  • 1. Data: 2003-03-01 09:48:51
    Temat: Pożyczka w PROVIDENT.
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Jestem zmuszony uzyskać pożyczkę .
    Bank nie chce mi jej udzielić .
    Jest realna szansa uzyskania takiej
    pożyczki w Provident .
    Zgłosiłem się do tej fimy ale
    mam poważne wątpliwości .
    Czy ktoś pracował w Providencie
    i moze mi odkryć jak to wygląda
    od strony która jest pomijana w
    kontakcie z potencjalnym pożyczkobiorcą.

    Bogdan

  • 2. Data: 2003-03-01 10:02:33
    Temat: Re: Pożyczka w PROVIDENT.
    Od: "Tadeusz" <g...@p...com>

    > Jestem zmuszony uzyskać pożyczkę .
    > Bank nie chce mi jej udzielić .
    > Jest realna szansa uzyskania takiej
    > pożyczki w Provident .

    Czy wiesz jaki jest koszt pożyczki w Providencie?

    Tadeusz

  • 3. Data: 2003-03-01 10:07:40
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Bogdan wrote:
    > Czy ktoś pracował w Providencie
    > i moze mi odkryć jak to wygląda
    > od strony która jest pomijana w
    > kontakcie z potencjalnym pożyczkobiorcą.

    Ale skad wiesz, ze cos jest pomijane?
    Po prostu w Providencie placisz straaaaszne oprocentowane pozyczonych
    srodkow i juz.
    Cos za cos.

  • 4. Data: 2003-03-01 15:45:54
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i moze mi odkryć jak to wygląda
    > od strony która jest pomijana w
    > kontakcie z potencjalnym pożyczkobiorcą.

    "Pożyczka, umowa, przez którą dający pożyczkę zobowiązuje się przenieść na
    własność biorącego określoną ilość pieniędzy albo rzeczy oznaczonych tylko
    co do gatunku, a biorący zobowiązuje się zwrócić tę samą ilość pieniędzy
    albo tę samą ilość rzeczy tego samego gatunku i tej samej jakości.
    Pożyczka może mieć charakter umowy odpłatnej lub nieodpłatnej, jednak w
    przypadku braku w umowie zastrzeżenia o wynagrodzeniu, uważa się, że
    pożyczka została udzielona nieodpłatnie."
    (http://wiem.onet.pl/wiem/007e58.html)

    W Provident nie ma mowy o oprocentowaniu. Jest natomiast podana tygodniowa
    splata. W zamian za zdecydowanie mniejsze wymagania w stosunku do
    pozyczkobiorcy (raczej duze ryzyko) firma uzyskuje okreslony zwrot.
    Podpisujac umowe otrzymujesz pieniadze oraz dokladna wartosc cotygodniowej
    raty. Wszystkie informacje masz podane na talerzu. ;-). To czy akceptujesz
    warunki czy nie to juz Twoje zmartwienie.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 5. Data: 2003-03-02 13:40:30
    Od: "Pirxx" <pirxx@NO_SPAMmail.icpnet.pl>

> [...]
    > raty. Wszystkie informacje masz podane na talerzu. ;-). To czy akceptujesz
    > warunki czy nie to juz Twoje zmartwienie.

    Chyba musi byc podane oprocentowanie? Bo przeciez obowiazuje ustawa o kredycie
    konsumenckim.

    Pirxx

  • 6. Data: 2003-03-02 14:41:56
    Od: t...@p...onet.pl

    > Chyba musi byc podane oprocentowanie? Bo przeciez obowiazuje ustawa o kredycie
    > konsumenckim.
    >
    > Pirxx

    Rzeczywista roczna stopa procentowa musi być rzeczywiście podana.
    Oprocentowanie nie. To są dwie różne rzeczy.
    Tensor1

  • 7. Data: 2003-03-02 15:21:25
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 2 Mar 2003 15:41:56 +0100, t...@p...onet.pl wrote:

    >Rzeczywista roczna stopa procentowa musi być rzeczywiście podana.
    >Oprocentowanie nie. To są dwie różne rzeczy.

    No ale to wlasnie RSP pozwala ocenic ile na prawde kredyt kosztuje.
    Ciekawe ile dla typowej pozyczki w Providencie wynosi. Wie ktos ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 8. Data: 2003-03-02 17:34:15
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > Moja strona Meat Loafa  http://www.meatloaf.3a.pl
    > Wiadomość ta przedstawia wyłącznie prywatne stanowisko autora.

    Rzeczywiście to jest bardzo ciekawe. Może ktoś poda kwotę kredytu, liczbę i
    wielkości rat oraz jak często je sie spłaca. Wtedy to się policzy. Prowizji
    chyba nie ma. Tensor1.

  • 11. Data: 2003-03-03 00:08:40
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > No ale to wlasnie RSP pozwala ocenic ile na prawde kredyt kosztuje.
    > Ciekawe ile dla typowej pozyczki w Providencie wynosi. Wie ktos ?

    Wojtku, gdyby ta ustawa o kredycie konsumenckim nie była takim bublem, to
    rzeczywiscie byłby to najbardziej miarodajny czynnik oceny kosztu kredytu,
    niestety tak nie jest.
    Można bowiem uzyskac bardzo korzystny % APR "wyprowadzając" część kosztów
    kredytu poza "koszyk" składający się na koszt kredytu. Oczywiście jest to
    zgodne z ustawą i banki to wykorzystują. Nazywa się to "opłata
    przygotowawcza" i banki lub też ich spółki pośredniczące ustawiaja ją na
    dowolnym poziomie. Ma to także dodatkowy + dla banku; w przypadku
    odstąpienia od umowy kredytu klient musi uiścić równowartość ceny
    kredytu/zakupu + opłata przygotowawcza. Sam widziałem ofertę kredytu got.
    gdzie opł. przyg. wynosiła 30 % , ale gdzieś czytałem ze jakiś pośrednik
    ustawił ja na poziomie 70 % !!! Tak więc jedynym rozsądnym sposobem na ocenę
    kosztu kredytu jest poznanie "łącznej kwoty wszystkich kosztów, opłat i
    prowizji", jest to pozycja podawana w umowie i ona i tylko ona jest w stanie
    "oddać" nam całkowity koszt kredytu. W umowie kredytu/pożyczki jest co
    prawda najczęsciej jeszcze pozycja "całkowity koszt kredytu", ale jest ona o
    tyle myląca, że co prawda zawiera wszystkie koszty + np. obowiazkowe ubezp.
    kredytu, ale nie obejmuje ... opł. przygot. ;)
    Upraszczając realny koszt kredytu można obliczyć poprzez pomnożenie kwoty
    miesiecznej raty przez ilość miesięcy i odjąć to co dostajemy "na rękę".
    A co do Providenta to na infolini z rozbrajającą szczerością podają APR.
    Ile wynosi ?
    300% ;)))

    Pozdrawiam
    Piotrek