  • 1. Data: 2004-06-27 13:24:13
    Temat: Prowizja za przewalutowanie??
    Od: "Damian Kuczera" <d...@N...gazeta.pl>

    Czy płacąc kartą Visa Classic (rozliczaną w EUR) za granicą, w walucie innej
    niż EUR, potrącana jest prowizja za przewalutowanie? Jeśli tak to ile?

    Karta jest z BZ WBK, w ich TOiP jest to niejasno wyjaśnione. A pani w banku
    zrobiła taaaakie wielkie oczy jak ją o to spytałem :P

    Pozdro,
    Damian

  • 2. Data: 2004-06-27 13:59:12
    Temat: Re: Prowizja za przewalutowanie??
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Czy płacąc kartą Visa Classic (rozliczaną w EUR) za granicą, w walucie
    innej
    > niż EUR, potrącana jest prowizja za przewalutowanie? Jeśli tak to ile?

    Tak. 2,8 %

    > Karta jest z BZ WBK, w ich TOiP jest to niejasno wyjaśnione.

    Jest całkiem jasno.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-06-27 14:18:50
    Od: "Damian Kuczera" <d...@p...onet.pl>

    > Jest całkiem jasno.

    Niezupełnie.

    9. Wypłata gotówki w bankomatach i terminalach
    instytucji za granicą
    UWAGA: W przypadku transakcji zagranicznych dokonywanych kartami
    systemu VISA w walucie innej niż EUR do wartości transakcji doliczana jest
    automatycznie prowizja za przewalutowanie transakcji w wysokości 2,8%
    dla kart typu Visa Electron i Euro<26 Visa Electron oraz 3 % dla karty Visa
    Classic.

    Jest to podciągnięte pod 'wypłatę gotówki' a o transakcjach BEZGOTÓWKOWYCH nie
    ma ani słowa.

    Pozdro,
    Damian

  • 4. Data: 2004-06-27 14:28:36
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jest to podciągnięte pod 'wypłatę gotówki' a o transakcjach BEZGOTÓWKOWYCH
    nie
    > ma ani słowa.

    Ta uwaga nie tyczy tylko punktu 9, ale w ogóle części dotyczącej kart - stąd
    IMHO jest to jasne.

  • 5. Data: 2004-06-27 15:00:53
    Od: krzysiekL <k...@w...wp.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2004 13:24:13 +0000, Damian Kuczera napisal/a:

    > Czy płacąc kartą Visa Classic (rozliczaną w EUR) za granicą, w walucie innej
    > niż EUR, potrącana jest prowizja za przewalutowanie? Jeśli tak to ile?
    stąd w takicyh wypadkach lepsze są karty Maestro i MasterCard:)
    Czy inne banki tez mają takie dziwne opłaty?
    --
    KrzysiekL

  • 6. Data: 2004-06-27 15:03:11
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Czy inne banki tez mają takie dziwne opłaty?

    tak.

  • 7. Data: 2004-06-27 15:03:42
    Od: "Jasiu II" <b...@s...pl>

    Te opłaty wynikają z umów pomiędzy Bankami i Systemami płatnicznymi.

  • 8. Data: 2004-06-27 21:41:53
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Glenn wrote:

    > Ta uwaga nie tyczy tylko punktu 9, ale w ogóle części dotyczącej kart
    > - stąd IMHO jest to jasne.

    Tym bardziej, że mowa jest wyraźnie o "transakcjach zagranicznych" a nie
    "wypłatach gotówki za granicą". Ale poprawność formalna nie oznacza, że
    dla każdego jest to czytelne - my tutaj jesteśmy trochę zboczeni ;)
    Bankowi nic by się nie stało, jakby o takie szczegóły zadbał.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

    .-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!