  • 1. Data: 2010-12-17 13:36:34
    Temat: Polbank przetrzymał przelew
    Od: jk <j...@g...com>

    Witam, widziałem że już było o tym na grupie, ale w zeszłym roku, może
    nie wszyscy wiedzą albo pamiętają, to przypomnę z własnego przykładu.

    Wczoraj zleciłem przelew (przed 13tą) z Polbanku do Getinu (oba konta
    moje). Dziś przelewu w Getinie nie ma. Sprawdzam w Polbanku - jest
    potwierdzenie wykonania przelewu Elixir, zaksięgowane z dniem
    wczorajszym. Dzwonię do Getinu i robię mały ferment, ale ostatecznie
    zgadzam się z konsultantką, że być może wczoraj sesje się rozminęły, a
    dziś, mimo że już po pierwszej sesji przychodzącej Getinu, może
    przelew jeszcze się księguje. Więc czekam.

    Sprawdzałem jeszcze kilka razy, przelewu dalej nie ma, choć wszystko z
    porannej sesji powinno się dawno zaksięgować. Ostatecznie około 14ej
    dzwoni do mnie Polbank z informacją, że mój przelew został wczoraj
    wstrzymany i że chcą go zweryfikować, czy na pewno ja go zleciłem. Po
    pozytywnej weryfikacji konsultantka przekazuje przelew do realizacji.
    Powiedziała mi jeszcze, że system bezpieczeństwa dziennie zatrzymuje
    losowo kilka przelewów.

    Więc nauka - robiąc przelew z Polbanku, lepiej nie robić go w piątek
    albo w dzień wymagalności np. rachunku, bo może nie dojść i nic nie
    będziecie o tym wiedzieć.

    Jeszcze przypomniała mi się historia sprzed kilku lat, kiedy płaciłem
    kartą kredytową za meble - postanowiłem wziąć darmowy 56 dniowy kredyt
    i zapłaciłem całym dostępnym limitem KK, a resztę gotówką. Kiedy
    autoryzowałem w sklepie transakcję KK dosłownie w kilka sekund po
    autoryzacji zadzwoniła komórka, a po drugiej stronie centrum
    bezpieczeństwa banku pytało, czy to ja dokonuję płatności. Byłem w
    pozytywnym szoku - mieli pewnie praktyczną możliwość zablokowania tej
    transakcji, bo nie minęło na pewno 30 sekund od momentu autoryzacji do
    dzwonka komórki, jeszcze pani z kasy nie zdążyła mi wręczyć
    potwierdzenia.

    Tutaj Polbankowi autoryzacja przelewu zajęła ponad 24h, no cóż.

  • 2. Data: 2010-12-17 14:01:34
    Temat: Re: Polbank przetrzymał przelew
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "jk" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    1g2000prn.googlegroups.com...

> [...]
    > transakcji, bo nie minęło na pewno 30 sekund od momentu autoryzacji do
    > dzwonka komórki, jeszcze pani z kasy nie zdążyła mi wręczyć

    Swoją drogą ciekawe co się dzieje w przypadku gdyby użytkownik stwierdził,
    że to nie on. Co wtedy robi bank. Bo o cofnięciu autoryzacji raczej nie może
    być mowy, jeśli było już PO autoryzacji. Wzywa policję na miejsce płatności
    czy jak? Ciekawe jak to wygląda od strony banku, czy wyświetla się kwota
    autoryzacji i miejsce? Niby można by tego oczekiwać ale mnie z kolei
    zdarzały się telefony np. 5 minut po fakcie transakcji. Czyli to nie jest
    tak, że transakcja zawisa do czasu decyzji pracownika banku.

  • 3. Data: 2010-12-17 14:08:33
    Od: "Michał K." <n...@n...org>

    W dniu 2010-12-17 15:01, MarekZ pisze:
> [...]
    > oczekiwać ale mnie z kolei zdarzały się telefony np. 5 minut po fakcie
    > transakcji. Czyli to nie jest tak, że transakcja zawisa do czasu decyzji

    Kiedyś o tym tutaj już chyba rozmawialiśmy i wyszło, że faktycznie-
    autoryzacji cofnąć się nie da, ale w przypadku jak właściciel karty
    stwierdzi, że to nie on, to karta jest blokowana i złodziej/skimmer już
    więcej nią nie zapłaci. Tylko tyle i aż tyle.

    A tą "bieżącą" transakcję zawsze można reklamować.

    Michał

  • 4. Data: 2010-12-17 15:16:55
    Od: " A." <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Standardowy numer Polbanku.

