  • 51. Data: 2024-01-20 19:51:07
    Temat: Re: Przelewy w dni wolne
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-20 o 17:07, Kamil Jońca pisze:
    > _Master_ <...@...pl> writes:
    >
    > [..]

    > Próbowałeś otworzyć i prowadzić stację?
    > KJ

    Czy twierdzisz że istnieje organ państwa który gwarantuje brak upadku
    firmy (stacji) i nie poniesienia pełnych konsekwencji przez
    nieumiejętnego przedsiębiorcę?

    W poniedziałek zakładam stację ;=-)

  • 52. Data: 2024-01-20 20:00:04
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <...@...pl> writes:

    > Czy twierdzisz że istnieje organ państwa który gwarantuje brak upadku
    > firmy (stacji) i nie poniesienia pełnych konsekwencji przez
    > nieumiejętnego przedsiębiorcę?

    Że co? Parę upadłości SKOKów/Banków zaliczyliśmy. Nie wiem jak rozumiesz
    "poniesienie pełnych konsekwencji" ale akurak banki w kontekście zarządu
    nie są jakimś wyjątkiem - jak prezes jest kuty na cztery nogi to się
    wymiga obojętnie czy w banku czy nie.

    No i pisałeś o nadzorze. Stacje muszą spełnić sporo wymagań i kontroli.
    Jak zwykle zaczynasz przesuwać bramkę jak Ci troling nie wychodzi.
    KJ

  • 53. Data: 2024-01-20 20:24:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 14:43, J.F pisze:
    > A to chyba wszedzie tak, a co najmniej w Santanderze.
    > Jak zlecisz przelew w piątek, po godzinie, którą Santander uznaje za
    > ostateczną dla 3 sesji elixiru, to pieniądze z konta z znikną,
    > bank poczeka az 3 sesja sie skonczy i prześle do Elixiru ... moze w
    > piątek, moze w poniedziałek bladym switem - trudne do ustalenia.
    > Elixir poczeka do poniedziałku, przesle do banku docelowego, i
    > gdzies kolo godz 12 powinny sie pieniadze pojawic na koncie u
    > odbiorcy.

    Rozliczenia międzybankowe nie są oparte o przesyłanie pieniędzy, tylko
    na gromadzeniu rozliczeń. Bank zbiera wszystkie przelewy wychodzące do
    jednego odbiorcy (ELIXIR) i wysyła tylko saldo oraz zestawienie
    informacji, co na to rozliczenie się składa.

    ELIXIR musi wszystkie zestawienia przetworzyć i przy następnej sesji
    poinformować dany bank, ile kasy dla niego ma. Bank jak w poprzedniej
    sesji przesyła swoje dane, a przepływ (też elektroniczny) gotówki, to
    saldo.

    Stąd pieniądze z konta wysyłającego znikają natychmiast (by ktoś dwa
    razy nimi nie zadysponował chociażby), ale na koncie odbiorcy pojawiają
    się dwie sesje później oraz tę chwilę, w której bank odbierający
    przetwarza informację o odebranych przelewach.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 54. Data: 2024-01-20 20:54:40
    Od: Mark <t...@o...eu>

    Dnia 20.01.2024 o 16:42, Kamil Jońca napisał(a):

    > Nie wiem czy w inteligo tak nie było. Była z tego chyba nawet jakaś
    > chryja bo ktoś zlecił przelew podatku w piątek ...
    Nadal tak jest z tym, że jeśli zleca się przelew w sobotę lub niedzielę
    to nie przyjmie z datą sobotą lub niedzielną i trzeba zmieniać datę na
    poniedziałkową.

    --
    Mark
    t...@p...fm

  • 55. Data: 2024-01-21 17:31:23
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 20.01.2024 o 14:51, r...@k...pl pisze:

    > Jeżeli płatność jest na niedzielę, to wpłatę w poniedziałek uznaje się za
    > terminową.

    Za te wcześniejsze  pomówienia właściwie nie powinienem ci odpowiadać,
    ale co mi tam. Tu chodziło o coś więcej niż jakieś głupie regulacje
    "teoretycznego państwa", zobowiązałem się że kasa będzie do niedzieli to
    nie będę się tłumaczył że miałem czas do poniedziałku.

  • 56. Data: 2024-01-21 19:04:35
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-20 o 20:00, Kamil Jońca pisze:
    > Nie wiem jak rozumiesz
    > "poniesienie pełnych konsekwencji"

    Odpowiedzialność swoim majątkiem za wszystkie roszczenia

  • 57. Data: 2024-01-21 19:08:01
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-20 o 20:00, Kamil Jońca pisze:
    > No i pisałeś o nadzorze. Stacje muszą spełnić sporo wymagań i kontroli.
    > Jak zwykle zaczynasz przesuwać bramkę jak Ci troling nie wychodzi.

    W bankach nadzór a raczej OPIEKA polega na tym że państwo przejmuje
    roszczenia klientów i upadający bank może to mieć w DOOOOOPIE.

    jak pada stacja bo nie płaci za paliwo to państwo ma to w DOOOOPIE ;-)

  • 58. Data: 2024-01-21 19:13:09
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-20 o 17:25, cef pisze:

    > Każdy rynek jest czymś uregulowany.

    Nie do tego stopnia aby dbać za wszelką cenę o klientów.

    To nie jest WOLNY RYNEK

    Na wolnym rynku za błędne decyzje ponoszą koszty firmy i/lub klienci.

    I to jest zdrowe bo ryzyko wymusza rozsądek zapobiegliwość i jednych i
    drugich.

    Takie opiekowanie się bankami wyrządza szkodę WSZYSTKIM bo nie jest
    skuteczne i kosztuje whoooojjj zmarnowanych podatków.

  • 59. Data: 2024-01-21 21:21:32
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    No zobacz, a za lada moment każda faktura ma być elektroniczna, faktur jest więcej,
    niż przelewów.
    Może w soboty i niedziele nie będzie wolno wystawiać, zupełnie jak z handlem ;-)
    Jeżeli w taką katolicką lukę wcisnęli się żydzi, to noc dziwnego że rządzą światowa
    finansjerą od czasów faraonów (bo tam też na
    pewno czegoś nie wolno było robić cały czas).

    -----
    > Jakby miało byc natychmiast, to musiałby NBP przetwarzac wszystkie przelewy w
    Polsce i miec komputer jak wszystkie komputery
    > bankowe razem.
    Tych banków nie jest w Polsce tak dużo, to komputer ciągle skonczony .. nbp w koncu
    bogaty, stać go :-)

  • 60. Data: 2024-01-21 22:42:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-21 o 21:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > No zobacz, a za lada moment każda faktura ma być elektroniczna, faktur
    > jest więcej, niż przelewów.
    > Może w soboty i niedziele nie będzie wolno wystawiać, zupełnie jak z
    > handlem ;-)

    Nie ma się co śmiać, dwadzieścia kilka lat temu
    w skarbówce budziło zdziwienie, że powystawiałem faktury w niedzielę.
    Ale chyba już aparat dorósł.