  • Data: 2002-09-14 16:01:43
    Temat: Re: Konto gospodarcze?
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:alvasn$po4$1@news2.tpi.pl...

    > Autorka pominela kwestie umowy prowadzenia rachunku, a ostatnie zdanie
    jest
    > dla mnie zupelnie niezrozumiale. Nazwa ROR okresla jednoznacznie, ze
    > rachunek jest rowniez oszczednosciowy [rachunek
    > rozliczeniowo-oszczednosciowy]. Wg. prawa bankowego nie wolno rachunku
    > oszczednosciowego uzywac do rozliczen zwiazanych z prowadzona DG,
    wyjatkiem
    > sa tu ubezpieczenia spoleczne.

    Byc moze jest to kwestia dla prawnikow. Czy ROR jest tym samym rachunkiem, o
    ktorym mowi ustawa (art. 50)?

    > Z RORu mozna rowniez oplacic, taj jak
    > napisala autorka, podatek, ale tylko dochodowy w przypadku osoby fizycznej
    > [nie VAT, akcyze itd].

    Ja stoje na stanowisku, ze oplacac mozna wszystko :-)
    Nawet wierzytelnosci w imieniu "innego podatnika" :-)
    Potrzebna jest interpretacja terminu "dokonywanie rozliczen" :-)
    No i pozostaje kwestia jak bank w praktyce moze udowodnic, ktory przelew
    (out) jest "dokonywanie rozliczen".
    Dla mnie jest to martwy przepis (art.50) lub spartolony.

    > Rachunki ktore pozwalaja osobom prowadzacym DG, dokonywac rozliczen
    zarowno
    > prywatnych jak i zwiazanych z DG, sa rachunkami biezacymi [przyklady PKO -
    > Partner Pakier; Pekao Eurokonto Biznes].

    I czym te rachunki biezace roznia sie od RORow?
    Im dluzej czytam rozne ksiazki fachowe i obserwuje banki, to dochodze do
    wniosku, ze ta roznica jest jakas ulotna.
    Spotkales sie gdzies z definicja ustawowa rachunku biezacego, pomocniczego,
    ROR-u itd?
    Moze AMRA swiezo naladowany wiedza zrobi nam jakis wyklad?

    > Skad wiemy czy mozemy dokonywac rozliczen zwiazanych z DG z rachunku,
    ktory
    > juz posiadamy?
    > To jest bardzo proste :). Wystarczy przeczytac umowe + ew. regulamin.

    > Przyklady
    >
    > mBank
    > [Regulamin § 3.1]
    > mBank otwiera i prowadzi rachunki oszczędnościowe wskazane w Dziale II
    > niniejszego Regulaminu. [ustawa nie zezwala na dokonywanie platnosci
    > zwiazanych z DG z rachunku oszczednosciowego - sytuacja prosta]

    To co w takim razie otwiera Mbank?
    Rachunki oszczednosciowe czy oszczednosciowo-rozliczeniowe?

    > mBank - mBiznes
    > [Regulamin]

    ciach

    > [rachunek biezacy, Prawo Bankowe nie zabrania dokonywania z nich rozliczen
    > zwiazanych z DG... bank/umowa rowniez nie zabrania, wiec... to jest to :)]

    No wlasnie. To jest ta ulotna roznica :-)

    Pozdrawiam,
    Karol