  • 1. Data: 2005-12-19 08:09:04
    Temat: 1.600 zl prog dochodu dla kredytu sudenckiego
    Od: "yarek" <a...@w...pl>

    http://www.men.waw.pl/szk-wyz/sprawy_studenckie/komu
    nikat_mein.php

  • 2. Data: 2005-12-19 08:25:00
    Temat: Re: 1.600 zl prog dochodu dla kredytu sudenckiego
    Od: "Titus_Andronicus" <m...@w...pl>

    Użytkownik "yarek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:do5pt3$2tt$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > http://www.men.waw.pl/szk-wyz/sprawy_studenckie/komu
    nikat_mein.php

    I to są pierwsze efeukty nowego rządu

    TA

  • 3. Data: 2005-12-19 08:44:17
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Titus_Andronicus porozsypywal nastepujace haczki:
    munikat_mein.php
    > I to są pierwsze efeukty nowego rządu
    Pochwalasz, krytykujesz? Bo nie bardzo rozumiem komentarz.
    A do autora watku... ihmo bardziej na grupie poswieconej studiom niz bankom.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-12-19 08:44:33
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Titus_Andronicus" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "yarek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > I to są pierwsze efeukty nowego rządu

    ale dobre czy zle?
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2005-12-19 09:03:05
    Od: "Titus_Andronicus" <m...@w...pl>

    > Patrze, patrze a tu Titus_Andronicus porozsypywal nastepujace haczki:
    omunikat_mein.php
    > Pochwalasz, krytykujesz? Bo nie bardzo rozumiem komentarz.

    A jak myślisz? To chyba jesne.....

    kolinka

  • 6. Data: 2005-12-19 09:03:08
    Od: Michal M <w...@...pl>

    > ale dobre czy zle?

    chyba dobre - bo jesli juz mamy za to (polowe oprocentowania) placic w podatkach
    to niech biora biedni a nie biznesmeni ktorzy 100% kredytu ulokuja gdzies i beda
    dalej zarabiac (np 3,8% na eMax+ ;-) )

    wg mnie jesli rodzina np 2+2 ma 1600zl na lebka i nawet 2 studentow to wyzyje
    bez kredytu, a ilu studentow ma dochody "oficjalnie" np 600zl na osobe brutto
    wiedza tylko komisje na uczelni ktore przyznaja ulgowy akademik i znizke na
    obiady...

  • 7. Data: 2005-12-19 10:35:15
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal M napisał(a):

> [...]
    > wyzyje bez kredytu, a ilu studentow ma dochody "oficjalnie" np 600zl na
    > osobe brutto wiedza tylko komisje na uczelni ktore przyznaja ulgowy

    A zebys wiedzial jakie przekrety odchodza ze stypendiami socjalnymi i
    wlasnie np doplatami do wyzywienia, to dopiero by bylo. Bardzo czesto
    takie zapomogi dostaja studenci co to jezdza wlasnymi pojazdami o
    wartosci np 80 tys (na lato inny pojazd, na zimie inny), a legitymuja
    sie dochodem w wysokosci np 10zl na osobe miesiecznie. Kpina. Dziwne, ze
    nikt sie za to jeszcze nie wzial. Podobnie jak i za firmy co to ciagle
    sa pod kreska, dzialaja pare lat, a wlasciciel jezdzi Porshe Cayene i
    korzysta z roznego rodzaju zwolnien.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-12-19 10:42:15
    Od: Michal M <w...@...pl>

    > wartosci np 80 tys (na lato inny pojazd, na zimie inny), a legitymuja
    > sie dochodem w wysokosci np 10zl na osobe miesiecznie. Kpina. Dziwne, ze

    dalej tak jest? jak ja studiowalem (1995-2000) to bylo to nagminne zwlaszcza
    zanim wprowadzili zaswiadczenia o dochodach z US (wtedy wystarczylo ze mamusia
    ksiegowa lub jej koleznka ksiegowa spreparowala papierek ew student sam sobie
    zrrobil papierek na sredniej klasy atramentowce)... ale myslalem ze juz cos sie
    zmienilo

  • 9. Data: 2005-12-19 10:51:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michal M <w...@...pl> writes:

    > dalej tak jest? jak ja studiowalem (1995-2000) to bylo to nagminne

    Jak ja studiowalem za komuny to stypendia mieli z reguly studenci z
    rodzin chlopskich, ktore oficjalnie wszystkie jak leci mialy dochod
    rzedu 100 czy 200 owczesnych zlotowek, niezaleznie od zewnetrznych
    znamion luksusu...

    MJ

  • 10. Data: 2005-12-19 10:58:34
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal M napisał(a):

> [...]
    > papierek ew student sam sobie zrrobil papierek na sredniej klasy
    > atramentowce)... ale myslalem ze juz cos sie zmienilo

    Ano jest. Aczkolwiek papierek z US nic nie zmienia jak ktos wykazuje 0
    dochodu, albo wrecz straty (o tym jak sie to robi to nie bede pisal bo
    nie ma po co), podczas gdy faktycznie jego status materialny jest
    znaczaco powyzej sredniej krajowej. A takich ludzi jest pelno i prowadzi
    to do sytuacji, gdy ktos ma faktycznie dochod na osobe o kilka PLN
    wiekszy niz przewidziany prog i nic nie dostaje (obecnie to bylo niecale
    600zl i socjalnego nie dostali ludzie co maja na dwie osoby 1300zl), a
    stypendium socjalne o maksymalnej wartosci dostaje ktos kto latem jezdzi
    motocyklem za 40 tys, a zima autem za 100 tys i jego ubior bynajmniej
    nie wskazuje na to, iz zyje w nedzy. To jest wlasnie Polska. Pomoc
    przewidziana dla potrzebujacych trafia nie tam gdzie powinna. Recepta
    jest na to zniesienie calkowicie czegos takiego bo system ten jest
    totalnie nieszczelny. Podobnie jak i wiele innych, ale to nie czas i
    miejsce by o tym pisac.

    --
    pozdrawiam
    Mithos