  • Data: 2013-04-05 10:22:12
    Temat: Re: 60% kary za złożenie oszczędności w Banku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 03 Apr 2013 18:51:19 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że mówimy o _upadającym_ banku[1]. Nie
    > wiem. Może niektórzy chcą stracić nawet 90% (bo masa upadłościowa będzie
    > warta 10%) byle nie płacić 60%? KJ

    Chciałbym tylko zwrócić uwagę na pewne drobne fakty:

    1. Gdy upada bank, to tymi którzy tracą 100% są zawsze właściciele
    (akcjonariusze). W tym wypadku przyjęto rozwiązanie gwarantujące
    akcjonariuszom, że nie poniosą strat. Ciekawe dlaczego?

    2. Wydzielono z tego banku aktywa zagrożone i przeniesiono je do osobnego
    podmiotu. Jeśli wierzyć doniesieniom prasowym co do proporcji tego
    podziału, to zarówno 90% jak i 60% strat są wartościami zawyżonymi.