  • 31. Data: 2003-01-07 19:21:55
    Temat: Re: Programik do obsługi kont mBank
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    > Jak wspomniałem kilka dni temu na forum mBanku, mam zamiar napisać, głównie
    > na swoje potrzeby program obsługujący konta mBank. Posiedziałem teraz 3
    > godzinki i wytrugałem program - szkielet, który powoli będzie rozszerzany o

    Wszytko dobrze ale gdzie można zassać tarballa?
    Jak nie ma z tym żadnej strony to możesz podesłać mi na e-mail.

    pozdrawiam,

    --
    Miernik ____________________________________________________
    ___ ICQ: 4004001 ___/___ tel.: +48608233394 ___/ mailto:m...@c...pl

  • 32. Data: 2003-01-07 23:04:55
    Od: "Radoslaw Krzyzan" <r...@D...NOT.SPAM.storm.com.pl>

    "Miernik" <m...@c...pl> wrote in message

    > Wszytko dobrze ale gdzie można zassać tarballa?
    > Jak nie ma z tym żadnej strony to możesz podesłać mi na e-mail.

    hmm, co to jest tarball ?

    --

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Radoslaw Krzyzan , radek (at) storm.com.pl

  • 33. Data: 2003-01-08 00:52:56
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    > hmm, co to jest tarball ?

    No źródła spoakowane tar.gz'em.

    Aaaa, właśnie przeczytałem cały wątek, i zobaczyłem że zamiast źródeł
    jest gdzieś tam jakiś plik http://radek.storm.com.pl/mInstall.EXE - to
    chyba jest binarka pod jakiś system, nie ma to ELF na początku, więc nie
    wiem co to jest. Nie przyszło mi do głowy że ktoś może udostępniać
    program jako binarka pod jakiś tam system zamiast źródła. Trochę tego
    nie rozumiem.

    Czy znasz GNU i licencję GNU/GPL?

    Polecam
    http://www.gnu.org/philosophy/pragmatic.pl.html
    http://www.gnu.org/philosophy/why-free.pl.html
    http://gnu.org.pl/text/licencja-gnu.html

    I tylko po angielsku:
    http://www.gnu.org/gnu/the-gnu-project.html

    Ja osobiście nigdy nie uruchamiam żadnego programu z zamkniętym kodem -
    z jedynym wyjątkiem - gdy chcę zbadać w jaki sposób napisać program z
    otwartym kodem obsługujący jakieś urządzenie które aktualnie obsłujuje
    tylko program z zamkniętym kodem.

    A CVS z poprzedniego postu to system umożliwaiający jednoczesną pracę
    nad kodem danego programu przez wiele osób (tak by połączyć zmiany w
    jedną całość).

    pozdrawiam,

  • 34. Data: 2003-01-08 18:22:32
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <avfsp1$dsc$1@sunflower.man.poznan.pl>, Miernik wrote:

> [...]
    > z jedynym wyjątkiem - gdy chcę zbadać w jaki sposób napisać program z
    > otwartym kodem obsługujący jakieś urządzenie które aktualnie obsłujuje

    Czy w ogole ten program jest na linuxa? No chbya wlasnie nei tylko pod
    Winde. Mam go i w sumie podoba mi sie ale go nie uruchomilem ze wzgledow
    bezpieczenstwa i podejrzewam ze wielu tak tez jak ja postapi.
    Nikt o zdrowych zmyslach nei wiedzac na 100% ze program nie jest jakism
    programem "szpiegowskim" go na swoim sprzecie nie uruchomi podajac swoje
    haslo a tym bardzie hasla jednorazowe.
    Zamysl i wogole super jednak bezpieczne stwo jest chyba najwazniejsze w
    tym przypadku.

  • 35. Data: 2003-01-08 21:33:58
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Maciej" <m...@N...poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:slrnb1or4e.mbs.maciej.domagalski@alpha.home.ost
    row.pl...

> [...]
    > haslo a tym bardzie hasla jednorazowe.
    > Zamysl i wogole super jednak bezpieczne stwo jest chyba najwazniejsze w >

    Też tak myślę - raczej nie zdecyduję się odpalić. Ale, szanowni Koledzy,
    domaganie się kodu źródłowego, to jak prośba o przelanie kasy na konto!
    Autor ma prawo zrobić dowolną rzecz ze swoim kodem, a zahaczające o agresję
    DOMAGANIE się źródeł jest łagodnie mówiąc, niegrzeczne. Jak ktoś chce
    udostępniać programy z licencją GNU to jego sprawa, póki co nie ma takiego
    obowiązku. Wcale bym się nie zdziwił ani nie zgorszył, gdyby autor chciał z
    programu zrobić jakąś użyteczną aplikację i na niej zarabiać.

    Oczywiście powszechne wykorzystywanie programu związane jest z
    bezpieczeństwem, którego ŻADNA deklaracja autora nie zapewni. Sam byłbym
    spokojny dopiero, gdyby w jakiś sposób mBank firmował aplikację (tę czy
    inną). A zastosowń jest naprawdę wiele...

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 36. Data: 2003-01-09 00:40:46
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    Użytkownik "Asia Jedrychowska" <a...@g...hell.pl> napisał w
    wiadomości news:nnnke-17f.ln1@greebo.hell.pl...

