  • 1. Data: 2004-02-11 14:10:28
    Temat: Grupa BRE Banku w IV kw. 03 odnotuje 48,4 mln zł straty netto (analiza)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    http://bankowy.wp.pl/wiadomosci.html?POD=11&wid=4851
    640

    Grupa BRE Banku w IV kw. 03 odnotuje 48,4 mln zł straty netto (analiza)

    11.2.Warszawa (PAP) - Skonsolidowana strata netto BRE Banku w IV kwartale
    ubiegłego roku po uwzględnieniu wyceny aktywów podatkowych spadnie do 48,4
    mln zł z 309 mln zł straty w analogicznym okresie 2002 roku - prognozują
    analitycy.

    "Podobnie jak w przypadku większości banków oczekujemy, że niższe rezerwy na
    portfel kredytowy w IV kwartale 2003 roku powinny przyczynić się do poprawy
    wyniku finansowego banku. Przypomnijmy, że w analogicznym okresie 2002 roku
    bank utworzył ogromne rezerwy na kredyty nieregularne" - powiedział PAP
    Robert Sobieraj, analityk BDM PKO BP.

    Średnia prognoz straty netto grupy BRE Banku po uwzględnieniu wyceny aktywów
    podatkowych wynosi 48,43 mln zł przy szacunkach od 64,2 mln zł do 36 mln zł
    straty.

    BRE Bank opublikuje wyniki finansowe za IV kwartał 2003 roku w poniedziałek,
    16 lutego.

    Przyczyną pogorszenia się wyniku netto w IV kwartale z 13,42 mln zł w III
    kwartale będzie między innymi uwzględnienie wyceny aktywów podatkowych.

    "W naszej opinii BRE Bank w IV kwartale zanotuje stratę z powodu
    aktualizacji wyceny aktywów podatkowych, co obciąży wynik finansowy netto o
    około 40 mln zł" - powiedział PAP Grzegorz Zawada z Erste Securities.

    Zdaniem Artura Szeskiego z CDM Pekao SA wynik brutto grupy BRE Banku będzie
    nieznacznie różnił się od straty 15,39 mln zł z III kwartału, jednak nie
    ulegnie poprawie. W III kwartale różnica między zyskiem netto a stratą
    brutto wynikała z rozliczeń podatkowych.

    "Raczej nie ma szansy, by wynik przed opodatkowaniem był lepszy niż w III
    kwartale. Potem wszystko zależy od podatku. Różnica w wyniku przed
    opodatkowaniem nie powinna być duża" - powiedział Szeski.

    REZERWY NIEZNACZNIE WYŻSZE NIŻ W POPRZEDNIM KWARTALE

    Analitycy uważają, że kolejnym powodem pogorszenia się wyników grupy BRE w
    IV kwartale 2003 będzie utworzenie rezerw nieco wyższych niż w poprzednim
    kwartale, kiedy to grupa utworzyła 8,5 mln zł rezerw.

    "Czwarty kwartał jest specyficzny, jeśli chodzi o rezerwy. Zawsze wówczas
    intensywnie pracuje audytor, który może zgłaszać swoje oczekiwania dotyczące
    tworzenia rezerw. To się często zdarza. Spodziewam się, że w czwartym
    kwartale odpisy na rezerwy będą nieco wyższe niż w trzecim" - powiedział
    Szeski.

    Analitycy są zdania, że podobnie jak w III kwartale negatywnie na wyniki
    grupy BRE Banku wpłynie spadek cen obligacji.

    "W wynikach grupy BRE Banku będzie widoczny efekt niekorzystnej sytuacji na
    rynku obligacji, gdzie spadki cen nie były jednak tak duże, jak w trzecim
    kwartale ubiegłego roku" - powiedział Szeski.

    "Operacyjnie bank może zanotować również niewielką stratę lub osiągnąć wynik
    w okolicach zera. Powodem tego są głównie niskie przychody odsetkowe oraz
    niewielkie straty na rynku obligacji" - dodał Marcin Materna, analityk
    Millennium DM.

