  • 11. Data: 2006-05-28 18:47:48
    Temat: Re: 5zł za wyciąg KK mBanku
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "mm" <j...@c...barg.sv> wrote in message
    news:e5cpjk$74k$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > W przypadku rezygnacji z otrzymywania wyciągów do kart kredytowych w
    formie
    > elektronicznej będziesz otrzymywał je w formie papierowej na
    zarejestrowany
    > w mBanku Twój adres korespondencyjny.
    >
    > Jednocześnie informujemy, że od 1 września 2006 r. za wysyłkę papierowych
    > wyciągów do Twoich kart kredytowych będziemy pobierali miesięczną opłatę w
    > wysokości 5 zł".

    Czy to znaczy, ze nie mBank chce zmusic wszystkich do odbierania wyciagow
    elektronicznych? To nie jest fair, bo wyciagi elektroniczne nie sa
    odpowiednio zabezpieczone. Wg. mnie aby wdrozyc takie rozwiazanie nelezoloby
    szyfrowac wyciagi, udostepnic kazdemu klientowi skrzynke mailowa na serwerze
    banku lub przyjac takie rozwiazanie jak w Citi gdzi klient mailem otrzymuje
    tylko informacje o wyciagu, a sam wyciag pobiera z serwisu transakcyjnego.

    > To jakiś idiotyzm. Widocznie, to rozwinięcie nowych pomysłów wdrożonych
    już
    > w MultiBanku. Mnie papier nie jest potrzebny (w citi też mam wyciągi PDF),
    > ale jest grupa klientów, co im ten papier jest potrzebny.

    Ciekawe, czy mBank bedzie wyciagi elektoniczne akceptowal przy przenoszeniu
    karty ;).

    > Mają być w wakcje wyciągi PDF i xls.

    Moga byc w dowolnym formacie. Wazne aby byly zaszyfrowane w innym wypadku
    dochodzi do ujawnienia tajemnicy bankowej. Dlatego wlasnie klienta zmusza
    sie do zlozenia oswiadczenia woli, ze chce otrzymywac wyciagi poczta
    elektroniczna. Wtedy bank ma czyste rece.

    MK

  • 12. Data: 2006-05-28 19:18:52
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    MK wrote:
    > Czy to znaczy, ze nie mBank chce zmusic wszystkich do odbierania
    > wyciagow elektronicznych?

    Analogicznie jak nowi klienci Multibanku - mają do wyboru: albo płacić
    5/10zl za wyciąg papierowy, albo wyciągi PDF.

> [...]
    > rozwiazanie jak w Citi gdzi klient mailem otrzymuje tylko informacje
    > o wyciagu, a sam wyciag pobiera z serwisu transakcyjnego.

    To co ostatnio wyrabiają w mB/Multi coraz mniej mi się podoba.

    > Ciekawe, czy mBank bedzie wyciagi elektoniczne akceptowal przy
    > przenoszeniu karty ;).

    Taaaaaaaaa...... ;-))

    > Moga byc w dowolnym formacie. Wazne aby byly zaszyfrowane w innym
    > wypadku dochodzi do ujawnienia tajemnicy bankowej.

    Nie będą zaszyfrowane. To będzie zwykły hmtl. Później ma być pdf, ale pewnie
    taki sam jak w multi...

    > Dlatego wlasnie
    > klienta zmusza sie do zlozenia oswiadczenia woli, ze chce otrzymywac
    > wyciagi poczta elektroniczna. Wtedy bank ma czyste rece.

    To jest chore.

  • 13. Data: 2006-05-28 19:23:40
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Sun, 28 May 2006 20:47:48 +0200 "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > tylko informacje o wyciagu, a sam wyciag pobiera z serwisu transakcyjnego.

    a wyciąg pocztą otrzymujesz zaszyfrowany? przecież taki list przechodzi
    pewnie przez 50 par rąk.
    mnie pomysł się też nie podoba, ale imo przesadzasz.

  • 14. Data: 2006-05-28 19:39:05
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    MK wrote:
    > w innym
    > wypadku dochodzi do ujawnienia tajemnicy bankowej.

    Ależ oczywiście. Żeby było ciekawiej, to ....... onet.pl rozsyła te maile z
    wyciągami mBanku.

