  • Data: 2017-02-12 16:25:23
    Temat: Re: 500+
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:o7nb1o$595$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    > napisał w wiadomości news:o7l2bd$v91$1@node2.news.atman.pl...
    >> Od dziś to jeden banknot.
    >>
    > zachciało się rozdawnictwa kasy
    > to i dodrukować musieli

    Rozdawanictwo odbywa się przelewami lecz wielu beneficjentów pójdzie
    do bankomatu. Trzeba uwolnić zapasy 100 i 200 zł a w ich miejsce jako
    "rezerwa" gotówkowa pojawią się banknoty 500 zł. To fakt, a zapowiadają
    niestety dalsze szaleństwa.
    Ale to nie jedyny powód.
    Większy nominał to mniej banknotów - tańsza produkcja. NBP zaoszczędzi
    a 95% tego pójdzie do budżetu (stąd naciski na oszczędności w NBP).
    Polskie 200 zł było jednym z najmniej wartych najwyższych nominałów
    w Europie:

    500 UAH = 75 zł (Ukraina)
    10000 KZT = 125 zł (Kazachstan)
    5000 ALL = 155 zł (Albania)
    5000 RSD = 175 zł (Serbia)
    1000 MDL = 200 zł (Mołdawia)
    200 TRY = 220 zł (Turcja)
    100 BGN = 220 zł (Bułgaria)
    20000 HUF = 280 zł (Węgry)
    5000 MKD = 350 zł (Macedonia)
    5000 RUB = 350 zł (Rosja)
    10000 ISK = 360 zł (Islandia)
    200 BAM = 440 zł (Bośnia i Hercegowina, kurs sztywny do EUR)
    1000 SEK = 450 zł (Szwecja)
    500 RON = 480 zł (Rumunia)
    1000 NOK = 480 zł (Norwegia)
    100 GBP = 510 zł (W. Brytania)
    1000 HRK = 580 zł (Chorwacja)
    1000 DKK = 580 zł (Dania)
    5000 CZK = 800 zł (Czechy)
    200 EUR = 860 zł (było 500 EUR, niestety wycofują)
    500 BYN = 1060 zł (Białoruś - przekładali wymianę, chyba już są?)
    1000 CHF = 4000 zł (Szwajcaria)

    Drukowanie 1000 zł byłoby jeszcze tańsze. A pożądna chłodziarko-zamrażarka
    (zwana lodówką) to z 1000 zł będzie. Do obiegu można wprowadzić.
    Gdy wycofują 500 EUR to powinien być popyt na ekwiwalent - niech NBP
    wypuści 2000 zł i sprzedaje go z np. z 10% premium. Albo w kasie
    bezpośrednio
    wymienia 500 EUR -> 2000 zł. Będzie zysk, a 95% zysku do budżetu. Dla mnie
    1,47% - za pomysł (c). Chcę tylko 1% netto ale spodziewam się dużych obrotów
    i jak nic wpadnę w drugi próg podatkowy. A takim to socjaliści zrabują
    dodatkowo "kwotę wolną".

    Arek