  • 41. Data: 2003-01-09 11:07:11
    Temat: Re: Programik do obsługi kont mBank
    Od: "e-kran" <e...@w...pl>

> [...]
    >usprawiedliwiają podjęcie ryzyka. Jeśli używasz mBanku do rozliczeń
    >sprzedawanych kartek pocztowe na allegro po 5 zł sztuka i masz niewielkie
    >saldo na rachunku i nie masz linii kredytowej, to ryzykujesz niewiele.
    >A ukraść można wszystko - plik z komputera lub wydrukowaną listę haseł z
    >szuflady.
    >O autoryzacji aplikacji przez mBank napisałem z pełną świadomością, że jest
    >to rzecz niemal niemożliwa - bank ma dużo więcej do stracenia niż pojedynczy
    >klient i raczej współodpowiedzialności brać nie będzie.

    Jasne.
    A ja zakpiłem z całego pomysłu i tego programu z tego samego powodu: jeśli
    mówimy o rachunku, którego saldo nie przekracza nigdy np. 50 PLN to zgadzam
    się - spokojnie można eksperymentować i zaryzykować taką kwotę. Natomiast do
    poważnego e-bankingu taki program się kompletnie nie nadaje z powodów jak
    wyżej: nie ma żadnych powodów żeby zaufać jeszcze jednej warstwie
    pośredniczącej między użytkownikiem systemu a samym systemem bankowym. Jeśli
    jesteśmy tacy surowi w ocenie SSL, zasad logowania i autoryzacji itp. to
    bądźmy już konsekwentni do końca.

    Pozdrawiam
    WZ

    PS. Wydaje mi się, że łatwiej jednak ukraść coś z komputera niż z szuflady, bo
    próby skanowania mam (jak dobrze idzie) kilka razy na wieczór, natomiast próby
    włamania do mojej szuflady jeszcze nigdy nie było.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 42. Data: 2003-01-09 12:23:31
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    e-kran napisał(a):

    > PS. Wydaje mi się, że łatwiej jednak ukraść coś z komputera niż z szuflady, bo
    > próby skanowania mam (jak dobrze idzie) kilka razy na wieczór, natomiast próby
    > włamania do mojej szuflady jeszcze nigdy nie było.
    ale juz pierwsza proba wlamania do szuflady moze zostac zakonczona
    sukcesem ;)
    w przeciwienstwie do skanowania
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 43. Data: 2003-01-09 13:07:31
    Od: "e-kran" <e...@w...pl>

    >bo
    >próby
    >ale juz pierwsza proba wlamania do szuflady moze zostac zakonczona
    >sukcesem ;)
    >w przeciwienstwie do skanowania

    Czyli bezpieczniej trzymać hasła jednorazowe zapisane na dysku w komputerze
    niż w szufladzie? Ej, jakoś nie mogę uwierzyć, że Ty tak na poważnie
    myślisz...
    Ale na wszelki przypadek rozważ taką możliwość - złodzieje włamują się do domu
    (brrrr) i co biorą najpierw: dość niepozorną karteczkę z hasłami z szuflady
    czy komputer (z hasłami zapisanymi na dysku), a ? ;-)

    Pzdr
    WZ

  • 44. Data: 2003-01-09 19:47:03
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Dobry program jest portable - to znaczy da się skompilować pod dowolny

    Nie będę z Tobą dyskutował, bo to NTG, tylko zdeklaruję offtopicznie, że dla
    mnie dobry program to taki, który sprawnie robi to co ma zapisane w
    dokumentacji i nic więcej, a user jest zadowolony i pracuje mu się wygodnie.
    Są dobre programy OpenSource pod Linuxa i nie mniej dobre "zamknięte" pod
    Windowsa :-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 45. Data: 2003-01-09 23:14:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Miernik <m...@c...pl> writes:

    > Dobry program jest portable - to znaczy da się skompilować pod dowolny
    > system gdzie istnieją biblioteki GNU. Niezależnie od tego czy to jest
    > GNU/Hurd, GNU/Linux, BSD, MacOS, OS/2, m$-crap-os, BeOS czy WXYZ-OS.

    Obawiam sie, ze biblioteki GNU sa dostepne glowne na Linuksie. Przenosnosc
    wymaga, by program (1) dal sie skompilowac i (2) nastepnie dzialal
    poprawnie takze tam, gdzie sa inne biblioteki i inny system.
    Z jakas dokladnoscia, okreslona np. ANSI C, POSIXem, czy jeszcze czyms
    innym.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 46. Data: 2003-01-10 09:07:15
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    e-kran napisał(a):

    > Ale na wszelki przypadek rozważ taką możliwość - złodzieje włamują się do domu
    > (brrrr) i co biorą najpierw: dość niepozorną karteczkę z hasłami z szuflady
    > czy komputer (z hasłami zapisanymi na dysku), a ? ;-)
    uzywam ebankow w pracy
    jak sie ktos wlamie, to najpierw zabierze dyski z serwera stojacego
    w sasiednim pokoju, a nie bedzie wynosil moj komp ;)

    chyba eot bo sie robi ot

  • 47. Data: 2003-01-10 16:08:37
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 09 Jan 2003 08:42:51 +0100, w <0...@p...pl>,
    "e-kran" <e...@w...pl> napisał(-a):

    > Nikt naprawdę nie wie jak ten
    > program działa, a ludziska spokojnie zastanawiaj? się czy darmowy i pro?ciutki
    > Zone Alarm zapewni im wystarczaj?ce bezpieczeństwo bezpieczeństwo i s? w
    > zasadzie skłonni w to wej?ć. Huhuhuhu, bo umrę.... :-))

    To zależy komu się ufa, a komu. Widzisz, gdyby autorem był jakiś
    "ekran", to nigdy bym nie uruchomił takiego programu, nawet gdyby
    firmował go mBank. :))

  • 48. Data: 2003-01-10 18:03:03
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>