  • 1. Data: 2003-01-05 21:28:40
    Temat: Przelewy zagraniczne - internet
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    Czy jako osoba prywatna moge bez problemu dokonac płatności przelewem na
    konto osoby fizycznej lub firmy majacej rachunek w banku w innym kraju ?
    Chdzi mi o przelew zlecony drogą internetową.
    Jakie banki w Polsce oferuja taką usługę?

    Cichy

  • 2. Data: 2003-01-05 21:43:26
    Temat: Re: Przelewy zagraniczne - internet
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Czy jako osoba prywatna moge bez problemu dokonac płatności
    przelewem na
    > konto osoby fizycznej lub firmy majacej rachunek w banku w innym
    kraju ?

    Do bodaj 10 tys Euro tak

    > Chdzi mi o przelew zlecony drogą internetową.
    > Jakie banki w Polsce oferuja taką usługę?

    Multibank i Nordea

  • 3. Data: 2003-01-05 21:57:22
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:ava9eh$s0$1@news.tpi.pl, BaLab wrote:

    > W zasadzie tak. Zawsze możesz zostać poddany kontroli dewizowej.
    > Dlatego lepiej nie przekraczac pewnych magicznych kwot (chyba coś
    > koło 2,5 tys. Euro) - kiedy to bank ma obowiązek poinformowac kogoś
    > tam o przelewie.

    O, to ciekawe :)

    Czy tak kontrola dotyczy też przelewów przychodzących?

    A co z czekami w inkaso na duże sumy?

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-01-05 21:57:53
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Cichy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    W zasadzie tak. Zawsze możesz zostać poddany kontroli dewizowej. Dlatego
    lepiej nie przekraczac pewnych magicznych kwot (chyba coś koło 2,5 tys.
    Euro) - kiedy to bank ma obowiązek poinformowac kogoś tam o przelewie. Od
    jakieś kwoty wymagane są tez zezwolenia dewizowe. Z ebanków przelewy
    zagraniczne oferują multi i nordea. Ta druga okazała się cholernie dla mnie
    droga. Multi jest tanszy, ale wszystko zalezy od tego gdzie chcesz cash
    wyslac.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-01-05 22:10:27
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    > zagraniczne oferują multi i nordea. Ta druga okazała się cholernie dla
    mnie
    > droga. Multi jest tanszy, ale wszystko zalezy od tego gdzie chcesz cash
    > wyslac.

    Ostatnio musiałem wysłać szybko 1400$ do Francji a Western Union pobrał za
    to 75$.

    Czy nie lepiej byłoby otworzyć rachunek internetowy w jakimś banku w
    Niemczech?

    Cichy

  • 6. Data: 2003-01-05 22:17:47
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Czy nie lepiej byłoby otworzyć rachunek internetowy w jakimś banku w
    > Niemczech?

    Z Polski sie nie da.

  • 7. Data: 2003-01-05 22:17:56
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    (narazie) sie nie da :)

  • 8. Data: 2003-01-05 23:06:31
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    napisał w wiadomości news:avaasi$i0g$1@news.onet.pl...

    > (narazie) sie nie da :)

    Ale chyba da się za pomoca jednej wizyty w banku (np. DB). Dostałem
    odpowiedź od nich. Uznanie przelewu z Polski (do 2500 Euro) kosztuje 3,50
    Euro. Nie wiem jeszcze jak wygląda sprawa podatków - czy zakładając konto w
    Niemczech, a nie będąc tam rezydentem nie narazamy się na jakiś niemiecki
    podatek - warto to sprawdzić przed przelaniem jakieś większej kwoty...
    Opłaca się to znacznie bardziej niż pokrywanie kosztów zagranicznych w PL
    (nawet, a może szczególnie, jeśli by to był DB Polska).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 9. Data: 2003-01-06 01:12:29
    Od: "Dawid Świtała" <S...@o...pl>

    > Czy tak kontrola dotyczy też przelewów przychodzących?
    >
    > A co z czekami w inkaso na duże sumy?

    He he he he
    sam proceder inkasa nie ..ale zwaz ze _zawsze_ dokonywane jest jakies
    ksiegowanie [albo konto banku -> konto Twoje albo kono banku -> kasa banku
    [w operacji beda TWOJE dane :)]]

    tak wiec zawsze bedzie kontrola .. pytanie tylko od jakiej sumy :)

    --
    Dawid Świtała, Poznań
    odpowiadajac usun spamkiler z adresu :)

  • 10. Data: 2003-01-06 06:32:15
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    > Multibank i Nordea

    Rozmawiałem w nocy !!!
    Z Panią z lini 0800 info Multibanku.
    Bardzo konkretne odpowiedzi.
    Wszystko wyglada atrakcyjnie.
    Ceny przyzwoite.
    Tylko gwarantowany czas transakcji to do 2 tygodni.
    Trzeba by sprawdzić w praktyce jak to działa.
    Maja ciekawą ofertę karty do płacenia przez internet.
    Cichy