    WYNIK Z TYTUŁU OPŁAT I PROWIZJI NA POZIOMIE III KWARTAŁU

    Analitycy przewidują, że w IV kwartale przychody z tytułu opłat i prowizji
    nie ulegną wyraźnej poprawie w ujęciu kwartalnym.

    Według ich szacunków wynik z tytułu opłat i prowizji wyniesie 71,39 mln zł w
    porównaniu z 68,88 mln zł w III kwartale.

    "Przychody netto z tytułu opłat i prowizji będą kontynuowały tempo wzrostu
    odnotowywane w przeszłości czyniąc je najbardziej stabilną pozycją w
    rachunku wyników" - powiedział Zawada.

    "W czwartym kwartale niewiele zmieni się w zakresie poziomu dochodu z
    prowizji i opłat. Rok 2004 będzie pod tym względem wyglądał lepiej, ponieważ
    dochody z bankowości detalicznej powinny być istotnie lepsze niż w ubiegłym
    roku choćby ze względu na zmianę cennika opłat" - powiedział Szeski.

    mBank, detaliczne ramię BRE Banku, między innymi w celu osiągnięcia
    zakładanej rentowności wprowadza od połowy lutego opłaty w wysokości 50 gr
    za dokonanie przelewu zewnętrznego. Dotychczas bank nie pobierał opłat z
    tego tytułu.

    NIE MA MIEJSCA NA OBNIŻANIE KOSZTÓW KWARTAŁ DO KWARTAŁU

    Analitycy są zdania, że w IV kwartale w porównaniu z poprzednim grupie BRE
    Banku nie udało się obniżyć kosztów.

    "Wydaje mi się, że nie ma w tej chwili miejsca na jakąś radykalną obniżkę
    kosztów w relacji kwartał do kwartału. Koszty związane z bankowością
    detaliczną wciąż są stosunkowo duże, a na poziomie bankowości korporacyjnej
    nie bardzo jest już miejsce na to, by je obniżać" - powiedział Szeski.

    Sobieraj powiedział, że w porównaniu do analogicznego okresu 2002 roku
    spodziewa się niższych kosztów działania, co będzie między innymi efektem
    restrukturyzacji zatrudnienia.

    Małgorzata Dłubak (PAP)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    ! Ankieta dla klientow bankow wirtualnych !

  • 2. Data: 2004-02-11 14:29:50
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Sobieraj powiedział, że w porównaniu do analogicznego okresu 2002 roku
    > spodziewa się niższych kosztów działania, co będzie między innymi efektem
    > restrukturyzacji zatrudnienia.

    i teraz trzeba wrocic do watku sprzed kilku dni "mBank - jako
    pracodawca to dno" - sensu nabieraja roznice miedzy warunkami
    na jakich pracuja m-linki od kilku miesiecy a warunkami jakie
    sie proponuje nowym kandydatom.

    pozdrawiam

    MarcinP

  • 3. Data: 2004-02-11 14:29:55
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2004 15:10:28 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisal/a:

    > Sobieraj powiedział, że w porównaniu do analogicznego okresu 2002 roku
    > spodziewa się niższych kosztów działania, co będzie między innymi
    > efektem restrukturyzacji zatrudnienia.
    ten fragment pewnie dotyczny watku "mbank-jako pracodawca..."
    --
    KrzysiekL

  • 4. Data: 2004-02-11 15:02:22
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał:
> [...]
    > za dokonanie przelewu zewnętrznego. Dotychczas bank nie pobierał opłat z

    ;-))))

  • 5. Data: 2004-02-12 23:41:54
    Od: "hidie" <h...@o...pl>

> [...]
    > mln zł z 309 mln zł straty w analogicznym okresie 2002 roku - prognozują

    jak zwykle się mylą

    będzie plus, hihihi
    pozdr
    hidie