  • 1. Data: 2003-03-03 13:31:49
    Temat: "Radosna" twórczość
    Od: z...@p...onet.pl

    Trochę OT.

    Wypełniłem zeznanie podatkowe za 2002 rok. Wyszła mi nadpłata, którą chciałem
    dostać z US wprost na konto w mBanku.

    Ponieważ na arkuszu PIT-37 nie ma pola dla wpisania numeru konta bankowego -
    zdecydowałem się numer ten podać dodatkowo do rubryki: "K. Adres dla celów
    korespondencji", prosząc panią przyjmującą zeznanie by zrobiła na wszelki
    przypadek (gdyby tego numeru osoba przygotowująca wysyłkę pieniędzy nie
    zauważyła) odpowiednią adnotację w zastrzeżonym dla US polu "M.Adnotacje urzędu
    skarbowego". Dostałem stanowczą odmowę i informację, że numer banku należy
    podać na specjalnym, *dodatkowym* druku NIP-3.

    Podreptałem więc po PITa-37, dostałem, patrzę na tę dwustronicową kartę A4 i
    zaniemówiłem z wrażenia...

    Aby podać numer konta muszę skrupulatnie zaznajomić się z treścią, wypełnić
    wiele danych dodatkowych: NIP, PESEL, dane personalne, płeć, adres miejsca
    zamieszkania, data zameldowania, telefon, faks itd i tp...

    Pamiętam, że w pierwszych latach wprowadenia PITów była możliwość dopisania
    numeru konta bankowego na głównym arkuszu PITa. W ramach 'radosnej twórczości
    na niwie upraszczania druków' możliwość tą zlikwidowano...

    Tak więc:
    1. Podatnik musi tracić dodatkowo czas na wypełnianie druku zbędnego IMO druku.
    2. Podatnik musi tracić czas na dostarczenie druku do US (przepustka z m.pracy,
    dezorganizacja własnej pracy podstawowej/zarobkowej.
    3. Podatnik płaci pośrednio na zbędny tu druk PIT-3.
    4. Biedne nasze lasy...
    5. US zawalony zostaje dodatkową makulaturą, jaka mogłaby być zbędna w tym
    przypadku.
    6. Pracownik US musi (?) dodatkowo wklepywać dane z PITu-3 do bazy danych
    (zamiast wklepać *tylko nr konta* z PITa podstawowego).
    7. Nie mówiąc już o zdenerwowaniu podatnika.

    Ech, biedny mój kraj - pogrążony nie tylko w bagnie korupcji ale i pełen
    urzędów w mozole radosnej twórczości (kosztem nie własnym, ale obywateli).

    Z pewnością ochłonę do przyszłego roku (wypełnianie - PITolenia za 2003 r.),
    ale uraz do US mi pozostanie...

  • 2. Data: 2003-03-03 13:49:32
    Temat: Re: "Radosna" twórczość
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    twórczości
    > na niwie upraszczania druków' możliwość tą zlikwidowano...

    Od zawsze mozliwosc podania numeru konta byla tylko na NIP-3. Czasem
    niektorzy urzednicy uwzgledniaja prosby o wyslanie na konto po podaniu go na
    druku PIT, ale nigdy nie bylo to ich obowiazkiem.

    > 6. Pracownik US musi (?) dodatkowo wklepywać dane z PITu-3 do bazy danych
    > (zamiast wklepać *tylko nr konta* z PITa podstawowego).

    Tak czy inaczej NIP-3 trzeba zlozyc.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 3. Data: 2003-03-03 14:22:40
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 3 Mar 2003 14:49:32 +0100, "Kazimierz"
    <kazmirz@astercity(usuń).net> był(a) uprzejmy(a) napisać :

    >Tak czy inaczej NIP-3 trzeba zlozyc.

    Ja tak zrobiłem w ubiegłym roku i zwrot nadpłaty dostałem pocztą.
    Takie praktyki są w Urzędzie Skarbowym dla Krakowa - Nowa Huta a
    kolega, który rozlicza się w Krowodrzy miał tak samo - nie wiem jak
    jest z resztą kraju.
    Oczywiście cały NIP-3 wypełniałem pracowicie tylko po to, żeby podać
    numer konta.

    --

    uzdrawiam

    Grzesiek

    adres: G...@i...edu.pl

    "Ojciec jest najniebezpieczniejszym człowiekiem dla szatana."
    Stanisław Krajski o Tadeuszu Rydzyku

  • 4. Data: 2003-03-03 14:30:56
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> napisal w

    > Tak czy inaczej NIP-3 trzeba zlozyc.

    A napłatę podatku tak czy inaczej przyniesie do domu listonosz :-)))

    Marta

  • 5. Data: 2003-03-03 14:46:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

    > Ja tak zrobiłem w ubiegłym roku i zwrot nadpłaty dostałem pocztą.

    U mnie jest tak: ile razy mam zwrot 50-100 zl, przelewaja na konto.

    Jak raz mialem zwrot 2000 zl, to przyszlo przekazem pocztowym,
    odstalem 2 godziny w ogonku i jeszcze pani miala pretensje, ze co tak
    pozno wieczorem po tyle pieniedzy przychodze, ona w kasie nie ma i do
    kolezanki musi isc.

    MJ

  • 6. Data: 2003-03-03 15:10:32
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Olin" <k...@a...w.stopce> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest z resztą kraju.
    > Oczywiście cały NIP-3 wypełniałem pracowicie tylko po to, żeby podać

    Moze podales zly numer konta - np. bez liczby kontrolnej. Nie jestem pewien
    czy to od tego czy dopiero od przyszlego roku, ale oplata za przeslanie
    naplaty poczta ma byc odliczana od nadplaty. Przelewy za darmo.

  • 7. Data: 2003-03-03 15:11:27
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "MartaW" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A napłatę podatku tak czy inaczej przyniesie do domu listonosz :-)))

    Przez ostatnie 3 lata dostaje na konto.

  • 8. Data: 2003-03-03 15:18:45
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    > Przez ostatnie 3 lata dostaje na konto.

    I to się zdarza. Ale - jak donosi "ludność" - jest mało prawdopodobne
    ;-)))

    Marta

  • 9. Data: 2003-03-03 15:23:18
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    > I to się zdarza. Ale - jak donosi "ludność" - jest mało prawdopodobne
    > ;-)))

    Jak donosza urzednicy Urzedu Skarbowego w Warszawie to sie "zdarza" zawsze
    jak ktos wypelni poprawnie ddruk NIP-3 :)

  • 10. Data: 2003-03-03 15:24:58
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Kazimierz wrote:

    > Jak donosza urzednicy Urzedu Skarbowego w Warszawie to sie "zdarza" zawsze
    > jak ktos wypelni poprawnie ddruk NIP-3 :)

    Urzednicy z I US Łódź-Bałuty o tym niestety nie wiedzą:-(
    Ale już np na Górnej tak.

    pzdr

    Tomek