  • 11. Data: 2003-11-13 14:16:41
    Temat: Re: Przelew Multibank=>mBank i na odwrót
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:bovp70$ejf$1@news.onet.pl...
    > Wydaje mi sie, ze w koncu i mBank bedzie musial wprowadzic jakies oplaty,
    co
    > z jednej strony przetrzebi stada klientow "nie place, nie trzymam
    pieniedzy,
    > ale wymagam dwa razy wiecej", a z drugiej pozwoli na dalszy rozwoj uslug,
    > czy chociaz zapewnienie dobrego dzialania mLinii.
    > Ciekaw jestem co bedzie platne - miesieczna oplata za karte? Calkiem
    > mozliwe.
    > No ale jak wprowadza oplaty to ja sie na jakis miesac - dwa ewakuuje z pbb
    > :D
    Jak juz mieliby wprowadzic oplate to najsensowniejsza byloby za prowadzenie
    rachunku w zaleznosci od wyskosci salda. Wtedy "krzykacze" by sie wyniesli i
    dzieki temu obluga pozostalych klientow radykalnie by wzrosla....
    I za takim rozwiazniem moge sie podpisac :)

  • 12. Data: 2003-11-13 16:30:55
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    W artykule o...@n...tpi.pl,
    niejaki(a): Maciej Bebenek z adresu <m...@u...to.komorka.org>
    napisał(a):

    > A tu juz z grubej rury poleciales... Czy to oznacza, ze istnieje
    > ustawowy obowiazek korzystania z uslug KIRu przy przelewach
    > wewnatrzbankowych? ;-)
    >
    > M.

    Przy międzyoddziałowych TAK. Są to cztery lub jedna sesja KIRu i wybór
    należy do banku.

    K.K.

  • 13. Data: 2003-11-13 16:41:32
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    A poza tym Inteligo nie jest samodzielnym bankiem, tylko pośrednikiem między
    PKO BP a klientem. To takie wirtualne PKO BP. A co do mBanku i MultiBanku są
    to dwa oddzielne banki (choć mają wiele wspólnego i należą do grupy BRE
    Banku) i dlatego IMHO muszą korzystać z pośrednictwa KIR. Jeśli przelewasz z
    eMaxa na eKonto to przelewasz w obrębie tego samego banku, natomiast przelew
    z mBanku do Multi to przelew do innego banku.

  • 14. Data: 2003-11-13 16:43:01
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Ale i tak będzie taniej niż w marmurkach z oddziałami.

  • 15. Data: 2003-11-13 16:43:58
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > A poza tym Inteligo nie jest samodzielnym bankiem, tylko pośrednikiem
    między
    > PKO BP a klientem. To takie wirtualne PKO BP.

    Inteligo nie jest żadnym pośrednikiem - teraz to tylko nazwa produktu w
    ramach PKO BP.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 16. Data: 2003-11-13 16:50:00
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bp0cap$5of$...@n...news.tpi.pl,
    Paweł Nyczaj <p...@p...onet.pl>:

    > To takie wirtualne PKO BP. A co do mBanku i
    > MultiBanku są to dwa oddzielne banki (choć mają wiele wspólnego i
    > należą do grupy BRE Banku)

    Nie, nie naleza do grupy - to SA oddzialy BRE Banku.

    > i dlatego IMHO muszą korzystać z
    > pośrednictwa KIR

    To ktoś powinien im o tym powiedziec, bo w takim razie sie uchylają od tego
    obowiązku (a mozesz podac podstawe prawną tego obowiązku?). Przelew miedzy
    Multi a mBankiem NIE idzie przez KIR.

    PS. Mam uprzejma prosbe: top-postowac, jesli mozesz.

    --
    Robert

  • 17. Data: 2003-11-13 17:32:57
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Krzysztof K"

    > Przy międzyoddziałowych TAK. Są to cztery lub jedna sesja KIRu i wybór
    > należy do banku.

    A skąd miałby wynikać ten obowiązek? Bo jeżeli jest to zarząd ING BS
    powinienien od lat siedzieć w pace - ja pół godziny po zleceniu przelewu
    międzyoddziałowego dzwonię do sprzedawcy czy ma forsę i przyjeżdzam odebrać
    towar. I to na pewno nie był przelew przez KIR - nie w ING po 16-tej.

    Bogdan B.

  • 18. Data: 2003-11-13 18:19:13
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    W artykule bp0fb4$gth$...@n...news.tpi.pl,
    niejaki(a): Bogdan B. z adresu <b...@h...pl> napisał(a):
> [...]
    > przelewu międzyoddziałowego dzwonię do sprzedawcy czy ma forsę i
    > przyjeżdzam odebrać towar. I to na pewno nie był przelew przez KIR -

    Obiło mi się o uszy i muszę przyznać że to raczej dotyczy operacji
    miedzynarodowych. Właśnie szukam źródła i znalazłem pośrednie
    potwierdzenie jedynie tych operacji. Jednak z całą pewnością KIR
    oferuje oddzielne sesje dla rozliczeń międzyoddziałowych i źródłem tej
    sprawdzonej już informacji jest jego regulamin. To nie świadczy
    oczywiście o obowiązku ale, o ile pamiętam, przez KIR wędrują jakieś
    raporty dla NBP. To że dotyczą operacji międzybankowych to nie ulega
    wątpliwości ale czy operacji międzyoddziałowych i w jakim czasie?
    Próbuję znaleźć te powiązania i jak trzeba to ich nie ma, a wydaje mi
    się że coś o tym czytałem ;)
    Co do obowiązku to wygląda zdecydowanie na mój błąd.

  • 19. Data: 2003-11-13 18:47:40
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Krzysztof K"
> [...]
    > raporty dla NBP. To że dotyczą operacji międzybankowych to nie ulega
    > wątpliwości ale czy operacji międzyoddziałowych i w jakim czasie?

    AFAIK, KIR nie oferuje rozliczeń międzynarodowych - euroELIKSIR ma być za
    rok.
    Rozlicza przelewy międzyoddziałowe - bo każdy przelew międzybankowy jest też
    międzyoddziałowy.
    Znowu AFAIK: NBP jest potrzebny, bo kwoty rozliczeń po sesjach (ile dany
    bank ma dopłacić albo jemu dopłacą) są rozliczane przez SORBNET - system
    online oparty o konta w NBP.
    Proponuję http://www.ebanki.pl - dawno nie było aktualizacji ale jest tam
    trochę ciekawych rzeczy.

    Bogdan B.