  • 1. Data: 2006-12-06 07:55:51
    Temat: RAchunek za telefon.
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów,

    SigmaBank (Halogotówka), aby udzielić kredytu wymaga kserokopii rachunku
    telefonicznego wystawionego na kredytobiorcę.
    Moje pytanie: Po co im to?
    I czy mają do tego jakąś podstawę prawną?

    WąskiDiver

  • 2. Data: 2006-12-06 08:03:57
    Temat: Re: RAchunek za telefon.
    Od: zbig <z...@p...com>

    Wąski napisał(a):
    > Witam grupowiczów,
    >
    > SigmaBank (Halogotówka), aby udzielić kredytu wymaga kserokopii rachunku
    > telefonicznego wystawionego na kredytobiorcę.
    > Moje pytanie: Po co im to?

    zmniejszają prawdopodobieństwo wypłaty kredytu żulowi spod mostu

    > I czy mają do tego jakąś podstawę prawną?

    przecież nie legitymują w ten sposób każdego, można odmówić dostarczenia
    tych dokumentów - a jaką mają podstawę prawną np. do pytania o dochody,
    co jest informacją bardziej wrażliwą?

  • 3. Data: 2006-12-06 08:07:54
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Wąski porozsypywal nastepujace haczki:
    > SigmaBank (Halogotówka), aby udzielić kredytu wymaga kserokopii rachunku
    > telefonicznego wystawionego na kredytobiorcę.
    > Moje pytanie: Po co im to?
    Moze chca sprawdzic ze istniejesz naprawde?
    > I czy mają do tego jakąś podstawę prawną?
    Komu zalezy na wzieciu pozyczki?
    --
    badzio

  • 4. Data: 2006-12-06 08:47:36
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-12-06 08:55, Wąski stwierdził, że:
    > I czy mają do tego jakąś podstawę prawną?

    Nie mają, tak jak nie mają obowiązku udzielenia Ci kredytu.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2006-12-06 09:16:44
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    > zmniejszają prawdopodobieństwo wypłaty kredytu żulowi spod mostu

    jasne, rozumiem ale jak weryfikują prawdziwość danych - tylko na
    podstawie ksera faktury, która i tak nie jest żadnym dokumentem jako
    ksero bez notarialnego potwierdzenia?

    Dzwonią do operatora i pytają się czy mają takiego aboneneta czy co?

    Bo równie dobrze można się posłużyć fakturą za prąd...

  • 6. Data: 2006-12-06 10:46:45
    Od: <a...@e...com>

    jeżeli stać Cię na rachunek za telefon to pewnie będzie na rate. to jest
    doby sposób na zbadanie wiarygodności klienta. pozdr

  • 7. Data: 2006-12-06 14:52:54
    Od: d...@o...pl (Dario)

    Ale co to za sposob? a jesli ktos nie ma tel stacjonarnego, bo akurat
    wystarczy mu komórka? albo dlatego że w poblizu jego domu nie ma linii tel.
    i TP SA nie chce jej założyć?

  • 8. Data: 2006-12-06 15:08:20
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Wąski napisał(a):
    > Witam grupowiczów,
    >
    > SigmaBank (Halogotówka), aby udzielić kredytu wymaga kserokopii rachunku
    > telefonicznego wystawionego na kredytobiorcę.

    no to pewnie by mi kredytu nie udzielili, bo tel. stacjonarnego nie
    mam... ;-(

    pozdr.
    RobertS

    p.s.
    ciekawe czy mozna im przedstawic cos w zamian?

  • 9. Data: 2006-12-06 15:41:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@o...pl> napisal(a):
    > Ale co to za sposob? a jesli ktos nie ma tel stacjonarnego, bo akurat
    > wystarczy mu komórka? albo dlatego że w poblizu jego domu nie ma linii tel.
    > i TP SA nie chce jej założyć?

    No to nie dostanie pożyczki, w końcu przecież nie musi dostać.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 10. Data: 2006-12-06 20:24:44
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Wed, 06 Dec 2006 16:08:20 +0100, RobertS
    <r...@x...pl> wrote:

    >no to pewnie by mi kredytu nie udzielili, bo tel. stacjonarnego nie
    >ciekawe czy mozna im przedstawic cos w zamian?

    pewnie za prad albo za gaz - ta moda przyszla z zachodu,
    a tam mozesz prezdstawic kilka rachunkow za np. gaz - jest to sygnalem
    ze jestes rzetelnym platnikiem...

    pozdarwiam,
    Cyb