    Kłamstwem banku jest, że "zatrzymują kilka przelewów dziennie", bo 2-3
    miesiące temu zatrzymali mi 3 na 3 przelewy (w różnych terminach, do różnych
    banków) na kwoty <5.000zł; 10.000zł>. Przy czym ani razu do mnie nie
    dzwoniono, aby cokolwiek zweryfikować - po 24 godzinach realizowali przelew
    bez słowa komentarza. Na reklamację odpowiedzieli, że zgodnie z prawem mają
    3 dni na realizację przelewu, więc nie widzą problemu.

    Od tamtych przebojów wysyłam z Polbanku tylko przelewy do 1000 zł. Muszę
    czasem kilkanaście razy popstrykać, ale za to dochodzą na czas.

    pzdr
    A.

  • 5. Data: 2010-12-17 15:17:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/17/2010 7:36 AM, jk wrote:
    > Więc nauka - robiąc przelew z Polbanku, lepiej nie robić go w piątek
    > albo w dzień wymagalności np. rachunku, bo może nie dojść i nic nie
    > będziecie o tym wiedzieć.

    eureka.

    A w rgulaminie banku stoi, ze ile maja czasu na wykonanie przelewu?

  • 6. Data: 2010-12-17 15:52:03
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    " A." <a...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Od tamtych przebojów wysyłam z Polbanku tylko przelewy do 1000 zł. Muszę
    > czasem kilkanaście razy popstrykać, ale za to dochodzą na czas.

    Ludzie, po co korzystac z banku, ktory nie realizuje dyspozycji klienta.
    Wiekszosc systemow innych bankow ma jasno okreslone zasady, albo limit
    dzienny transakcji internetowej, albo kompletnie bez limitu. W koncu po to
    sa okreslone zabezpieczenia systemu, zeby bank wykonywal okreslona
    dyspozycje.
    Obecnie daja chyba tylko 0.25% wiecej na oszczedzajacym niz inne banki, a to
    nie jest warte kombinowania z przelewaniem wlasnych pieniedzy. W koncu jest
    wolnosc wyboru i najwazniejsze, zeby ludzie wiedzeli co ich moze spotkac w
    takim greckim banku; a jak wiedza i sie na niego decyduja to ich sprawa.

  • 7. Data: 2010-12-17 19:17:14
    Od: jk <j...@g...com>

    On 17 Gru, 16:17, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > On 12/17/2010 7:36 AM, jk wrote:
    > eureka.
    >
    > A w rgulaminie banku stoi, ze ile maja czasu na wykonanie przelewu?

    Ok, pewnie masz rację, że regulaminowo się zgadza. Ale jest jeszcze
    coś takiego, jak przyjęta praktyka.

    Korzystam z usług bankowości elektronicznej już przynajmniej 10 lat
    (może dłużej). W różnych okresach czasu miałem lub mam otwarte konta
    w:

    mBanku
    VW banku
    Eurobanku
    ING
    Citibanku
    Banku Pocztowym
    Getin
    Polbanku

    Do dzisiaj nigdy mi się nie zdarzyło, żeby bank przetrzymywał zlecony
    przelew. Spodziewałbym się, że jeżeli już w ogóle zatrzyma przelew, w
    ciągu kilku godzin wyjaśni sytuację. Tutaj "uwolnienie" przelewu
    trwało ponad 24 godziny.

    Więc regulamin regulaminem, a praktyka praktyką. Tu Polbank mocno mnie
    zaskoczył, a klienta nie powinno się zaskakiwać (chyba że pozytywnie).

  • 8. Data: 2010-12-17 19:21:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/17/2010 1:17 PM, jk wrote:

    > Ok, pewnie masz rację, że regulaminowo się zgadza. Ale jest jeszcze
    > coś takiego, jak przyjęta praktyka.

    i tylko tyle.
    podstawy do wieszania psow na banku nie ma zadnych.
    wykonał tak jak się umówiliście.

  • 9. Data: 2010-12-19 22:55:20
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > i tylko tyle.
    > podstawy do wieszania psow na banku nie ma zadnych.
    > wykonał tak jak się umówiliście.

    Eeee tam.... Zależy *jaki* to bank. Jak mi kiedyś analogiczny
    numer wycięli w Eurobanku (pieniądze zostały zaksięgowane z
    właściwą datą, ale dzień później i nie mogłem zrobić przelewu na
    wysokooprocentowane) to reklamację przyjęli, przeprosili i
    zwrócili różnicę oprocentowania.

    witrak()