  • 1. Data: 2005-05-19 09:26:57
    Temat: 1 p.p. marzy dla kredytu hipotecznego w CHF - czy warto?
    Od: "RafalW" <rwalkiew(NOSPAM)@gazeta.pl>

    Witam,
    W BOŚ trwa promocja kredytu hipotecznego w CHF polegająca na oferowaniu 1
    p.p. stałej marży (min.) w całym okresie kredytowania, bez względu na wkład
    własny. Oprocentowanie oparte na Libor 6M. Trzeba założyć Pakiet EkoKonto
    (zdaje się że opłata 7zł/mc). Prowizja od 0,7 %. Pierwsze przewalutowanie
    bezpłatnie. Okres kredytowania do 35 lat.

    Tyle zdołałem się dowiedzieć z ich strony www. Nie wiem jaka opłata za
    wcześniejszą spłatę, kolejne przewalutowanie, itd.

    Czy ktoś interesował się tą ofertą i ma więcej danych?
    Czy warto zainteresować się tym kredytem?
    Moze ktoś ma tam kredyt i może podzielić się swoimi opiniami?
    Czy można oczekiwać, że inne banki obniżą marżę dla CHF do podobnego poziomu
    (szczególnie dla przypadku niskiego wkładu własnego)?

    Z poważaniem
    Rafał

  • 2. Data: 2005-05-19 11:15:59
    Od: "ketom" <k...@W...gazeta.pl>

    RafalW <rwalkiew(NOSPAM)@gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > W BOŚ
    ciach
    > własnego)?

    wszystko pięknie i ładnie wygląda, co prawda złożyłem już dokumenty
    do banku, ale może warto się przejść ;)

  • 3. Data: 2005-05-19 13:25:32
    Temat: Re: 1 p.p. marzy dla kredytu hipotecznego w CHF - czy warto? myślę że nie
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "RafalW" <rwalkiew(NOSPAM)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poziomu
    > (szczególnie dla przypadku niskiego wkładu własnego)?

    Myslę że nie warto, odsetek masz mało ale bank łupi na kursach CHF. Róznica
    między kursem kupna (po którym jest przeliczany kredyt przy uruchomieniu) a
    kursem sprzedaży (przy spłacie raty) wynosi 22 gr za 1 CHF. Zakładając np.
    350 CHF rate kredytu samych różnic kursowych płacisz co miesiąc prawie 80
    zł. Krótko mówiąc co nie wezmą w odsetkach to wezmą w różnicach kursowych.
    Jak mam mały kredyt na 5 lat w PLN na 5,49% i jak policzyłem sobie sume
    odsetek to wychodzi ok. 10tys. zł, dla CHF przy stopie ok. 1,8% odsetek jest
    3,5 tys. i ok. 7 tys. różnic kursowych. W sumie wychodzi to samo tylko że w
    CHF masz jeszcze ryzyku kursowe. Poza tym wszyscy raczej się spodziewają
    spadku WIBORu dla PLN i wzrostu LIBORu dla CHF wiec rożnica w odsetkach
    będzie maleć.
    Jak mimo wszystko wolę kredyt w PLN i śpię spokojnie.

    Pozdr

  • 4. Data: 2005-05-19 13:50:38
    Od: "RafalW" <rwalkiew(NOSPAM)@gazeta.pl>

> [...]
    > będzie maleć.
    > Jak mimo wszystko wolę kredyt w PLN i śpię spokojnie.

    W tabeli kursowej BOŚ:
    Dla dewiz:
    K: 2,6236
    S: 2,7481
    R: 0,1245

    Dla pieniędzy:
    K: 2,574
    S: 2,7926
    R: 0,2186

    Które kursy są brane przy kredytach hipotecznych?
    Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że te dla pieniędzy.

    Rafał

  • 5. Data: 2005-05-19 13:53:03
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d6i5hl$a58$...@i...gazeta.pl, RafalW
    <rwalkiew(NOSPAM)@gazeta.pl> wrote:
    > Które kursy są brane przy kredytach hipotecznych?
    > Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że te dla pieniędzy.

    O ile wiem przy kredytach denominowanych w CHF to
    wg kursu dla dewiz. Tak jest w KB.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 6. Data: 2005-05-19 13:56:28
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    > Róznica
    > jest
    >>

    > W tabeli kursowej BOŚ:
    > Dla dewiz:
    > K: 2,6236
    > S: 2,7481
    > R: 0,1245
    >
    > Dla pieniędzy:
    > K: 2,574
    > S: 2,7926
    > R: 0,2186
    >
    > Które kursy są brane przy kredytach hipotecznych?
    > Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że te dla pieniędzy.
    >
    > Rafał

    z tego co pamiętam to kurs dla pieniędzy przy spłacie gotówkowej i dla dewiz
    przy rozliczeniach bezgotówkowych np. spłata z konta

  • 7. Data: 2005-05-20 06:26:04
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d6i67o$oat$...@n...news.tpi.pl, Grzes

    > z tego co pamiętam to kurs dla pieniędzy przy spłacie gotówkowej i
    > dla dewiz przy rozliczeniach bezgotówkowych np. spłata z konta

    Wiele banków nie umożliwia spłaty gotówkowej w obcej walucie.
    Podejrzewam, że wtedy liczyliby tak:
    -kupowali od ciebie CHF po cenie zakupu waluty
    -spłacali ratę kredytu przeliczając po cenie sprzedaży dewiz.

    Pozdrawiam
    Miroo