eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki1 p.p. marzy dla kredytu hipotecznego w CHF - czy warto? › Re: 1 p.p. marzy dla kredytu hipotecznego w CHF - czy warto? myślę że nie
  • Data: 2005-05-19 13:25:32
    Temat: Re: 1 p.p. marzy dla kredytu hipotecznego w CHF - czy warto? myślę że nie
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RafalW" <rwalkiew(NOSPAM)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d6hm33$dml$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > W BOŚ trwa promocja kredytu hipotecznego w CHF polegająca na oferowaniu 1
    > p.p. stałej marży (min.) w całym okresie kredytowania, bez względu na
    > wkład
    > własny. Oprocentowanie oparte na Libor 6M. Trzeba założyć Pakiet EkoKonto
    > (zdaje się że opłata 7zł/mc). Prowizja od 0,7 %. Pierwsze przewalutowanie
    > bezpłatnie. Okres kredytowania do 35 lat.
    >
    > Tyle zdołałem się dowiedzieć z ich strony www. Nie wiem jaka opłata za
    > wcześniejszą spłatę, kolejne przewalutowanie, itd.
    >
    > Czy ktoś interesował się tą ofertą i ma więcej danych?
> [...]

    Myslę że nie warto, odsetek masz mało ale bank łupi na kursach CHF. Róznica
    między kursem kupna (po którym jest przeliczany kredyt przy uruchomieniu) a
    kursem sprzedaży (przy spłacie raty) wynosi 22 gr za 1 CHF. Zakładając np.
    350 CHF rate kredytu samych różnic kursowych płacisz co miesiąc prawie 80
    zł. Krótko mówiąc co nie wezmą w odsetkach to wezmą w różnicach kursowych.
    Jak mam mały kredyt na 5 lat w PLN na 5,49% i jak policzyłem sobie sume
    odsetek to wychodzi ok. 10tys. zł, dla CHF przy stopie ok. 1,8% odsetek jest
    3,5 tys. i ok. 7 tys. różnic kursowych. W sumie wychodzi to samo tylko że w
    CHF masz jeszcze ryzyku kursowe. Poza tym wszyscy raczej się spodziewają
    spadku WIBORu dla PLN i wzrostu LIBORu dla CHF wiec rożnica w odsetkach
    będzie maleć.
    Jak mimo wszystko wolę kredyt w PLN i śpię spokojnie.

    Pozdr