  • 1. Data: 2004-01-17 14:56:14
    Temat: Pytanie
    Od: "Piotr Busz" <e...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich Grupowiczów!

    Jestem pierwszy raz na tej grupie i mam pytanie, a właściwie prośbę. Nie
    wiem, czy do końca jest, to temat na tą grupę, ale jeśli nie, to
    przepraszzam i proszę o wyrozumiałość. A teraz napiszę o moim problemie. A
    mianowicie - mam zamiar kupić sobie trochę rzeczy z USA, lecz nie wiem jak
    jest z opłatami celnymi? Chciałbym prosić o przybliżenie mi informacji na
    temat cła tzn. ile się jego płaci, za co, jak itp.?

    Z góry bardzo dziękuję!

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2004-01-17 15:01:20
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Piotr Busz wrote:
> [...]
    > lecz nie wiem jak jest z opłatami celnymi? Chciałbym prosić o
    > przybliżenie mi informacji na temat cła tzn. ile się jego płaci, za

    Jakiego rodzaju rzeczy i w jakiej ilości chcesz kupić?
    Jeżeli to są książki, płyty i tym podobne "upominkowe" przedmioty za
    kilkadziesiąt dolarów, to cła nie będzie wcale.

    Bogdan B.

  • 3. Data: 2004-01-17 15:05:52
    Od: "Piotr Busz" <e...@p...onet.pl>

    > Jakiego rodzaju rzeczy i w jakiej ilości chcesz kupić?
    > Jeżeli to są książki, płyty i tym podobne "upominkowe" przedmioty za
    > kilkadziesiąt dolarów, to cła nie będzie wcale.

    Mam zamiar zamawiać markowe buty, koszulki i spodenki. Ogólnie rzecz
    biorąc - odzież sportowa. Wartość paczki (np. buty - 3 pary) wynosi około
    120$ + koszta wysyłki.

  • 4. Data: 2004-01-17 17:31:20
    Od: "Betinho" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Busz" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mam zamiar zamawiać markowe buty, koszulki i spodenki. Ogólnie rzecz
    > biorąc - odzież sportowa. Wartość paczki (np. buty - 3 pary) wynosi około
    > 120$ + koszta wysyłki.

    To uwaga, bo celnicy moga sie doczepic czy aby to oryginalne towary i
    zarekwirowac :D Tak to jest z tymi "markowymi" towarami

  • 5. Data: 2004-01-17 18:00:53
    Od: "Piotr Busz" <e...@p...onet.pl>

    > To uwaga, bo celnicy moga sie doczepic czy aby to oryginalne towary i
    > zarekwirowac :D Tak to jest z tymi "markowymi" towarami

    Co do oryginalności towaru, to jestem w 100% pewny, że tak jest. Sprzedaje,
    to osoba prowadząca autoryzowany sklep.

  • 6. Data: 2004-01-17 20:50:24
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Betinho wrote:
> [...]

    Trudno mi powiedzieć - tego rodzaju artykułów nie kupowałem.
    AFAIK nie cli się przesyłek o wartości nieprzekaczającej 50 euro. Może
    podzielić to na dwa zakupy?

  • 7. Data: 2004-01-18 09:19:12
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Betinho" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    3 pary markowych, sportowych butow + cos tam jeszcze,
    i to wszystko za 120 dolarow??? Taka marke to maja
    wszystkie buty na stadionie.

  • 8. Data: 2004-01-18 12:38:30
    Od: "Piotr Busz" <e...@p...onet.pl>

    > 3 pary markowych, sportowych butow + cos tam jeszcze,
    > i to wszystko za 120 dolarow??? Taka marke to maja
    > wszystkie buty na stadionie.

    Nie "coś tam jeszcze". W jednej paczce tylko 3 pary butów. Cena jednej
    pary, to ok. 40$.

  • 9. Data: 2004-01-18 12:40:44
    Od: "Piotr Busz" <e...@p...onet.pl>

    > Trudno mi powiedzieć - tego rodzaju artykułów nie kupowałem.
    > AFAIK nie cli się przesyłek o wartości nieprzekaczającej 50 euro. Może
    > podzielić to na dwa zakupy?

    Czyli jakbym zamówił np. jedną parę butów z USA do Polski o wartości 40$
    tzn. że nie musiałbym ponosić, żadnych opłat celnych?

  • 10. Data: 2004-02-08 09:03:31
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiego rodzaju rzeczy i w jakiej ilości chcesz kupić?
    > Jeżeli to są książki, płyty i tym podobne "upominkowe" przedmioty za
    > kilkadziesiąt dolarów, to cła nie będzie wcale.
    >
    > Bogdan B.

    Polecam jeszcze grupę alt.pl.ebay. Poza tym dużo info o płatnościach w
    zagranicznych sklepach i o cle jest tu: http://e-platnosci.23.pl/