    From: "jan" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: 50 tyś w co ...
    Date: Sun, 7 Dec 2003 02:29:40 +0100

    "zbiggy" napisał
    > o ile firany nie znalazłem za pierwszym strzałem w powszechnie dostępnych
    > słownikach (ale nie wykluczam, że gdybym poświęcił parę minut na
    > poszukiwania to by się znalazła), o tyle chłopak,-i i skarpeta to są
    > powszechnie zaakceptowane formy.

    "powszechnie" nie rowna sie poprawnie.
    za slownikiem jezyka polskiego:
    1. skarpeta ż IV, CMs. ~ecie; lm D. ~et
    ? skarpetka
    2. firana ż IV, CMs. ~nie; lm D. ~an
    reg. ? firanka

    Czyli odsylacze do form poprawnych.
    Ad vocem "chłopakow" - zapedzilem sie. Tu masz racje - zle przedstawienie
    sprawy z mojej strony. Chodzilo mi o niepoprawnosc w ujeciu kontekstowym.
    I tak niepoprawnie jest uzywac formy "chlopacy" jako meskoosobowej, winna
    byc to forma bezosobowa. Jesli ma byc meskoosobowa, poprawniej bedzie
    "chlopcy". Zobacz:

    1."chłopaki zrobili", "chlopaki chodzili" jest niepoprawnie, "chlopaki" to
    forma bezosobowa.
    2. jako forma bezosobowa poprawnie zatem bedzie "chłopaki zrobily", lub
    "chlopaki chodzily"
    3. jako forma meskoosobowa uzyj "chlopcy", "chlopcy chodzili", "chlopcy
    zrobili", "... byli"...

    By jednak byc blizej tematyce grupy pozostawmy te problemy jezykoznawcom.
    Dla nas [tu: grupowiczow] najwazniejsze by nie pisac "tyś." tylko "tys.".

    usmiechnijmy sie wszyscy do siebie. Nawet w sporze :-)
    pozdrawiam