  • 1. Data: 2005-02-21 19:07:06
    Temat: Przelew 6000euro z Sycylji do BGZ
    Od: "Johnny Walker" <w...@W...pl>

    Witam!
    Zadaje to pytanie na prosbe kolezanki. Chodzi przelew 6000 euro z Banku
    Sycylijskiego (jakis regionalny,malo znany) do PL na konto w Banku
    Gospodarki Zywnosciowej. Podobno wiaze sie to z duzymi kosztami. Prosze o
    jakies porady jak zminimalizowac te koszta (szybkosc przelewu sie nie
    liczy). Moze zaczac od zmiany banku w PL? Z gory dziekuje.

    Pozdrawiam
    Johnny Walker

  • 2. Data: 2005-02-21 19:20:16
    Temat: Re: Przelew 6000euro z Sycylji do BGZ
    Od: "Zbyszek" <z...@n...spam>

    Użytkownik "Johnny Walker" <w...@W...pl> napisał w
    wiadomości news:cvdbit$15b$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > jakies porady jak zminimalizowac te koszta (szybkosc przelewu sie nie
    > liczy). Moze zaczac od zmiany banku w PL? Z gory dziekuje.

    jeśli oba konta są własne, to najlepiej wykonać przelew z kosztami SHA,
    podając BIC banku w Polsce oraz numer rachunku w formacie IBAN.
    Co do banku w PL, to można zwrócić uwagę na 2 czynniki :
    a) kursy używane przy przeliczeniu EUR na PLN (czy są duże marże;
    ewentualnie założyć rachunek w EUR ! )
    b) opłaty za zagraniczne przelewy przychodzące - niektóre banki mają je
    niskie albo bezpłatne.

  • 3. Data: 2005-02-21 19:38:41
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Zbyszek wrote:
    > Użytkownik "Johnny Walker" <w...@W...pl> napisał w
    > wiadomości news:cvdbit$15b$1@atlantis.news.tpi.pl...

    2 % z tego to okl 60 E czyli 240 PLN. Mniej nie zaplacisz prowizji.
    Powaznie bym pomyslal nad zabukowaniem biletu w ryanair.ie , przelecenie sie
    na sycylie i odebranie tej kasy. Sledzac ceny biletow udalo mi sie kiedys
    znalezc lot w onie strony znacznie ponizej 400 PLN.

    pzdr
    wkg

  • 4. Data: 2005-02-21 20:30:22
    Od: "LuK" <f...@N...pl>

    > 2 % z tego to okl 60 E czyli 240 PLN. Mniej nie zaplacisz prowizji.

    skoro 2% to 120 euro

  • 5. Data: 2005-02-22 08:14:07
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Ciekawe jaki bedzie tytuł przelewu. "zasiłek dla oddzialu mafii
    sycylisjskiej w Polsce ":-)
    "Sycylia" i "6000 euro" kojarzą mi się jednoznacznie a wam? :-))))))))))

    pozdr
    Ojciec Chrzestny

  • 6. Data: 2005-02-22 09:32:49
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    LuK wrote:

    > skoro 2% to 120 euro

    Fakt !
    No to ja juz bym polecial : )

    pzdr
    wkg

  • 7. Data: 2005-02-22 09:56:59
    Od: "Johnny Walker" <w...@W...pl>

    czy ja dobrze, rozumiem.... Jestesmy w Unii Europejskiej - za 100 lat to
    bedzie jedno wielkie panstwo, i za przelew kwoty, ktora przeciez nie jest
    znowu az tak ogromna jak na warunki europejskie mam placic 120 euro?! Czy
    naprawde nie ma zadnych innych metod, zeby uniknac takiego wyzysku? A jakies
    konta internetowe?? Albo cos w rodzaju Western Union?

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-02-22 10:37:16
    Od: "LuK" <f...@N...pl>

> [...]
    jakies
    > konta internetowe?? Albo cos w rodzaju Western Union?

    jest

    http://www.moneybookers.com/app/?l=PL

  • 9. Data: 2005-02-22 20:38:45
    Od: "Zbyszek" <z...@n...spam>

    a może 20% ? 200% ?

  • 10. Data: 2005-02-22 22:02:08
    Od: "r-a-d" <s...@d...com>

    "wkg" <

    > Fakt !
    > No to ja juz bym polecial : )

    no i przy okazji na jakas imprezke na sycylii ;-)