  • 1. Data: 2011-06-15 17:56:19
    Temat: Przelew Euro z mBanku do DnBNord
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    Chce przelac Euro ze swojego eMaxa EUR w mBanku na swoje konto walutowe
    tez EUR w DnB Nord. W mBanku wypelniam formatke przelewu, rodzaj
    przelewu: Przelew zagraniczny do krajow UE (SEPA), przed numerem konta
    dodaje PL. Jako numer BIC podaje MHBFPLPW zgdonie z tym co pisza na stronie:
    http://www.dnbnord.pl/pl/o-banku-/bank-dnb-nord/bank
    i-korespondenci/

    I gdy klikne dalej dostaje komunikat z systemu mBanku:
    NIE ZNALEZIONO TAKIEGO KODU BIC.

    Cos zle robie? A moze problem jest w DnB bo nie potrafi odebrac przelewu
    SEPA i mB nie pozwala do niego wyslac SEPA?

    Swiftem bym nie chcial tego wysylac ;) Mam nadzieje, ze nie okaze sie,
    ze najlepeij wyslac to do banku z oddzialami i sprawnie obslugujacego
    SEPA, nastepnie wyplacic w kasie i wplacic do DnB ;)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2011-06-15 18:14:16
    Temat: Re: Przelew Euro z mBanku do DnBNord
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Marcin wrote:

> [...]
    >
    > Cos zle robie? A moze problem jest w DnB bo nie potrafi odebrac
    > przelewu SEPA i mB nie pozwala do niego wyslac SEPA?

    A moze pojdzie z "MHBFPLPWXXX"?

    Patrze w historii swoich przelewow, ze jak slalem sepe mB -> BRE, to
    wpisalem BREXPLPW a w szczegolach wykonanej operacji jest BREXPLPWXXX.
    Moze mbank nie lubi krotkich BICów. Dla odmiany Citi mialo problemy z
    dlugim BREXPLPWMBK, ale z samym BREXPLPW juz poszlo.

    Poza tym jak otworzysz drugi link w pierwszym akapicie na tej stronie:
    <http://www.mbank.pl/indywidualny/rachunki/osobiste/
    eKONTO/SEPA.html>
    to widac, ze wiele bankow ma XXX na koncu BIC.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 3. Data: 2011-06-15 18:20:03
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2011-06-15 20:14, Rafał Grzelak pisze:

    > A moze pojdzie z "MHBFPLPWXXX"?

    Niestety taki BIC tez nie dziala.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2011-06-15 18:24:19
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2011-06-15 19:56, Marcin wrote:

> [...]
    > ze najlepeij wyslac to do banku z oddzialami i sprawnie obslugujacego
    > SEPA, nastepnie wyplacic w kasie i wplacic do DnB ;)

    Jesli chcesz uniknac obowiazkowej oplaty w DnB za przelew walutowy
    *przychodzacy* w kwocie 15 pln, to powyzsze rozwiazanie okaze sie
    najskuteczniejsze ;-)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2011-06-15 18:34:44
    Od: AP <###@###.pl>

    W dniu 2011-06-15 19:56, Marcin pisze:
    > Cos zle robie? A moze problem jest w DnB bo nie potrafi odebrac przelewu
    > SEPA i mB nie pozwala do niego wyslac SEPA?

    Na to wychodzi wg źródła:
    http://www.sepapolska.pl/sepa_polska/uczestnicy_pole
    cenia_przelewu_sepa_w_polsce.html
    i pierwszego załącznika na tej stronie:
    "Lista banków, które są Uczestnikami Systemu Polecenia Przelewu SEPA."

    Nie znajduję w nim DnB i tym bardziej MHBFPLPW.

