rynku robi sie nad wyraz ciekawa! :)
    BPH ciagle gdzies atakuje, PKO BP tez... Cos pieknego, cos pieknego.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl

  • 52. Data: 2004-10-07 19:59:07
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > No właśnie nie jestem pewien czy sobie "nienajgorzej radzi" masz
    > jakiś dostęp do wyników finansowych mbanku ?(NIe _detalu_BRE_ tylko
    > mBanku)

    Od stycznia sa na plusie :)

  • 53. Data: 2004-10-07 20:01:56
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    mm <j...@c...barg.sv> wrote:
    > Ja znam liczbę, a Ty ? ;p

    Taaaaa pewnie kurde ;) Tak znasz jak i ja. A ja wiem, ze nic pewnego nie
    wiem. hehehe

  • 54. Data: 2004-10-07 20:02:21
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Glenn wrote:

    > No biorąc to pod uwage, to w takim razie konsumpcja powinna odbywac się w
    > kierunku odwrotnym ;-))))

    Nie wiem, czy wiesz, ale pierwszy etap konsumpcji JUŻ się odbył. BRE sprzedało swoja
    altamire do ...... pkobp.
    Jak będzie dalej....... cóż pożyjemy, zobaczymy :)

  • 55. Data: 2004-10-07 20:04:26
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Nie wiem, czy wiesz, ale pierwszy etap konsumpcji JUŻ się odbył. BRE
    sprzedało swoja
    > altamire do ...... pkobp.
    > Jak będzie dalej....... cóż pożyjemy, zobaczymy :)

    Wiem- dlatego może nie PKO BP pożre BRE tylko odwrotnie (niezłe bank
    fiction, ale co tam :-)))))

  • 56. Data: 2004-10-07 20:07:04
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Glenn <g...@b...pl> wrote:
    > Wiem- dlatego może nie PKO BP pożre BRE tylko odwrotnie (niezłe bank
    > fiction, ale co tam :-)))))

    hehehe - raczej nie pozwola na to nasi politycy - i dobrze.

  • 57. Data: 2004-10-07 20:18:56
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 7 Oct 2004 21:59:07 +0200,
    osoba podpisana: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    napisała:

    > Od stycznia sa na plusie :)
    Taaak.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.

  • 58. Data: 2004-10-07 20:37:05
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > Mimo wszytko jednak - liczba zdobytych klientow - wzbudza szacunek.
    > Kasa pojawi sie za chwile.

    A co jeśli kasa jest potrzebna już ? :) Dwa: pojawia sie pytanie o _jakość_ tej bazy
    :)

    > Mnie natomiast marwi co innego - mianowicie czym wiekszy mBank jest - tym
    > gorzej ze zmiana oferty.
    (...)
> [...]
    > centrali - ciagle na poziomie "banku wirtualnego". To daje o sobie wlasnie

    Myślę, ze trafiłeś w sedno. mBank sie rozłazi, bo mają za dużo produktów. Ciągle
    tylko ładuja kolejne nowości produktowe, pomimo, ze nie są dopracowane te już
    istniejące. Polityka kosztów też wydaje sie niezbyt rygorystyczna ;)
    Przy tak dużej bazie klientów mBank powinien miec _spoooooro_ lepsze wyniki....
    Ps. uważam, że te placówki sa mocno spóźnione....

    Popatrz taki Eurobank. Maja w zasadzie tylko konto i kredyt + silny marketing.
    Dopracowali produkt + dobre pozycjonowanie. A na dodatek restrykcyjna polityka
    kosztów (nawet inetu nie ma). Efekt: wyniki naprawdę całkiem niezłe (i to nie tylko w
    kredytach).

    Ps. w Poznaniu oba detale BRE będą obok siebie: Św.Marcin 40 - ROTFL !!!

    --
    Witek

  • 59. Data: 2004-10-07 20:42:32
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Taaak.

    A nie? No to źródło, źródło :-)))

  • 60. Data: 2004-10-07 22:15:59
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Kamil Jońca napisał:

    > E ? Biorąc pod uwagę dostępność multikonta za 3 PLN ?

    Ja też podejrzewam, że nie. Nie każdy może sobie ot tak konto w
    Multibanku otworzyć.

    K.