    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re:
    Date: Sat, 26 Jan 2008 08:31:50 +0100

    pp napisał(a) w wiadomości: ...

    >Jednak nie. Akurat zajmuje sie takimi sprawami w banku i zarecza Ci - jezeli
    >postepowanie nie jest przeciwko, nie mam zadnego prawa podac danych klienta.
    >Zobacz sobie w prawie bankowym, ile wynosi mozliwa sankcja za zlamanie
    >tajemnicy bankowej. Niestety, mimo dobrych checi, bank nie moze pomoc policji
    >(w przygotowaniu jest nowelizacja, ktora ma czesciowo zmienic ten stan
    >rzeczy).

    Tzn. że dane będą mogły być udostępniane prokuratorowi prowadzącemu
    śledztwo w sprawie? Byle nie poszło to za daleko np. policji na każde
    żądanie.
    Jest podobna sprawa - w przypadku omyłkowego przelewu ciężko jest
    uzyskać zwrot pieniędzy od przypadkowego beneficjenta, bo ciężko do
    niego dotrzeć. Przydałaby się jakaś procedura, najlepjej bez ujawniania
    danych beneficjenta roztargnionemu nadawcy przelewu.

    Arek