  • 11. Data: 2018-10-15 11:17:53
    Temat: Re: 4.56 za euro w mBank
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 15 października 2018 10:40:41 UTC+2 użytkownik Andrzej Kłos
    napisał:

    > tak, tak, karta "czterowalutowa", "inteligentna" - płacisz, a ona
    > obciąża ci ten rachunek (jeden z czterech), który ci się najbardziej
    > opłaca. Taki klon Aliora, tyle, że 4 w 1.

    Nie tylko taka.
    Zwyczajna żubrowa debetówka - ale tylko debetówka, kredytówki już tak miłe nie są -
    jest rozliczana po kursie MC bez dodatkowych prowizji.
    Nie trzeba mieć rachunków walutowych ani dewiz na nich.
    I rzeczywiście przy płatności w Chinach może wyjść taniej niż revolut, chyba że
    wcześniej sobie juanów czy renminbi nakupisz.

  • 12. Data: 2018-10-15 20:14:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-15 o 11:04, r...@k...pl pisze:

    > Getinbank - prowizja 0% od transakcji zagranicznych.
    > Jeden myk - przy zwrocie przy transkacji np. w USD dostaję kilka % mniej. Nie
    > analizowałem dlaczego, ale podejrzewam że Getin księguje transakcje zwrotu w
    > taki dzień, aby wyszło im najtaniej, a ja był te grosze stratny.

    nie chodzi o pobierają przez bank prowizję tylko o zastosowany kurs,
    może być 0% prowizji, ale kurs z tabeli banku, na którym będzie jakiś
    mega spread...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2018-10-18 00:25:08
    Od: Waldek <m...@o...pl>

    W dniu 2018-10-15 o 11:02, r...@k...pl pisze:

    > Kartą mbanku na pewno farsa.
    > Ja mam 0%.

    Oj karty mBąka to porażka :)

    Właśnie wróciłem z Lwowa
    płaciłem revolutem i debetówką EB (Visa + 1% haraczu)
    Revolut - 0,1351 , EB - 0,1348 - oczywiście w tym samym dniu

    W kantorach za 1 Hrywne średnio 0,14 zł

    Pozdro

  • 14. Data: 2018-10-18 00:26:07
    Od: Waldek <m...@o...pl>

  • 15. Data: 2018-10-18 09:16:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2018 00:26:07 +0200, Waldek napisał(a):

    > Oj karty mBąka to porażka :)

    IMO to sporo jest takich porazek.
    Citi - o ile dobrze pamietam, to tez blisko 6% w cenniku, i prowizja
    za DCC.
    Santander - cos 3% za przewalutowanie ... plus wlasny kurs. Razem
    blisko 6%.
    MC World u nich - niby bez prowizji, a efektywnie ponad 4%.

    PKO - podobnie. Prowizja mala, ale kurs wlasny. Razem ~5%.

    Millenium ... bez prowizji ? No nie wierze :-)

    > Właśnie wróciłem z Lwowa
    > płaciłem revolutem i debetówką EB (Visa + 1% haraczu)
    > Revolut - 0,1351 , EB - 0,1348 - oczywiście w tym samym dniu
    >
    > W kantorach za 1 Hrywne średnio 0,14 zł

    Wyjatkowo dobre karty, czy chwilowy cud ?
    Egzotyczne waluty zazwyczaj sa drozsze ...

    J.