    Podobnie korzystając z wyszukwarki KIR-u:
    http://www.kir.com.pl/systems/kir/main.php?do=partic
    ipantsList&p=uczestnicy

    AP

  • 6. Data: 2011-06-15 19:39:53
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2011-06-15 20:34, AP pisze:
    > Na to wychodzi wg źródła:
    > http://www.sepapolska.pl/sepa_polska/uczestnicy_pole
    cenia_przelewu_sepa_w_polsce.html

    Rzeczywiscie. Jakos mi nie przyszlo do glowy, ze sa jeszcze banki w
    Polsce, ktore nie obsluguja SEPA.

    Co ciekawe znalazlem link z bankami obslugujacymi SEPA w Europie
    https://www.ebaclearing.eu/Repository.aspx?ID=edc83d
    c1-dcb9-4a06-bf53-13a067cefc67
    i jest tam kilka bankow DnB Nord ale oczywiscie nie chodzi o DnB Polska...

    A czy moze ktos sie orientuje czy wdrozenie SEPA w bankach jest
    obowiazkowe i do kiedy jest przewidziany termin wdrozenia dyrektywy?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2011-06-15 19:44:13
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2011-06-15 20:24, darnok pisze:
    > Jesli chcesz uniknac obowiazkowej oplaty w DnB za przelew walutowy
    > *przychodzacy* w kwocie 15 pln, to powyzsze rozwiazanie okaze sie
    > najskuteczniejsze ;-)

    15 PLN w DnB i 5 PLN za SEPA w mB moga byc. Razem 20 PLN a nie trzeba
    chodzic z gotowka po miescie, byc w godzinach otwarcia bankow, dojezdzac
    do centrum itp. Ale jak mB ma pobrac procentowa oplate co najmniej 20
    PLN za SWIFT, DnB do tego 15 a jeszcze niewiadomo czy nie pojawia sie
    banki posredniczace ze swoimi oplatami to chyba zaryzykuje gotowke.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 8. Data: 2011-06-15 19:56:59
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2011-06-15 21:44, Marcin wrote:
> [...]
    > PLN za SWIFT, DnB do tego 15 a jeszcze niewiadomo czy nie pojawia sie
    > banki posredniczace ze swoimi oplatami to chyba zaryzykuje gotowke.

    Ja na szczescie mam dnb kolo pracy :)
    Wiec raz na 2 miesiace wplacam im w kasie w porze obiadowej (raz na 2
    miesiace, bo sie z inna osoba z takim samym kredytem doagadalem i raz ta
    osoba raz ja).
    Dobrze tez ze na przeciwko DnB jest BZWBK to w razie czego mozna tam
    przelac i przeniesc kase z okienka do okienka - ale raz juz sie
    nadzialem ze sie okazalo ze BZWBK w kasie nie mial walut!!

  • 9. Data: 2011-06-15 21:39:27
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Marcin" <n...@n...ru> wrote in message
> [...]
    >
    > A czy moze ktos sie orientuje czy wdrozenie SEPA w bankach jest
    > obowiazkowe i do kiedy jest przewidziany termin wdrozenia dyrektywy?

    W Polsce wszystkie banki przyjmuja SEPA, z wysylaniem przelewow SEPA moze
    byc juz tak, ze czesc tego nie robi. Dla przykladu, Getin nie jest wsrod
    uczestnikow SEPA, ale bez problemu mozna do niego wyslac przelew z Aliora za
    5zl i jest on odbierany bez zadnych kosztow dodatkowych, oczywiscie w druga
    strone to nie dziala i taniego przelewu SEPA z Getina nigdzie nie wyslemy.

  • 10. Data: 2011-06-16 05:01:12
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2011-06-15 23:39, Krzysztof pisze:

> [...]
    > Aliora za 5zl i jest on odbierany bez zadnych kosztow dodatkowych,
    > oczywiscie w druga strone to nie dziala i taniego przelewu SEPA z Getina

    To jak wyslac z mBanku przelew SEPA do DnB? Skoro system mBanku podaje,
    ze nie zna BIC DnB i nie daje sie przejsc dalej?

    Pozdrawiam,
    Marcin