  • 1. Data: 2003-07-07 12:20:44
    Temat: Przelew za granice - oplaty
    Od: "STUK" <s...@p...pl.wytnijto>

    Witam grupowiczow,
    Mam nastepujace pytanie. Potrzebuje dosc pilnie zrobic przelew za granice
    (bank w Chorwacji, kwota w Euro). Bylem zapytac o to w BPH-PBK (bo tam mam
    konto) i dowiedzialem sie ze oplata to 70zl (ok, duzo, no dobra lae niech
    bedzie) tylko ze po chwili pani dodala, ze do tego jeszcze bank zagraniczny
    pobierze za przyjecie przelewu 25 euro! Cyzli przelew bedzie mnie kosztowac
    okolo 200zl, no to juz przesada. Prawda to czy nie?
    Ewentualnie gdzie indziej mozna wykonac przelew za granice taniej?
    Dziekuje z gory za pomoc.

    --
    Pozdrowienia, Rafal
    [s...@p...pl]

  • 2. Data: 2003-07-07 12:24:39
    Temat: Re: Przelew za granice - oplaty
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "STUK" <s...@p...pl.wytnijto> napisał w wiadomości
> [...]
    > okolo 200zl, no to juz przesada. Prawda to czy nie?
    > Ewentualnie gdzie indziej mozna wykonac przelew za granice taniej?

    western union

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-07-07 12:49:02
    Od: "STUK" <s...@p...pl.wytnijto>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > western union

    Ale oni tylko w dolarach, a ja potrzebuje w euro i na konto. Poza tym kwoty
    od 300-400$ oplata 34$ czyli tez nie tak tanio...

    --
    Pozdrowienia, Rafal
    [s...@p...pl]

  • 4. Data: 2003-07-07 12:51:30
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <beboft$pq7$1@news.onet.pl>, STUK wrote:

> [...]
    > okolo 200zl, no to juz przesada. Prawda to czy nie?
    > Ewentualnie gdzie indziej mozna wykonac przelew za granice taniej?

    Nordea lub Millennium - 15 zl.
    Dodatkowo w Nordei mozesz to zlecic przez Internet.

    Teraz jeszcze pytanie jaki to jest bank ten w Chorwacji, bo musisz
    posprawdzac czy jakis bank w polsce nie jest jego korespondentem, bo
    wtedy unikniesz oplat bankow posrednoczacych.

    Oraz sprawdz na stronie www tamtego w banku w Chorwacji czy i jakie
    maja oplaty za przyjecie przelewu miedzynarodowego. Tych raczej nie
    unikniesz (jesli ten bank pobiera), poza oczywiscie poproszeniem
    swojego kontrahenta o zalozenie konta w innym banku.

    Jeszcze jest sposob na Moneybookers:
    http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=fees

    Wplacasz tam karta (3%) a oni wysylaja przelew do dowolnego kraju za
    1.80 EUR.

    Oczywiscie koszty bankow posredniczacych (jesli sa) oraz banku
    docelowego (jesli ten pobiera za przychodzace) obetna Ci z kwoty
    samego przelewu.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 5. Data: 2003-07-07 12:58:21
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

> [...]
    > okolo 200zl, no to juz przesada. Prawda to czy nie?
    > Ewentualnie gdzie indziej mozna wykonac przelew za granice taniej?

    Dowiedz się czy Poczta Polska umożliwia wysłanie listu wartościowego do
    Chorwacji. Jeśli tak to kup banknoty w Euro tyle ile trzeba i nadaj do
    odbiorcy w liście wartościowym. To najtańszy sposób.
    Inny to to chyba tylko istniejąca od wieków arabska havala, ale do tego
    trzeba mieć jakiegoś znajomego Araba :-). Ostatnio na podobnej zasadzie
    działa WU :-) Jednak i za wielką kałużą się czegoś uczą.

    Piotrek

  • 6. Data: 2003-07-07 19:11:04
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "STUK" napisał:

> [...]

    Jeśli chodzi Ci jedynie o przesłanie pieniędzy, niekoniecznie na rachunek
    bankowy, to polecam dwa najtańsze sposoby - za pośrednictwem Poczty Polskiej.

    1) Przekazem pocztowym - do Chorwacji najwyższa dopuszczalna kwota przekazu
    to równowartość 1 500,00 EUR (na poste restante i do osób przebywających
    czasowo w hotelach i pensjonatach 150,00 EUR).
    Kwota wpłacana jest w złotych polskich i przeliczana na walutę, w jakiej
    można wysłać przekaz do danego kraju, według kursu sprzedaży dewiz banku
    obsługującego Pocztę, obowiązującego w dniu nadania przekazu. Wypłata kwoty
    przekazu następuje w walucie kraju odbiorcy przekazu. Adresatem przekazu
    pocztowego w Chorwacji może być jedynie osoba fizyczna. Opłata za przekaz
    zależy od równowartości kwoty przekazu w złotych i wynosi odpowiednio:
    do 500,00 złotych 13,00 zł,
    do 1000,00 złotych 20,00 zł,
    ponad 1000 za każde kolejne 100,00 złotych lub ich część 1,00 zł.
    Można dodatkowo skorzystać ze świadczenia dodatkowego potwierdzenie wypłaty
    przekazu (3,00 zł). Przekaz nadejdzie do adresata średnio w ciągu 9-10 dni
    roboczych po dniu nadania.

    2) Listem wartościowym (wsadzając banknoty do koperty) - do Chorwacji
    najwyższa dopuszczalna wartość listu z podaną wartością to 4000,00 DTS.
    Można wysłać jako ekonomiczny lub priorytetowy.
    Opłaty:
    - zasadnicza przesyłkę priorytetową lub ekonomiczną z podaną wart. wg masy,
    - za podaną wartość: za każde 50,00 zł lub ich część 1,00 zł.
    Możliwe świadczenia dodatkowe to: potwierdzenie odbioru (3,00 zł),
    traktowanie listu wartościowego jako ekspresowego(4,00), poste restante,
    zabezpieczenie listu wartościowego (2,50).
    Przesyłka priorytetowa nadejdzie zasadniczo w ciągu trzech dni roboczych po
    dniu nadania, ekonomiczna - sześciu.

    Pozdr.,

  • 7. Data: 2003-07-07 21:49:21
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Mon, 7 Jul 2003 14:49:02 +0200, STUK wrote:

    > od 300-400$ oplata 34$ czyli tez nie tak tanio...

    no przy wysyłaniu $15 zapłaciłbym $13 opłat manipulacyjnych ;-) niezły
    układ..

    --
    Grendel

    http://www.nospam-pl.net/spampal.php
    "... cos o wbijaniu na pal, or samfin' ? ;-)'