  • 1. Data: 2013-05-27 21:30:40
    Temat: Publiczne zniszczenie karty
    Od: Marek <f...@f...com>

    Witam,
    z filmów (amerykańskich) wszyscy znają scene przecinania przez
    sprzedawcę karty płatniczej delikwentowi, któremu z jakiś powodów
    bank unieważnił kartę.
    Ostatnio podobną scenę widziałem w jednym z rodzimych seriali. Czy u
    nas jest też taka sytuacja możliwa tzn. sprzedawca na terminalu
    dostanie polecenie "zniszcz kartę"? Czy ktoś z Was był świadkiem
    takiej sytuacji? Właściwie po co to niszczenie, przecież skoro karta
    jest zablokowana to i tak nie ma jak jej użyć, więc po co ją
    niszczyć?
    Czy zamiast zniszczenia karty sprzedawca ma obowiązek ja zatrzymać?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-05-27 21:49:29
    Temat: Re: Publiczne zniszczenie karty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

    > Właściwie po co to niszczenie, przecież skoro karta jest zablokowana to
    > i tak nie ma jak jej użyć, więc po co ją niszczyć?

    bo prababacia też tak robiła.

    > Czy zamiast zniszczenia karty sprzedawca ma obowiązek ja zatrzymać?

    takie są przepisy, ktorych nikomu sie nie chce zmienic.

  • 3. Data: 2013-05-27 21:54:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    trada.pl...

> [...]
    > tak nie ma jak jej użyć, więc po co ją niszczyć?
    > Czy zamiast zniszczenia karty sprzedawca ma obowiązek ja zatrzymać?

    Jak jest wypukła teoretycznie da się jej użyć w imprinterze. Poza tym
    przejdą także normalne transakcje bez autoryzacji.

    Ja jak najbardziej byłem świadkiem jak kasjerka chciała kiedyś z
    zakłopotaniem ciąć moją kartę (świadomie próbowałem zapłacić zastrzeżoną
    testując co się stanie,mogłem się spodziewać wszystkiego, gdyż była to karta
    Banku BPH). Już nie pamiętam co się pokazało na terminalu, prawie na pewno
    "zatrzymaj kartę" a nie "zniszcz kartę", no ale nie mogą chyba za bardzo
    zatrzymać i nie zniszczyć, bo wtedy oni teoretycznie mogliby jej użyć
    (oczywiście to zasadniczo bzdura jest, bo mając jej numer i tak mogą jej
    "użyć" wklepując numer z ręki, o ile nie jest to zablokowane na terminalu,
    ale mniejsza o to, nie wiem za bardzo jaki inny argument mógłby przemawiać
    za niszczeniem karty), więc kasjerka wybrała się od razu z moją kartą w
    poszukiwaniu nożyczek do kasy obok.

    Kartę naturalnie zabrałem i nie pozwoliłem nic z nią robić. Zapłaciłem inną.
    Pani kasjerka była dość zdeterminowana, dostają chyba jakąś drobną sumkę za
    każdą zatrzymaną kartę.

  • 4. Data: 2013-05-27 21:59:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

> [...]
    >
    > Kartę naturalnie zabrałem i nie pozwoliłem nic z nią robić. Zapłaciłem
    > inną. Pani kasjerka była dość zdeterminowana, dostają chyba jakąś drobną

    jakies przepisy visy mowia, ze karta zatrzymana przez sprzedawce ma byc
    przecieta po pasku magnetycznym.

  • 5. Data: 2013-05-27 22:05:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 May 2013 21:54:01 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    Zapłaciłem inną.
    > Pani kasjerka była dość zdeterminowana, dostają chyba jakąś drobną

    Była zdeterminowana, więc jak ją przekonałeś by Ci ją oddała?
    Wyrwałeś jej z rąk? :-)

    --
    Marek

  • 6. Data: 2013-05-27 22:12:41
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    rada.pl...

    > Była zdeterminowana, więc jak ją przekonałeś by Ci ją oddała? Wyrwałeś jej
    > z rąk? :-)

    Nie musiałem, choć jakbym musiał pewnie bym wyrwał. Powiedziałem w
    zdecydowany sposób mniej więcej: bez jaj, proszę mi oddać tę kartę. To jest
    sklep w którym regularnie kupuję, więc mnie znali, że nie jestem jakimś
    żulem Bóg wie skąd. Pani kasjerka walczyła ze sobą jakieś 10 sekund i oddała
    mi kartę dobrowolnie.

  • 7. Data: 2013-05-27 22:13:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Zapłaciłem inną.
    > sumkę za
    >
    > Była zdeterminowana, więc jak ją przekonałeś by Ci ją oddała? Wyrwałeś
    > jej z rąk? :-)

    dokładnie, jak ją przekonałeś aby oddała kartę?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2013-05-27 22:18:26
    Od: Joossef <x...@g...com>

    W dniu 27.05.2013 o 22:12 MarekZ <b...@a...w.pl> pisze:

> [...]
    > regularnie kupuję, więc mnie znali, że nie jestem jakimś żulem Bóg wie
    > skąd. Pani kasjerka walczyła ze sobą jakieś 10 sekund i oddała mi kartę

    Zrobiłeś jej świństwo.
    Na terminalu wyrzuciło jej komunikat "Zatrzymaj kartę"
    Jest nauczona, że powinna ją przeciąć, wypisać protokół i tyle.
    A po kontakcie z takim delikwentem dziewczynę czeka maglowanie, dlaczego
    nie zatrzymała karty.

    --
    Pozdrawiam,
    Joossef

  • 9. Data: 2013-05-27 22:30:46
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 27 May 2013 21:30:40 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

    >Witam,
    >z filmów (ameryka?skich) wszyscy znaj? scene przecinania przez
    >sprzedawc? karty p?atniczej delikwentowi, któremu z jaki? powodów
    >bank uniewa?ni? kart?.

    Urban legend. Moze w Polsce jest to mozliwe, ale w USA na pewno nie.

    A.L.

  • 10. Data: 2013-05-27 22:30:54
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Joossef" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Jest nauczona, że powinna ją przeciąć, wypisać protokół i tyle.
    > A po kontakcie z takim delikwentem dziewczynę czeka maglowanie, dlaczego

    Jako że znamy się do dziś i ona nadal pracuje w tym sklepie, doprawdy nie
    sądzę aby tak to odbierała. Nie sprawia wrażenia kretynki więc zapewne
    doskonale sobie poradziła z ewentualnym maglowaniem.