    From: Mroczek <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Prawdziwa bomba!
    Date: Sat, 14 Sep 2002 15:45:00 +0000 (UTC)

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in
    news:alv4rf$9cg$1@foka.acn.pl:

    > Użytkownik "Canapca" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

    > To chyba zasadniczo RORy sa takimi rachunkami :-) ktore moga sluzyc do
    > rozliczen DG i domowych.
    > Maciej zacytowal przepis mowiacy tylko o rachunkach
    > "oszczednosciowych". Jakis czas temu w dodatku do Rzepy byl
    > interesujacy felieton poruszajacy kwestie art. 50.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Karol

    No a co wy na to:

    Regulaminu rachunkow oszczednosciowo-rozliczeniowych BPH PBK:
    §1.3
    Rachunek sluzy jego Posiadaczowi do gromadzenia wkladow oszczednosciowych,
    przeprowadzania rozliczen pienieznych za wyjatkiem rozliczen z tytulu
    prowadzonej dzialalnosci gospodarczej, [ UWAGA! UWAGA! ] o ile akty
    wyzszego rzedu nie stanowia inaczej...

    Jestem pod wrazeniem. Widze, ze jak prawie wszystko w naszym pieknym kraju
    nie jest to ani kwestia prosta ani oczywista. Bardzo to dobrze wplynelo na
    moje Ja, bo zadajac to pytanie mialem wrazenie, ze sie wyglupiam, a tu
    prosze ;-). W konkluzji powyzszych rozwazan stwierdzam, ze:
    - ministerstwo nie zabrania wykorzystywania roru do DG choc pewnie nie bylo
    to ich intencja tylko znowu cos tam nie wyszlo
    - prawo bankowe zabrania ale niekoniecznie
    - wszystko rozbija sie o jedno slowo: oszczednosciowy i jego interpretacje.
    Mam wrazenie, ze przepisy i definicje troszke nie nadazaja, za nowoczesna
    bankowoscia - jak myslicie?
    To teraz zobaczymy co mi powiedza w skarbowce. Bo zasadniczo to wychodzi
    tak: moge - podkreslam - moge korzystac z roru do DG ale bank mi nie
    pozwala i jednoczesnie pozwala bo minister pozwala ale niekoniecznie bo w
    sumie sie nie okreslil :-))).
    Napisze Wam w poniedzialek co na to skarbowka.
    No chyba, ze mnie od razu rozwala ;-(. Monty Python to pikus, od razu
    poczulem, ze ja tera biznesman.

    Pozdrawiam serdecznie
    Tomek