  • 1. Data: 2004-02-11 15:09:43
    Temat: Poręczyciel, preferencyjny kredyt studencki, przepisy a dyrektor banku ?
    Od: "Pabis" <m...@i...pl_NOSPAM>

    Witam!

    Czy są jakieś przepisy regulujące kto może lub nie zostać poręczycielem
    jeżeli chodzi o preferencyjny kredyt studencki.
    Chodzi o bardzo konkretny przypadek. Kredyt przyznany w PKO BP. Złożone
    oświadczenia dwóch poręczycieli.
    Po rozpatrzeniu okazuje się, że jeden z nich spełnia wszystkie wymagania
    (dotyczące zdolności kredytowej), ale nie może poręczyć kredytu bo nie
    Pani dyrektor nie zezwoliła, a osoba o ktorej mowa ma wiedzieć dlaczego
    (niestety obecnie nie mam mozliwosci dowiedzenia sie jaki ma byc ten powod,
    ale napewno nie zwiazany ze zdolnoscia kredytowa, prawdopodobnie chodzi o
    nieprzyjemne kontakty z tym bankiem ktore miał jako klient domagajacy sie
    swoich praw. Oczywiscie ostatecznie juz dawno zrezygnowal z ich uslug.)

    Ktoś ma jakieś sugestie jaki może byc powód ? Czy dyrektor banku może bez
    konkretnych powodow nie zatwierdzic poreczyciela ?

    Dziekuje za sugestie,
    Łukasz

    begin 666 wink.gif
    M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___```````````````````````
    `````````
    M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
    MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0
    F`@`[
    `
    end

  • 2. Data: 2004-02-11 19:23:35
    Od: "Kaja" <j...@w...pl>

    > Czy są jakieś przepisy regulujące kto może lub nie zostać poręczycielem
    > jeżeli chodzi o preferencyjny kredyt studencki.

    Nie istnieją jakieś ustawowo określone wymagania co do poręczycieli. Każdy bank
    ma własne procedury i sam określa kto poręczycielem być może, a kto nie.

    > Po rozpatrzeniu okazuje się, że jeden z nich spełnia wszystkie wymagania
    > (dotyczące zdolności kredytowej), ale nie może poręczyć kredytu bo nie
    > Pani dyrektor nie zezwoliła, a osoba o ktorej mowa ma wiedzieć dlaczego

    Jeśli poręczyciel jest na tzw "czarnej liscie" bo np. nie spłacił kredytu
    kiedyś tam,( nawet jak w danym momencie jest wszystko ok)to trudno sie dziwić,
    że bank ma jakieś obiekcje. Nie dziwię się, że Tobie jako kredytobiorcy,
    bankowcy nie chcą powiedzieć dlaczego konkretnie poręczyciel nie może poręczyć.
    Jesli doszło do sytuacji jak opisałam ( poreczyciel na czarnej liście), to w
    banku Ci tego nie powiedzą bo w końcu obowiazuje ich tajemnica, a trudno żeby
    mieli Cię informować co ten poręczyciel kiedyś tam przeskrobał.
    Ale jeśli nie chcą powiedzieć tego samemu poręczycielowi- no to tego już nie
    rozumiem.

    > Ktoś ma jakieś sugestie jaki może byc powód ? Czy dyrektor banku może bez
    > konkretnych powodow nie zatwierdzic poreczyciela ?

    Wiesz, z doświadczenia wiem, że jeśli dyrektor banku wydaje decyzję by kogoś
    nie przyjąć jako poręcyciela, to niemal zawsze jest jakiś powód i jest on
    bardzo konkretny.
    Kaja

  • 3. Data: 2004-02-12 21:02:21
    Od: Roman <n...@U...pl>

    Pabis co jest w załączniku?, boję się otwierać!

    --
    Roman

  • 4. Data: 2004-02-12 23:40:34
    Od: Krystek <k.rys_1ek@mailbox_.virtual.-space.org.pl_>

    Roman napisał:
    > Pabis co jest w załączniku?, boję się otwierać!

    W załączniku jest to ";-)". Zaryzykowałem i otworzyłem. :-) Swoją drogą
    to Pabis mógłby wyłączyć obrazkowe "uśmieszki" w wiadomościach kiedy
    pisze na grupę...

    K.

    --
    http://milked.free.fr/animated/malaxage1.swf - spam ;-)

  • 5. Data: 2004-02-13 09:22:28
    Od: "Pabis" <m...@i...pl_NOSPAM>

    Krystek wrote:

    > W załączniku jest to ";-)". Zaryzykowałem i otworzyłem. :-) Swoją
    > drogą to Pabis mógłby wyłączyć obrazkowe "uśmieszki" w wiadomościach
    > kiedy pisze na grupę...

    Nie wysylam obrazkow, nie wysylam.... To byl przypadek ;-). OE - QuoteFix
    zamienia emotikony na obrazki, ale nie wysyla. Ten sie pokazal, bo moj
    serwer news chwilowo nie dzialal, musialem skorzystac z innego, wiec posta
    metoda ctr+v ctr+c napisalem na nowym serwerze. Jak widac skopiowany zostal
    plik zamiast ';-)'.
    To sie juz nie powtorzy ;-)

    Pozdrawiam,
    Łukasz