  • 1. Data: 2006-06-23 11:02:53
    Temat: 54 dni bezodsetkowe w przypadku karty kredytowej
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Mam taki mały dylemacik ;)
    jak obliczyć sobie pierwszy dzień w którym najlepiej dokonać płatności
    kartą za operację bezgotówkową by maksymalnie wykorzystać owe 54 dni "bez
    odsetek".
    Dzień zakończenia cyklu mam ustalony na 17 dzień miesiąca.
    Proszę o jakąś "rozpiskę"

    TIA

    --
    Herbi
    23-06-2006 13:02:48

  • 2. Data: 2006-06-23 11:23:00
    Od: oboista <j...@p...onet.pl>

    Witaj Herbi!

    W Twoim liście datowanym 23 czerwca 2006 (13:02:53) można przeczytać:

> [...]
    > odsetek".
    > Dzień zakończenia cyklu mam ustalony na 17 dzień miesiąca.

    eyyyyy, no to teoretycznie zakupy 17-go :-) bo Ci ich już nie powinno
    złapać. Ale może wyjdzie Ci inaczej jak policzysz od tyłu ;-)

    --
    Pozdrowienia,
    oboista

  • 3. Data: 2006-06-23 11:38:49
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 23 cze o godzinie 13:23, na pl.biznes.banki, oboista napisał(a):

    > eyyyyy, no to teoretycznie zakupy 17-go :-) bo Ci ich już nie powinno
    > złapać. Ale może wyjdzie Ci inaczej jak policzysz od tyłu ;-)

    No tak właśnie czaszkuje.
    Dla przykładu:
    dzień rozliczenia to: 17-07-2006r. (od tego odejmuje 24 dni na spłatę)
    czyli zakupy musiałbym zrobić 25-06-2006r.
    Wtedy 54 dzień wypadłby na 17-08-2006r.

    Czy dobrym tokiem myślę?
    I co oznacza zwrot: "na spłatę ma Pan 24 dni (okres spłaty)" ?

    --
    Herbi
    23-06-2006 13:38:46

  • 4. Data: 2006-06-23 11:59:08
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Pierwszego dnia kazdego miesiaca

  • 5. Data: 2006-06-23 12:01:58
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    przeciez 17 placi ale za caly poprzedni miesiac a nie za tranzakcje od 1 do
    17, za te zaplaci w kolejnym miesiacu ;)
    Czyli najdluzej bez odsetek do zaplaty jest od 1 dnia kazdego miesiaca.
    Czyli maksymalnie wychodzi 31 dni za caly miesiac + plantosc mozliwa az 23
    kolejnego miesiaca.
    Swoja droga dlaczego placisz juz 17 ?

  • 6. Data: 2006-06-23 12:03:55
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wtedy 54 dzień wypadłby na 17-08-2006r.
    >
    > Czy dobrym tokiem myślę?
    > I co oznacza zwrot: "na spłatę ma Pan 24 dni (okres spłaty)" ?

    Robisz zakupy caly miesiac, rozliczenie jest na koniec miesiaca i na splate
    masz czas 24 dni, czyli do 24 danego miesiaca.
    Tyle ze to placisz 17 bo pewnie sam tak ustaliles, albo ulotka, czy umowa
    nie zgadza sie z rzeczywistoscia

  • 7. Data: 2006-06-23 12:27:37
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Robcio porozsypywal nastepujace haczki:
    > przeciez 17 placi ale za caly poprzedni miesiac a nie za tranzakcje od 1 do
    > 17, za te zaplaci w kolejnym miesiacu ;)
    > Czyli najdluzej bez odsetek do zaplaty jest od 1 dnia kazdego miesiaca.
    Nieprawda.
    Ja mam date zamkniecia cyklu ustalona bodajze na 28. kazdego miesiaca.
    Do tego 23(albo 24? - nie pamietam;) ) dni na splate kredytu, wychodz
    cos ok 22. (zalezy od miesiaca). Czyli np. place karta 29 maja,
    nastepnie 2 czerwca, 10 czerwca, 28 czerwca i 30 czerwca. Zadluzenie
    zakupy 29.05, 2.06, 10.06 i 28.06 splacam do 22.07. Natomiast zadluzenie
    za platnosc 30.06 splace dopiero do 22.08
    > Czyli maksymalnie wychodzi 31 dni za caly miesiac + plantosc mozliwa az 23
    > kolejnego miesiaca.
    > Swoja droga dlaczego placisz juz 17 ?
    Bo pewnie ma date zamkniecia okresu rozliczeniowego cos w okolicach 23.
    kazdego miesiaca
    --
    badzio

  • 8. Data: 2006-06-23 12:30:28
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 23 cze o godzinie 14:01, na pl.biznes.banki, Robcio napisał(a):

    > przeciez 17 placi ale za caly poprzedni miesiac

    Czyli 17-06-2006 zapłaciłem za okres 01 do 31-05-2006r?

    > a nie za tranzakcje od 1 do 17, za te zaplaci w kolejnym miesiacu ;)

    No tak :)

    > Czyli najdluzej bez odsetek do zaplaty jest od 1 dnia kazdego miesiaca.
    > Czyli maksymalnie wychodzi 31 dni za caly miesiac + plantosc mozliwa az 23
    > kolejnego miesiaca.

    Chyba łapię .... w moim przypadku będzie to:
    - od 01 do 31-07-2006 robię zakupy ...... a do 17-08-2006 (dzień zamknięcia
    cyklu) jak spłace te zakupy nie poniosę kosztu odsetek?
    Czyli w moim przypadku nie będzie to 54 dni tylko maksymalnie (31+17) = 48
    dni ?

    > Swoja droga dlaczego placisz juz 17 ?

    Były (chyba) trzy terminy zamknięcia cyklu. Wiem że wybierałem chyba "15" -
    ale ze względu iż takiego nie było w "taryfikatorze" - więc wpisano mi "17"
    Chodzi konkretnie o kartę VC w mBanku.

    --
    Herbi
    23-06-2006 14:30:26

  • 9. Data: 2006-06-23 12:33:34
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 23 cze o godzinie 14:30, na pl.biznes.banki, Herbi napisał(a):

> [...]
    > cyklu) jak spłace te zakupy nie poniosę kosztu odsetek?
    > Czyli w moim przypadku nie będzie to 54 dni tylko maksymalnie (31+17) = 48

    AHA!!!!
    Teraz mi się przypomiało !!!!!
    Termin zamknięcia cyklu mam 17 każdego miesiąca - natomiast termin zapłaty
    mam na 12 dnia nastęnego miesiąca!!!

  • 10. Data: 2006-06-23 12:37:59
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 23 cze o godzinie 14:33, na pl.biznes.banki, Herbi napisał(a):

    > AHA!!!!
    > Teraz mi się przypomiało !!!!!
    > Termin zamknięcia cyklu mam 17 każdego miesiąca - natomiast termin zapłaty
    > mam na 12 dnia nastęnego miesiąca!!!

    No i wszystko wiem (a może nie?) ;)
    W moim przypadku "miesiąc" jest od 18 do 17 następnego miesiąca. Zapłata
    następuje 12 jeszcze następnego miesiąca.
    Więc jak sobie robię zakupy od 18-07 do 17-08 to do 12-09 nie zapłacę
    odsetek?
    Teraz dobrze to sobie wykoncypowałem?

    --
    Herbi