  • 1. Data: 2005-01-07 22:57:05
    Temat: Potwierdzenie przelewu
    Od: Roderic <r...@p...fm>

    Witam,

    Na generowanych za pośrednictwem Internetu potwierdzeniach przelewu
    widnieje notka "Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie przelewu.
    Dokument sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz.U.Nr
    140 z 1997 roku, poz.939 z późniejszymi zmianami). Nie wymaga podpisu
    ani stempla.".
    Czy zgodne z prawem byłoby stworzenie takiego potwierdzenia
    samodzielnie? Przykładowo system Lukas Banku nie pozwala na generowanie
    potwierdzeń. Czy gdybym stworzył sobie dokument i umieścił na nim
    wszystkie dane wzorując się np. na potwierdzeniu z mBanku, to czy byłby
    on ważny?

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2005-01-07 23:16:16
    Temat: Re: Potwierdzenie przelewu
    Od: BWWald <b...@p...onet.pl>

    Roderic napisał(a):
> [...]

    > potwierdzeń. Czy gdybym stworzył sobie dokument i umieścił na nim
    > wszystkie dane wzorując się np. na potwierdzeniu z mBanku, to czy byłby

    IMHO kopia i "podróbka" itd, to inne "potwierdzenia". Ty dodatkowo w
    Lukasie popełniłbyś przestępstwo wzorując się na mBanku...

    Waldek

  • 3. Data: 2005-01-07 23:16:36
    Od: BWWald <b...@p...onet.pl>

  • 4. Data: 2005-01-08 11:06:13
    Od: Roderic <r...@p...fm>

    BWWald wrote:

    > IMHO kopia i "podróbka" itd, to inne "potwierdzenia". Ty dodatkowo w
    > Lukasie popełniłbyś przestępstwo wzorując się na mBanku...

    Pisząc "wzorując się na mbanku" miałem na myśli umieszczenie
    wszystkich pól jakie są na potwierdzeniu z mB - tytuł przelewu, numery
    kont, daty, kwoty, nadawca, odbiorca itd. Natomiast dane byłyby jak
    najbardziej prawdziwe - nie chodzi mi o popełnienie fałszerstwa, tylko o
    uniknięcie konieczności wędrówek do oddziału Lukasa za każdym razem gdy
    potrzebuję papierowego potwierdzenia.
    (Ciekaw jestem kiedy Lukas wreszcie wprowadzi tę jakże zaawansowaną
    usługę i czy dotąd nie wprowadził jej ze względu na skomplikowanie
    techiczne, czy z jakichś innych powodów).

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2005-01-08 12:40:45
    Od: BWWald <b...@p...onet.pl>

    Roderic napisał(a):

> [...]
    > najbardziej prawdziwe - nie chodzi mi o popełnienie fałszerstwa, tylko o
    > uniknięcie konieczności wędrówek do oddziału Lukasa za każdym razem gdy

    A jaki napisałbyś numer referencyjny operacji do jednoznacznej jej
    identyfikacji, jeśli wzorujesz się na danych zawartych na mbankowych
    potwierdzeniach-duplikatach? Oczywiście poprzednio z "przestępstwem"
    przesadziłem, lecz nadal uważam, że nie byłoby to _ważne_ potwierdzenie.

    > (Ciekaw jestem kiedy Lukas wreszcie wprowadzi tę jakże zaawansowaną
    > usługę i czy dotąd nie wprowadził jej ze względu na skomplikowanie
    > techiczne, czy z jakichś innych powodów).

    Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi pewnie o pieniądze. Po co Lukas
    ma płacić za zmiany w systemie, skoro ma w miarę tanie dla klienta
    wyciągi papierowe? Te płatne wyciągi są opłacalne dla samego banku, więc
    nie widzi interesu, aby pozbywać się dodatkowego dochodu.

    Waldek