  • 15. Data: 2006-05-28 19:43:16
    Od: "d_v_d" <d...@v...pl>

    MK napisał(a):

    > Wyciag mailowy nie jest tu rozwiazaniem, bo nie jest odpowiednio
    > zabezpieczony. chyba, ze do wrzesnia mBank mialby wdrozyc mozliwosc
    > szfrowania wyciagow.

    Jak rozumiem wyciągi papierowe, dostarczone zwykłym listem,
    tradycyjną pocztą, są odpowiednio zabezpieczone?

  • 16. Data: 2006-05-28 20:08:15
    Od: "cienislaw" <c...@c...pvravfynj>

    W artykule news:1148845396.549346.50330@y43g2000cwc.googlegroup
    s.com,
    niejaki(a): d_v_d napisał(a):

    > Jak rozumiem wyciągi papierowe, dostarczone zwykłym listem,
    > tradycyjną pocztą, są odpowiednio zabezpieczone?

    najmocniejszym zabezpieczeniem pod sloncem - listem nierejestrowalnym,
    wysylanym przez poczte polska, do ktorego moze zajrzec kazda niepowolana
    osoba, ktory moze poprostu zaginac ect. nie ma jak robic burze w szklance
    wody, jakos zapominajac, ze to co jest obecnie jest tak samo niebezpieczne
    jak nowe rozwiazanie (jesli nie bardziej). prawde mowiac, mnie wyciagi
    papierowe nie sa do szczescia potrzebne. mam podglad via www, sam dobrze
    wiem ile wydaje i kiedy mam to splacic i tyle.

    --
    cienislaw

  • 17. Data: 2006-05-28 20:23:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "anonim" <***com@mail.com> wrote in message
[...]

    Jest zabezpieczony koperta. Raczej trudno jest go przeczytac bez zostawienia
    sladu. Nikt nie robi backup'ow listow itp. W przypadku maila zarowno jedno i
    drugie moze miec miejsce (drugie nawet na pewno ma).
    Jest bardzo prawdopodobne, ze za jakis czas rozpocznie sie pishing typu
    "splac swoja karte za pomoca mTransferu" + dolaczona kopia wyciagu zdobyta
    od jakiegos nieuczciewego administratora lub ze slabo zabezpieczonego
    serwera. Oczywiscie wszystko bedzie wina klienta, bo on zlecil wysylanie
    wyciagow poczta elektroniczna, bo on zalozyl darmowe konto pocztowe itp.
    Moze nawet bedzie sie oplacalo uruchomic wlasny serwer z darmowymi kontami i
    juz sie czegos dowiemy o klientach mBanku ;).

    MK

  • 18. Data: 2006-05-28 20:24:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    MK napisał(a):

> [...]
    > szfrowania wyciagow.

    Jak rozumiem wyciągi papierowe, dostarczone zwykłym listem,
    tradycyjną pocztą, są odpowiednio zabezpieczone?

    Patrz

    MK

  • 19. Data: 2006-05-28 20:27:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "cienislaw" <c...@c...pvravfynj> wrote in message

> [...]
    > papierowe nie sa do szczescia potrzebne. mam podglad via www, sam dobrze
    > wiem ile wydaje i kiedy mam to splacic i tyle.

    Hehe... problem w tym, ze bedziesz mial do wyboru albo wyciag papierowy +
    oplata, albo otwarty wyciag za posrednictwem poczty elektronicznej :). Na
    razie nie ma mowy o mozliwosci wyboru 3 opcji, czyli bez wyciagow :).

    MK

  • 20. Data: 2006-05-28 20:45:04
    Od: "cienislaw" <c...@c...pvravfynj>

    W artykule news:c3025$447a0756$540ad61f$22180@news.chello.pl,
    niejaki(a): MK napisał(a):

    > Hehe... problem w tym, ze bedziesz mial do wyboru albo wyciag papierowy +
    > oplata, albo otwarty wyciag za posrednictwem poczty elektronicznej :). Na
    > razie nie ma mowy o mozliwosci wyboru 3 opcji, czyli bez wyciagow :).

    jak rozumie, brak opcji 3 spowodowany jest odgornymi regulacjami w prawie -
    wyciag otrzymac musze. dziwie sie zatem tez, ze te same prawo, nie narzuca
    by wyciag dostarczony byl w sposob bezpieczny, np poleconym. czyzby
    wprowadzenie oplaty oznaczalo wprowadzenie wysylki poleconym?

    --
    cienislaw