    From: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 54 dni bezodsetkowe w przypadku karty kredytowej
    Date: Fri, 23 Jun 2006 14:51:18 +0200

    Herbi wrote on 2006-06-23 13:38:

    > No tak właśnie czaszkuje.
    > Dla przykładu:
    > dzień rozliczenia to: 17-07-2006r. (od tego odejmuje 24 dni na spłatę)
    > czyli zakupy musiałbym zrobić 25-06-2006r.
    > Wtedy 54 dzień wypadłby na 17-08-2006r.
    Jeżeli dzień rozliczenia masz 17 każdego miesiąca, to rozliczenie
    obejmuje transakcje dokonane (w właściwie rozliczone przez bank) od
    poprzedniego rozliczenia czyli od 18 poprzedniego miesiąca do 17 danego
    miesiąca (może być też że do 16, ale wtedy są od 17 - chyba zależy od
    banku).
    Do 17 dodajesz 24 dni i wychodzi Ci kiedy zapłacisz. Przykład:
    transakcje rozliczone przez bank od 18 maja do 17 czerwca (lub od 17
    maja do 16 czerwca) zostanę przedstawione na zestawieniu (rozliczeniu) z
    17 czerwca. Wychodzi, że gdzieś około 11 lipca zapłacisz.

    > Czy dobrym tokiem myślę?
    > I co oznacza zwrot: "na spłatę ma Pan 24 dni (okres spłaty)" ?
    od dnia zestawienia masz 24 dni na spłatę - bądź to kwoty minimalnej
    (płacisz wtedy odsetki) lub całości zadłużenia - wtedy odsetek nie płacisz.

    Czyli jak już Ci to ktoś tu napisał - żeby na maksa wykorzystać 54 dni
    bez odsetek, musisz zrobić transakcję w 1 dniu nowego cyklu. Biorąc pod
    uwagę, że transakcje mogą być księgowane (przez bank) z pewnym
    opóźnieniem (2 - 3 dni), można ryzykować i robić to w jednym z ostatnich
    dni starego cyklu.

    Generalnie poczytaj sobie o kartach a zwłaszcza regulamin Twojej KK.

    Michał M