    > A program zamiast wysłać Twoje hasło autorowi od razu poczeka sobie
    > godzinkę, aż się wylogujesz i nie skojarzysz... a potem go wyśle np na
    > skrzynkę na onecie, która to działalność zazwyczaj nie wzbudza
    > podejrzeń... :->>>

    nie znam ZA ale firewalle określają z jakim serwerm chcę się dany program
    połączyć

    Stryket

  • 37. Data: 2003-01-09 03:23:57
    Od: Miernik <m...@c...pl>

> [...]
    > obowiązku. Wcale bym się nie zdziwił ani nie zgorszył, gdyby autor chciał z
    > programu zrobić jakąś użyteczną aplikację i na niej zarabiać.

    Pozwolę się nie zgodzić. Można zarabiać na programach GNU.
    Czego ja jestem najlepszym przykładem.

    Gdybyście zrzucili się dla mnie na powiedzmy 2000 zł napisałbym wam
    teraz taki program z otwartym kodem źródłowym na licencji GNU. Ja mysle
    by to zrobić inaczej - ze zględu na osoby pracujące na wolnym łączu,
    program składałby się z dwóch części - "serwera" rezydującego gdzieś na
    necie na serwerze podłączonym do szybkiego łącza. Oczywiście ze
    względów bezpieczeństwa każdu musiałby sobie taki serwer któremu ufa
    znaleść we własnym zakresie. On komunikowałby się ze stroną banku. druga
    część - "client" byłby na naszym komputerze - komunikowałby się z
    serwerem oczywiście wewnątrz bezpiecznego tunelu SSL, jednak maksymalnie
    zoptymalizowanego pod względem zużycia pasma i szybkości. Każda
    operacja wymagała by na tym odcinku przesłania 3 pakietów: żądania,
    potwierdzenia żądania i potwierdzenia otrzymania potwierdzenia.
    Wszystkie pakiety szyfrowane i podpisane elektronicznie.

    Niewykluczone że również bez zachęty finansowej coś takiego napiszę,
    "niestety" jednak teraz pracuję (za pieniądze) nad oprogramowaniem do
    obsługi sieci lokalnej (oczywiście GNU/GPL), a potem mam w zamyśle
    napisanie firmwareu do telefonów Nokia na licencji GNU/GPL.

    Natomiast nawet gdyby ktoś mi chciał zapłacić nawet 20000 zł nie
    napisałbym programu bez otwartego kodu - byłoby to dla mnie niemoralne.

  • 38. Data: 2003-01-09 03:33:21
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    > Czy w ogole ten program jest na linuxa? No chyba wlasnie nie tylko pod
    > Winde.

    Dobry program jest portable - to znaczy da się skompilować pod dowolny
    system gdzie istnieją biblioteki GNU. Niezależnie od tego czy to jest
    GNU/Hurd, GNU/Linux, BSD, MacOS, OS/2, m$-crap-os, BeOS czy WXYZ-OS.

  • 39. Data: 2003-01-09 07:42:51
    Od: "e-kran" <e...@w...pl>

> [...]
    >spokojny dopiero, gdyby w jakiś sposób mBank firmował aplikację (tę czy
    >inną). A zastosowń jest naprawdę wiele...

    No właśnie. Jescze pamiętam niekończące się dyskusje na grupie na temat
    bezpieczeństwa e-banków, o wyższości tokenów nad resztą świata, zastanawianie
    się, czy hasła jednorazowe są wystarczająco bezpieczne etc. Ile było
    roztrząsania słynnej "dziury w SSL" i wieszania psów na Microsofcie, że taki
    pasztet wypuślili.
    A teraz sympatyczny gość podrzuca propozycję używania swojego programu, przez
    który można się logować do mBanku (czytaj: podawać tam swoje ID i hasło) i
    który ma PRZECHOWYWAĆ hasła jednorazowe (!!!!). Nikt naprawdę nie wie jak ten
    program działa, a ludziska spokojnie zastanawiają się czy darmowy i prościutki
    Zone Alarm zapewni im wystarczające bezpieczeństwo bezpieczeństwo i są w
    zasadzie skłonni w to wejść. Huhuhuhu, bo umrę.... :-))
    Lubię optymistów ale to już chyba lekka przesada. Nawet gdyby mBank firmował i
    autoryzował ten program, W ŻYCIU nie zgodziłbym się na wpisanie do niego listy
    haseł jednorazowych (ważnej), nawet gdyby ten program był w pełni bezpieczny i
    uczciwy. Bo komputer pracujący w sieci nigdy nie jest bezpieczny w 100%. Jeśli
    będziesz przechowywać na dysku swoje hasła, nawet zaszyfrowane i ukryte itp.
    to jest tylko kwestią fachowości hackera kiedy i jak ci te hasła wyłuska.

    Dobranoc..
    WZ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 40. Data: 2003-01-09 09:18:53
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "e-kran" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    itp.
    > to jest tylko kwestią fachowości hackera kiedy i jak ci te hasła wyłuska.

    Wszystko zawsze sprowadza się do tego, czy potencjalne korzyści
    usprawiedliwiają podjęcie ryzyka. Jeśli używasz mBanku do rozliczeń
    sprzedawanych kartek pocztowe na allegro po 5 zł sztuka i masz niewielkie
    saldo na rachunku i nie masz linii kredytowej, to ryzykujesz niewiele.
    A ukraść można wszystko - plik z komputera lub wydrukowaną listę haseł z
    szuflady.
    O autoryzacji aplikacji przez mBank napisałem z pełną świadomością, że jest
    to rzecz niemal niemożliwa - bank ma dużo więcej do stracenia niż pojedynczy
    klient i raczej współodpowiedzialności brać nie będzie.

    Pozdrawiam,
    BaLab